A hashtag olyan szó, ami előtt kettőskereszt áll. A kettőskereszt jel napjaink szinte legismertebb szimbólumává vált. Olyannyira, hogy 2014-ben az Oxford English Dictionarybe is bekerült. Kikerülhetetlen. Olyannyira, hogy nem is cél a kikerülése.
Minden közösségi platform alkalmas a használatára, bár ezek nincsenek összekötve, még a hashtagek által se. A hashtag, illetve a kettőskereszttel egybeírt kifejezés kattintható hivatkozássá válik, vagyis az adott közösségi hálón kereshető lesz. A kereshetőség pedig az interneten megjelenő információmennyiség miatt kiemelten fontos. A címkézéssel tulajdonképpen felosztjuk a tartalmat. Az emberek címkékben gondolkodnak, mindent a megfelelő felirattal látnak el, csoportosítanak, rendszereznek, akár csak gondolatban is. A kettőskereszt erre tökéletes. Másrészről a rövidebb üzenetek világát éljük. Ütősebbnek hatnak, elgondolkodtatnak. . Összegezve: a hashtag a tartalom kategorizálására szolgáló jelölés. Általában három céllal jelölnek: a népszerűségre törő hashtagek, az általános kategóriákba illeszkedni vágyók, illetve a célirányos, kontextualizálók.
SEO
Már minden a találati listáról szól. Mivel a kettőskereszttel ellátott kifejezés pedig kereshetővé válik, keresőoptimalizálás szempontjából nem elhanyagolható tényező. Igencsak hatékony eszköz a marketingesek kezében, ráadásul rövid időn belül hozhat látványos eredményeket.
Közösséget épít
Azonos jelölés alatt nem csak a mi posztunk fog állni, hanem mindenki másé, akinek pont az a jelölő szó jutott eszébe. A hashtag íly módon közösséget épít a hasonló gondolkodású emberekből.
Ha valaki blogot ír, tartalmat szolgáltat, vagy egyéb okokból fontos számára az online jelenlét, akkor a kettőskereszt használata elengedhetetlen a számára. A kereshetőség, a konverzió, és a bevétel kéz a kézben járnak. Ha nem találnak meg, nem érnek el. Ha nem érnek el, nincs bevétel. Ilyen egyszerű.
Azért persze nem kellene túlzásokba esni. Ha egy mód van rá, akkor csak a ténylegesen az adott témához kapcsolódó szavakkal jelöljünk. Előfordulhat, hogy valaki rákattint, de teljesen mást kap, mint, amit várt, és negatívan kommentel. Ez nem kellemes, egy negatív komment utóhatásait csak nehéz munkával lehet semlegesíteni. Ezt inkább kerüljük, és csak a legjellemzőbb tulajdonságokra tageljünk.
Hogyan használjuk?
- Ügyes taktikával megnövelhetjük a követőink számát. A megosztók, vagy lájkolók között kisorsolhatunk valamit, de akár egy nyereményjátékon való részvétel feltételévé is tehetjük.
- Új posztjainkat mindig lássuk el jelöléssel. Pici keresőmunkával láthatjuk, hogy a követőink milyen hasonló tagekre kerestek rá, vagy melyek azok a címkék, amelyeket a miénkhez hasonló vállalatok használnak.
- A kommenteket mindig válaszoljuk meg. Minél több legyen benne az interakció.
- A saját oldalunkon is legyenek ott a közösségi hálók gombjai. Ezt az oldalt is használjuk ki arra, hogy más egyéb oldalainkon a forgalmat növeljük.
- Adott témára következetesen használjuk ugyanazt a jelölést.
- Kreáljunk egyedi cimkét: ez csak ránk jellemző, miénk minden találat.
Azok a tweetek a sikeresebbek, ahol hashtag van. Már szinte csak jelöléssel ellátott posztokat raknak ki.
Ugyanaz érvényes itt is, m int a Twitternél: egy jól m egválasztott kulcsszóval több ezer új látogatónk lehet.
Youtube
A Youtube ajánlása szerint ha a leírásba rakjuk a hashtageket a videó címe felhasználóbarát marad. A jelölés egy újabb lehetőség, hogy előrébb soroljanak a feltöltött tartalmaink, illetve, hgoy erősítsük a saját tartalmak közötti kapcsolatot.
Google ++
A már eleve szűrt követőinket tovább kategorizálhatjuk. A Google + + ráadásul automatikusan látja el cimkével a posztokat. Ha nem tetszik az jelölés, lecserélhetjük. A Google a G ++ tartalmakat ugyanúgy listázza, mint más weboldalakét. Ráadásul az itt megjelenő poszt tovább „él”, szemben a tweetek átlagos 14 perces „élettartamával, illetve a Facebookos megosztáok s is átlagosan csak 20 percet maradnak szem előtt. Vagyis, ha egy weboldallal kapcsolatban valami megjelnik a G++-on, akkor az a keresési találatok között előkelőbb helyezést ér el.
A hashtagelés alapvető funkció. Felhasználóinak száma már átlépte az 500 milliót, naponta több, mint 300 millióan használják, címke nélkül esélytelen a keresés.
A kreatív ötletek tárháza. A hatalmas információtömeg miatt itt is elengedhetetlen a keresési lehetőség.
Tumblr
Az ingyenes mikroblog szolgáltatót felvásárolta a Flickr, de a jellegén nem fognak változtatni. Egyszerre gyűjthetjük és írhatjuk a tartalmakat. A rendszer segíti a cimkék szűrését, sőt negatívan is lehet szűrni. Amit nem akarunk látni, az nem jelenik m eg a képernyőn.
Vimeo
A regisztrációhoz kötött videómegosztó szintén jó hasznát veszi a témajelölőnek.
Flickr
Az ingyenes fényképmegosztó oldalon már több, mint 10 milliárd kép található. A keresés megkönnyítése érdekében a fejlesztők itt is bevezették a cimkézést. A képfelismerő algoritmus automatikusan tagel, de felülírható.