Megtenni az első lépést mindig a legnehezebb. Sokszor sokkal nagyobb félelemmel jár, mint amennyire az indokolt lenne, hiszen ki kell lépnünk a komfortzónánkból. Az ismeretlen a legtöbb embert félelemmel tölti el, és fel is ütik a fejüket a “Mi van ha…” kezdetű mondatok.
A legfontosabb, hogy ne aggód túl! Ha már elindítottad a vállalkozásodat, akkor itt az ideje, hogy online is piacra lépj.
Elkészült a logód. Van egy professzionális arculatod. Már van egy klassz, jól átgondolt és kivitelezett weboldalad vagy webshopod. A legnagyobb kérdésed valószínűleg az, hogy honnan lesznek vásárlóid.
Mai bejegyzésünkben arról olvashatsz, hogy hogyan szerezz vásárlókat rövid idő alatt.
Határozd meg a célközönségedet!
Ahhoz, hogy a látogatókból vásárlók legyenek, meg kell határoznod a célközönségedet és ismerned kell a vásárlói szokásaikat.
A legnagyobb hiba, amit elkövethetsz az, ha azt hiszed, hogy mindenki lehet a Te célcsoportod.
Ülj le és gondold át az alábbiakat!
Melyik korosztályba tartoznak?
Hol élnek?
Mivel foglalkoznak szabadidejükben?
Mekkora a jövedelmük?
Hol vásárolnak?
Milyen honlapokat látogatnak?
Milyen problémáik vannak?
Mi a családi állapotuk?
Ha ezeket a kérdéseket megválaszolod, tisztább képet kaphatsz potenciális vásárlóidról és hatékonyabban érheted el őket.
Legyen értékesítési tölcséred!
Az értékesítési tölcsérbe felülről beesnek a látogatók. Optimális esetben pedig a tölcséren végighaladva vásárlóként távoznak. Ha jó az értékesítési tölcséred, akkor tudni fogod, hogy ki az aki csak nézelődik, ki az aki komolyan érdeklődik és ki az, aki költeni is hajlandó.
Ehhez azonban szükséged lesz landing oldalakra, hírlevél listára, hírlevél kampányra, autoresponderre, és egyéb technikákra. Ne aggódj, ha ezek egyenlőre Neked semmit nem mondanak. Ha rendszeresen követed a blogbejegyzéseinket, akkor ezekre szépen folyamatosan megtanítunk.
Adj valódi értéket a vásárlóknak!
Ahhoz, hogy a látogatókból vásárlók legyenek, a termékeden és a szolgáltatáson túl adj nekik valami!
A látogatódnak rá kell döbbenie, hogy nálad sokkal többet kap, mint csupán egy termék.
Tételezzük fel, hogy a látogatód gumiabroncsot keres. Te pedig pont gumiabroncsot árulsz. Ez már elég is, igaz?
Ki kell hogy ábrándítsunk. Nem elég.
Ne csak azt mutasd meg a vásárlónak, hogy mit vehet meg, vezesd rá arra, hogy hogyan vegye meg.
Például írj a weboldaladon arról, hogy mire kell figyelnie, amikor autógumit vásárol. Például: “5 szempont, amire figyelned kell, ha számodra megfelelő gumiabroncsot akarsz venni”
Másik lehetőség:
Győzd meg a vásárlót arról, hogy helyesen dönt, ha nálad vásárol. Például egy ilyen ajánlattal:
“Biztosra akarsz menni az úthibákkal és a kátyúkkal szemben? Vásárold meg tőlünk a teljes gumiabroncs garnitúrádat biztosítással egybekötve és mi teljeskörű garanciát adunk!”
A lényeg, hogy adj valamilyen értéket. Ezzel nem csak bizalmat építesz, de az egyszeri impulzusvásárlók helyett visszatérő vásárlókat is szerezhetsz magadnak.
Tűzz ki célokat!
Ha megvan az első 100 vásárlód, tűzd ki a 150-et, majd a 300-at, 500-at és így tovább. Mindig tudd, hogy hová akarsz eljutni!
8 tipp, hogy hogyan szerezd meg az első 100 vásárlót!
1. Menj olyan helyekre és rendezvényekre, ahová a célközönséged is jár!
Menj el divatbemutatókra, szakkiállításokra, konferenciákra, kerekasztal-beszélgetésekre, versenyekre stb.! Ezeken az eseményeken nagyon könnyű kapcsolatot teremteni, névjegykártyát cserélni, és könnyedén megismertethetjük vállalkozásunkat másokkal. Nem csak ajánlásokhoz és ügyfelekhez juthatsz így, de akár együttműködő partnerekre is találhatsz.
