Segítség! Korlátozták a költségkeretemet.

Aki használta már a google AdWords hirdetési rendszerét, szinte biztos belefutott már a „költségkeret által korlátozva” kis üzenetbe a hirdetési rendszer kezelőfelületén. Ennek több oka is lehetséges, most ezeket fogjuk kicsit átfutni.

Az AdWords-ben futtatott hirdetési kampányoknak van egy előre meghatározott költségkerete, amit te tudsz megadni, még a hirdetésed feladását megelőzően, ezt a keretösszeget bármikor tudod változtatni.

Költségkeret korlátozva

Könnyedén ki tud futni a hirdetésed finanszírozása ebből az adott napi költségkeretből. Ez előfordulhat akkor, ha nem releváns kulcsszavakat használsz, amik gyorsan merítik az összeget, vagy akkor is ha népszerű releváns kulcsszót / kulcsszavakat használsz, de közrejátszhat a nem megfelelő ( általános ) célzással beállított hirdetések is.

Aki ilyen üzenetet lát, nem kell megijednie, a google mint segítségként közli, hogy valamit módosítanod kell a beállításokon, vagy emelni kell a keretet. A költségkeret beállításánál segítségedre lehet az ajánlat szimulátor funkció az AdWords-ön belül.


Viszont elsőként azt javasoljuk, hogy vizsgáld meg a kulcsszavaidat.


Ebben az esetben célszerű a keresési kifejezések menüpontot használni. Ennek a jelentésnek a segítségével meg tudod nézni, hogy az általad futtatott hirdetések, adott időszakban mely keresési kifejezések használatával jelentek meg.

Amennyiben találsz olyan kifejezést, ami aktiválta a hirdetésedet, de a hirdetni kívánt termék vagy szolgáltatás szempontjából nem releváns, nem azok fognak rákattintani a hirdetésedre, akiknek szántad, akkor azt a kifejezést tedd be a kizárt kulcsszavak listájába.

Előfordulhat az is, hogy nem tudod eldönteni, megéri-e még futtatni az adott szóra egy hirdetést. Ennek eldöntésében szintén érdemes pár számot összehasonlítani a jelentésekben.

Nézd meg pl. az adott szóra keresők közül hányan kattintottak a hirdetésedre, illetve a későbbiekben lett e konverzió. Tesztelheted is a különböző kulcsszegyezési típusokat is. Valamint, ha találsz olyan keresési kifejezést, ami releváns a kampányodra és jelentős összeget is költ a keretedből, érdemes arra a kulcsszóra egy önálló kampányt futtatnod, így jobban tudod követni a szó teljesítményét.

Ha nem figyelsz oda a kulcsszavaidra, és nem ellenőrzöd őket rendszeresen, nagyon sok pénzt tudsz kidobni az ablakon.


A másik lehetőség a beállítások felülvizsgálata


Abban az esetben, ha már minden kulcsszavadat átnézted, és arra a következtetésre jutottál, hogy minden rendben van, akkor érdemes átvizsgálni és esetlegesen pontosítani a kampánybeállításokat is. Sokan még mindig elkövetik azt a hibát, hogy egy kampányban futtatják a keresési és a display hálózati hirdetéseket.

Aki már az elején külön kampányba kezeli ezt a két hirdetési felületet, az sok idegeskedéstől mentesíti magát. Ha eddig egybe tetted a két lehetőséget, egyből kezd azok két külön kampányba való átszerkesztésével.

Bízunk benne, hogy a földrajzi és a nyelvi beállításokat nem felejti el senki, de sokat számít pl. az eszköz szerinti ajánlatkorrekció is. Gondold át, hogy a te hirdetni kívánt terméked vagy szolgáltatásod az asztali gépet, a mobilt vagy a tabletet használók körében jelenjen meg.

Vagy ha mindhárom érdekes lehet, akkor melyiken való megjelenésért mennyit fizetnél. A hirdetésütemezés is egy remek szűkítési lehetőség, ennek segítségével csak megfelelő napon és időben jelenik meg a hirdetésed.


Minőségi, releváns szöveg

Végül, de nem utolsó sorban használj minőségi releváns hirdetési szöveget. A google törekszik arra, hogy a hirdetések beleolvadjanak a keresési találati listába, ezért nagyon szigorú szabályozása van, ami a keresőt használók minőségi kiszolgálását segíti. egy ú.n. keresési élményt ad a keresést végzőnek.

A hirdetési szövegedet, színesebbé, célzottabbá teheted, ha a terméked és/vagy szolgáltatásod előnyeit mutatod be, azokat hangsúlyozod, és emeled ki. Ebben lesznek segítségedre a hirdetés bővítmények, amit ingyenesen használhatsz a hirdetések feladásánál.

Azt javasoljuk, használd őket bátran. Félreértések elkerülése végett, egy AdWords kampányt nem elég összeállítanod és útjára engedned, a kampányaid olyanok, mint a gyerekek, folyamatos odafigyelést, törődést igényelnek.

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat