Egy kis tervezéssel és némi erőfeszítéssel nem is gondolnád, milyen hasznos lehet a közösségi média az üzleti kapcsolatok építésében. Nagyon sok lehetőséget rejthet magában például a Twitter vagy a már hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő üzleti célra szolgáló közösségi platform, a LinkedIn.
Sokan még mindig abban a hitben alakítják vállalkozásuk jövőjét, hogy üzleti kapcsolataikat csak a személyes találkozókra alapozva tervezik.
Ez korunkban már nem helytálló felfogásmód, érdemes online és offline vonalon is mozognunk, hogy növeljük az esélyeinket. Cikkünk néhány ötletet kínál számodra, hogyan indulj el.
Események nyomon követése
Állítsd be az értesítés funkciót a releváns események előtt., ha bármilyen változás történik a téged érdeklő eseményben, azonnal értesítést kapsz és nem maradsz le semmiről. Például azt is megteheted, hogy közzé teszel egy kérdést, mint: Én részt veszek a következő eseményen. Kik lesznek még ott? Ez egy jó nyitás lehet.
Hashtag
Szinte már az összes nagy horderejű eseményhez rendelve van egy hashtag, ami segít a résztvevőknek a csatlakozáshoz vagy éppen ahhoz, hogy könnyebben egymásra találhassanak.
Előre szervezés
Ha egy másik városba utazol nézz utána a LinkedIn-en, milyen lehetséges partnerekkel találkozhatsz. Ne habozz ráírni az adott személyre azzal kapcsolatosan, hogy milyen körülményei legyenek a találkozónak. Légy világos és egyértelmű.
„Jutalom”
Ha a találkozást vagy eseményt követően azt szeretnéd, hogy minél több követőd legyen, akkor nyújts valamilyen ajándékot azok számára, akik a rendezvény ideje alatt váltak ismerősünké vagy követőnké. Ajánlj kedvezményt a hashteg-ed használatával kapcsolatosan.
Ébren tartás
Most jöhet a kérdés, hogy a rendezvény vagy találkozók után hogyan tartsd ébren a szerzett kapcsolatokat? Indíts különleges kedvezményeket vagy tégy különleges ajánlatokat, melyekkel fenntarthatod az érdeklődést irántad.
Személyesség
Ossz meg személyes élményeket, hogy felkeltsd a figyelmet. Ezek a témák könnyen generálnak beszélgetéseket és fény derülhet a közös érdeklődésre, ami üzleti kapcsolatot is hozhat magával a későbbiekben.
Chat-elés
A rendezvény előtt kezdeményezz online csevegést a résztvevőkkel, hogy a rendezvényen már kötetlenebb legyen a találkozás a és beszélgetés formája.
Az első találkozás
Az első találkozásnál ügyelj a jó benyomás keltésére, nagyban meghatározza az esetlegesen kialakuló üzleti kapcsolatot is a szakértelem mellett. A kézfogásod vagy egy kedves gesztus alapkövei a jó benyomás keltésének.
Nyiss a leendő üzleti partnereid felé!