2. Az ismerőseid a vásárlóid is lehetnek.
Gondold végig, hogy milyen sok ismerősöd van a facebookon.
- Közeli barátok
- Közeli barátok ismerősei
- Korábbi és mostani munkatársak
- Tanáraid
- Osztálytársaid
- Szomszédaid
- Kozmetikusod
- Autószerelőd
Ne aggódj, nem kell házaló ügynöknek lenned!
Az ismerőseid vagy az ismerőseid ismerősei közül bizonyára sokan vannak olyanok, akik pont a te célcsoportodba tartoznak.
Emailen, chaten is kapcsolatba léphetsz velük, és így nem kell a hirdetésekre sem költened.
3. Használd bátran a közösségi médiát!!!
Méghozzá gátlások nélkül! Blogolj, posztolj a vállalkozásodról. Facebookon, Pinteresten, Instagramon, Twitteren, Snapchaten.
A lényeg, hogy olyan tartalmakat írj vagy ossz meg, amelyek a célcsoportod számára értékesek vagy érdekesek. Ha a bejegyzéseid nem öncélúak, akkor nem csak egy egyszeri lájkra számíthatsz,hanem valódi követőkre.
Csatlakozz bátran olyan Facebook csoportokhoz, ahol a célközönséged is aktív. Ezekben a csoportokban részt vehetsz a párbeszédekben, és felépítheted, ajánlhatod magad.
Mindig vedd figyelembe a csoport szabályait és csak a megfelelő csoportokat használd erre, ellenkező esetben könnyen kizárásra kerülhetsz, ami a hírnevednek sem tesz jót.
4. Adj valamit ingyen!
Marketingre ígyis-úgyis költened kell. Akkor miért nem költöd ezt az összeget a termékre és adod a vásárlónak?
Ha nem engedheted meg magadnak, hogy akár egy nyereményjáték keretében ingyen add a termékedet vagy szolgáltatásodat, akkor próbáld meg nagyon rövid ideig tartó akció keretein belül annyira leárazni, hogy az emberek felkapják rá a fejüket, és ne tudjanak ellenállni!
Ahogy megvannak az első vásárlóid, kérd meg őket, hogy írjanak véleményt rólad és a termékedről.
5. Adj fel célzott hirdetéseket!
Az első vásárlóid megszerzésének egyik legegyszerűbb módja, ha célzott hirdetéssel viszel látogatókat az oldaladra. A Facebook és az Instagram pedig az egyik legjobb és legalkalmasabb hely az ilyen típusú hirdetések elhelyezésére. Ha még soha nem hirdettél Instagramon, akkor kattints ide, és olvasd el bejegyzésünket, amely lépésről-lépésre végigvezet azon, hogyan kell feladnod egy sikeres Instagram hirdetést.
6. Keress egy népszerű blogot és írj rá vendégszerzőként!
A rendszeresen megújuló és bővülő értékes tartalom elengedhetetlen a konverzió-növelés szempontjából.
Fontos, hogy vendégszerzőként nem kell eladnod. Sőt! Nem is szabad. Ebben az esetben a cél az, hogy a szakértelmedet a világ tudtára add.
Az ilyen bejegyzések nagy lökést adhatnak vállalkozásodnak, és ha ügyes vagy, akár a nagy portálok (Index, Origo) is átvehetik a cikked.
7. Szerezz együttműködő partnereket!
Ha még nincsenek saját vásárlóid, akkor keress olyan együttműködő partnereket, akiknek már kialakult ügyfélkörük van. Lépj velük kapcsolatba! Eleinte Te jóval kevesebbet tudsz adni egy ilyen együttműködésbe, így ne várj el túl sokat. Már az is elég lehet, ha kommunikációs felületeiken megemlítenek téged és jó szívvel ajánlanak saját vásárlóiknak.
8. Szórólapozz!
Hirdess meg szezonális akciót, hozz létre törzsvásárlói programot. Bár minden az online marketing felé mozdul el, bizonyos szolgáltatások és termékek esetén még mindig érdemes kiaknázni a nyomtatás nyújtotta előnyöket is.
Végezetül...
Az első száz vásárló talán a legfontosabb egy vállalkozás életében.
Ha az üzleti modelled, a szolgáltatásod/terméked a helyén van, akkor fókuszálj a vásárlókra. Az első vásárlók nemcsak a bevételed miatt fontosak. Megtanítanak az értékesítési folyamatokra, rávilágítanak a “gyermekbetegségekre” és megmutatják, hogy mire van szüksége a célcsoportodnak. Azaz megvilágítják a sikeredhez vezető utat.
Kérdésed van? Esetleg Te máshogy csinálod? Egyéb jól működő ötleteid is vannak? Írd meg kommentben!