Ami minden probléma forrása lehet: mikor posztoljunk a közösségi oldalakon?

Állandó és visszatérő kérdéskör a tartalmak posztolásának megfelelő, helyes ideje. Ha sokat pepecseltünk egy grafikával, hosszú bejegyzést írtunk, netán a vállalkozásunk új termékét akarjuk bemutatni és főleg az organikus elérésre támaszkodunk,

nem árt tudnunk mikor publikáljuk őket a Facebookon vagy az Instagramon.

mikor posztolsz

Facebook

A bonyolult hírcsatornák algoritmusa miatt nem egyszerű felvenni a hírversenyt és akkor még nem is soroltuk ide a fizetett hirdetéseket. A Hootsuite weboldal social manager csapata azonban kibogarászta a legideálisabb posztolási időpontokat: hétfőn, szerdán, csütörtökön és pénteken 12-15 óra, valamint szombaton és vasárnap 12-13 óra között nagyobb a siker esélye.

Miért?

“Kedden a Facebook iránti kötelezettség általában csökken, de a 12-15 óra közötti időszakban egyértelműen nyitottak a felhasználók, főleg az irodisták, akik egész nap számítógép előtt ülnek” - mondta Amanda Wood, a Hootsuite marketing szakembere.

A hétvége mindig is kétélű volt, hiszen az emberek ekkor intézik a dolgaikat vagy éppen pihennek, amibe olykor a közösségi oldal végiglapozása is belefér, sokszor csak unalomból.

A Hubspot, a Microsoft és a Quick Sprout cégek a csütörtök és péntek 13-15 óra közötti időszakot tartják a legoptimálisabb közzétételi időnek. Persze ez oldalanként változhat, ezért is érdemes a posztolások idejét a Facebook elemzésekből kisilabizálni, idő és hozzáértés hiányában pedig marketing szakemberekre bízni.

Segíthetünk?

Instagram

Miután a két cég egyesült, vannak átfedések, ugyanis pénzzel promotált Facebook-posztokat az Instagramon is láthatunk. Ugyanakkor az Instagramon általában azok követik egymást, akik érdeklődnek egymás tartalma és szolgáltatása iránt.

Habár az időzítés az oldalon nem működik és az időrendi sorrendet is a hashtagek befolyásolják. A sok megjegyzéssel, lájkolással (azaz interakciókkal) rendelkező fotókat a rendszer jobb helyre sorolja, akárcsak a testvéroldal esetében.

Ennek eléréshez a következőket kell átgondolnod: Milyen hashtaget használjak? Mikor ébredhetnek? Hol élnek és dolgoznak a vásárlóim (az időeltolódást mindig figyelembe kell venni külföldi érdekeltség esetén!)?

A Hootsuite szerint hétfő és péntek között egy szűk sávban, dél és egy óra között a legideálisabb az Instagramra való posztolás, hiszen sokan az ebédszünetükben pörgetik végig az oldalt, ezért érdemes a hétköznapokra időzíteni az ottani aktivitást.

Az Elle & Co cég szerint hétfőn és csütörtökön a 15-16 óra közötti sáv a legerősebb. Ez utóbbi feltételezést főleg azokra alapozzák, akik már a munka végén járnak és csökken a koncentrációjuk vagy végeztek a napi teendőkkel és már a közlekedési eszközön utazva bújják a közösségi oldalakat.



Bárhogy is legyen, a megfelelő posztolás időpontját nem lehet kőbe vésni, hiszen célközönségtől, témától, de még az aktuális időjárástól is függhet a dolog (esős időben többen vannak otthon). Kísérletezz, szolgáld ki a vevőidet és előbb-utóbb ti is megtaláljátok a közös hangot.

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat