Az Instagram mára már elengedhetetlen marketing eszköz, és számtalan lehetőséget rejt magában. Több, mint 500 millió aktív felhasználója van.
A közösségi média erejét kihasználva, jól felépített stratégiával viszonylag alacsony költséggel teheted sikeresebbé és ismertebbé vállalkozásodat.
A havi 500 millió aktív felhasználó kiváló lehetőséget nyújt a vállalkozóknak, hogy hirdetési kampányaik a valódi célközönséghez jussanak el. A hirdetések azok számára jelennek meg, akik a facebookon hasonló tartalmakat lájkolnak és osztanak meg, tehát biztosan érdekli őket terméked vagy szolgáltatásod.
Azt ugye fölösleges ecsetelni, hogy mennyire fontos szerepet játszik a Facebook és az Instagram mindennapjainkban.
Ha még soha nem hirdettél Instagramon, akkor itt az ideje hogy elkezdd!
Mai bejegyzésünkben lépésről lépésre bemutatjuk, hogyan hirdethetsz az Instagramon.
A hirdetések látszólag nagyon hasonlítanak a sima bejegyzésekhez, így nem olyan tolakodóak, mint más, hagyományos hirdetések.
Mielőtt bármely platformon hirdetést adnál fel, több mindent át kell gondolnod.
Ki a pontos célközönséged? Milyen tartalmat írj? Milyen képet használj? Nem is beszélve az egyéb technikai paraméterekről, hogy milyen méretű legyen a kép és meddig fusson a hirdetés.
Hogyan állítsd be a hirdetést?
Ha már valaha hoztál létre Facebook hirdetést, akkor már 75%-ban jó úton jársz.
Miután a Facebook és az Instagram egyesült, így a hirdetések beállítása között csupán néhány kattintásnyi eltérés van.
Lépj be a Facebookba és válaszd ki, hogy melyik fiókodat szeretnéd használni.
Ahhoz, hogy az Instagramon hirdetést tudj futtatni Facebook oldalt kell használnod. Az oldalakon vállalkozások, márkák, szervezetek és közszereplők osztják meg bejegyzéseiket.
1. Válassz ki egy szerkesztőt és hozdd létre a kampányodat!
Néhány eszköz, amellyel Instagram hirdetést hozhatsz létre:
Ads Manager
Power Editor
Facebook Ads API
Ha egyszerre sok kampányt futtatsz akkor érdemes a Power Editort választanod. Ugyanakkor az Ads Manager felel meg leginkább a marketingesek igényeinek, ezért most mi is ezt választottuk.
Miután kiválasztottad a szerkesztőt, megtekintheted a már meglévő kampányaidat, vagy újat hozhatsz létre.
2. Válassz egy marketingcélt!
Látni fogod, hogy több, mint 10 marketingcél közül választhatsz.
Azonban ahhoz, hogy a hirdetésed megjelenhessen az Instagramon, egy rövidebb listából kell megtalálnod a számodra megfelelőt.
- a bejegyzések népszerűbbé tétele
- webhely látogatószámának növelése
- webhelyen elért konverziók számának növelése
- alkalmazástelepítések számának növelése
- az alkalmazásoddal kapcsolatos aktivitás növelése
- videómegtekintések elérése
Ennek a bejegyzésnek a megírásához a webhely látogatószámának növelését választottuk ki.
Ha ezt az opciót választod ki, akkor egy nevet kell adnod a kampánynak. Ez egyszerű feladatnak tűnhet (az is), de célszerű olyan nevet megadnod, amivel a későbbiek folyamán be tudod azonosítani kampányodat.
3. Határozd meg a célközönségedet!
Ha csak most kezdesz hirdetni az Instagramon, könnyen lehet, hogy nem tudod pontosan meghatározni a célközönségedet. Ne aggódj, ez idővel egyre gyorsabban és egyszerűbben fog menni.
Néhány dolog, amelyet meg kell határoznod:
- Hely
- Életkor
- Nem
- Nyelv
- Kapcsolatok (Ennek a használatával olyan embereket érhetsz el, akik valamilyen konkrét módon kapcsolódnak az oldaladhoz, alkalmazásodhoz, eseményedhez.)
Létrehozhatsz ügyfél lista alapján létrehozott egyéni célközönséget is. Ezenfelül hasonmás célközönség létrehozására is lehetőséged van. Ebben az esetben olyan új ügyfeleket érhetsz el, akik hasonlóak a már meglévő ügyfeleiddel, így valószínűleg érdeklik őket a tevékenységed.
Lehetőséged van arra is, hogy elmentsd a célközönséget, így legközelebb, egy hasonló hirdetés esetében ezzel nem kell újra időt töltened.
A konkrét cél kiválasztásánál a webhely látogatószámának növelését választottuk ki, ezért fontos, hogy olyan célcsoportot határozzunk meg, akit valószínüleg érdekelni fog a weboldalunkon található információ, termék vagy szolgáltatás.
Az alábbi példában megmutatjuk, hogy egy cipőkkel foglalkozó cég, hogyan szűrheti a célközönségét.
Legelőször be kell állítani az alapszintű célzási beállításokat. Pl. földrajzi hely, életkor, nem
Földrajzi hely: Magyarország ÉS
Életkor: 20 - 40 éves kor közöttiek ÉS
nem: nők
Az alábbi képen látható, hogy hogyan lehet beállítani a részletes célzás mezőben a demográfiai jellemzőket, érdeklődési köröket és magatartásokat. Mivel a példánkban cipőkkel foglalkozó cég hirdetését szemléltetjük, ezért az érdeklődési körnek meg kell felelnie vagy a cipőknek vagy a női ruházatnak.
Ebben a részben ki is zárhatunk bizonyos ember típusokat, így tovább szűkíthető a célcsoport.
Mielőtt elmentenéd a célközönségedet, ellenőrizd le a célzás részletes adatai területet, hogy helyesen állítottad-e be a célközönséget.
4. Elhelyezések beállítása
A Facebook hirdetés beállításához képest itt van a legnagyobb eltérés.
Ahhoz, hogy csak az Instagramon jelenjen meg a hirdetésed, csak az Instagramot jelöld ki.
5. Költségkeret és ütemezés beállítása
A költségkeret beállításánál megadhatsz napi vagy teljes élettartamra szóló összeget.
Napi költségkeret: Az az átlagos összeg, amelyet minden nap elköltesz. Ha vannak olyan napok, amikor magasabb eredményeket lehet elérni, előfordulhat, hogy a napi költségkeret maximum. 25 %-kal meghaladhatja a ráfordítást.
Nézzünk egy példát: Ha a napi költségkereted 500 Ft, akkor lehet olyan nap, hogy 625 Ft lesz az adott napi költés. Ne ijedj meg, mert 7 nap alatt kiegyenlítődnek a díjak. Egy gyengébb eredménnyel kecsegtető napon pedig kevesebb lesz a költés. Vedd figyelembe, hogy meghatározott minimum költségkeret van, amely hirdetési sorozatonként eltérő lehet. Átlagosan a minimum költségkeret 250 Ft körül van.
Élettartamra szóló költségkeret: azt a maximumot jelenti, amelyet a hirdetéssorozat teljes élettartama alatt felhasználsz.
Ütemezés beállítása
Be kell állítanod, hogy a hirdetéssorozatod az aktuális naptól kezdve folyamatosan, vagy pontosan megadott tartományon belül tartson.
Ha már van tapasztalatod és pontosan ismered a célközönséged szokásait a hirdetéseidet a hét konkrét óráira és napjaira is ütemezheted.
Hirdetések megjelenítési optimalizálása
3 lehetőség közül választhatsz, hogy mire szeretnéd optimalizálni a hirdetésed.
- Kattintások (ez az ajánlott ehetőség) Olyan embereket ér el a hirdetésed, akik nagy valószínűséggel rá fognak kattintani a hirdetésedre.
- Megjelenések - A hirdetésed a lehető legtöbb alkalommal jelenik meg az embereknek.
- Napi egyedi elérés - A hirdetésed napi 1 alkalommal jelenik meg az embereknek. Lehet hogy a hirdetés élettartama alatt ugyanaz az ember többször találkozik a hirdetéseddel, de naponta maximum egyszer.
Licitösszeg beállítása
Ez határozza meg, hogy milyen hatékony lesz a hirdetésed megjelenítése.
Ha több hirdető szeretné elérni ugyanazt a célközönséget, a beállított licitösszeggel lehet versenyezni a célközönségért. Amíg nincs tapasztalatod, válaszd az automatikus beállítást, és bízd a facebookra a licitösszeg beállítását.
Teljesítés tipusa
Normál és gyorsított teljesítés között választhatsz.
Gyorsított teljesítésre akkor lehet szükséged, ha időzítés szempontjából érzékeny eseményt hirdetsz. Ehhez azonban neked kell beállítani licitösszeget is.
Adj nevet a hirdetéssorozatodnak!
6. Állítsd be a hirdetésed vizuális megjelenését
Vedd elő a kreativitásodat és a hirdetésed céljának megfelelő formátumot válassz!
Ha kiválasztottad a formátumot, megjelenik egy rész, ahol feltöltheted a képeket vagy a videódat. A képfeltöltés helye mellett megtalálod az ajánlott képjellemzőket.
Amire feltétlenül figyelj oda, hogy a képen elhelyezett szöveges tartalom nem haladhatja meg a teljes kép méretének 20 %-át.
7. Állítsd be az oldalt és a hivatkozásokat
A vállalkozásodat a hirdetésekben össze kell kapcsolnod Facebook oldaladdal és Instagram fiókoddal.
Add meg annak a weboldaldnak az url-jét, amelyikre a forgalmat szeretnéd irányítani.
Főcím
Adj meg rövid címet, hogy az emberek tudják, miről szól a hirdetésed. Bár Instagram hirdetések esetében ez nem fog megjelenni.
Hozd létre a szöveget!
Akár 2200 karaktert is írhatsz, de vigyázz, ne ragadjon el túlságosan a hév. A Facebook azt javasolja, hogy írj maximum 125 karakter hosszúságú szöveget írj, mert ez teljes terjedelmében megjelenik anélkül, hogy a “tovább” gombra kellene kattintani.
Válassz ki egy Call To Actiont, azaz felhívást!
Számos CTA gomb közül választhatsz. Ez a beállítás praktikus, de nem kötelező.
Az alábbi gombok közül választhatsz:
Miután feltöltötted a képet és beállítottad a hirdetést, a megrendelés ellenőrzése gombra kattintva nézd meg hirdetésedet, hogy minden rendben van-e és biztosan minden úgy néz ki, ahogyan az Te szeretnéd.
8. Küldd el a megrendelést!
Miután mindent beállítottál, készen is van a hirdetésed. Nincs más teendőd, csupán a képernyő jobb alján található zöld “Megrendelés elküldése” gombra kell kattintanod.
Miután elindítottad a hirdetésedet, napról-napra növekedni fog az oldaladon a látogatók száma. Könnyen nyomonkövetheted majd, hogy hány látogató, hány kapcsolatfelvétel és hány tényleges vásárló lett a hirdetésed miatt.
Minél több felületen vagy jelen, annál több emberhez juthatsz el. Figyelj a jól megírt tartalomra is, hiszen nem csak bizalmat ébreszt a látogatóid számára, hanem aktivitást vihetsz a közösségi oldalaidra is.
Az Instagramon és a többi közösségi csatornán futó marketing mérhető eredményeket hozhat neked. Készen állsz a növekvő forgalomra?
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is!