Útmutató tartalommarketing-stratégia létrehozásához

Útmutató tartalommarketing-stratégia létrehozásához

A tartalommarketing, a marketingnek azon ága, amely a közönséged számára érdekes és értékes tartalmak megosztását jelenti.

Ez az egyik legjobb módja annak, hogy az üzleted növekedjen. Ahhoz, hogy sikeres legyél ebben, elengedhetetlen, hogy egy átgondolt tartalommarketing-stratégiát alakíts ki.

Mi az a tartalommarketing stratégia? 

A tartalommarketing-stratégia egy terv, amely meghatározza, hogy milyen tartalmat hozol létre, és mikor osztod meg azokat a célközönségeddel. Emellett segít az üzleti célok elérésében is.

Bár bonyolultnak tűnhet egy stratégia kialakítása, valójában egyszerűbb, mint gondolnád. Elég, ha az alapokat tisztán látod.

Legalább a következő információknak benne kell lennie:

  • Konkrét célok - mit szeretnél elérni a tartalmaiddal 

  • Közönség betekintések - kinek fog szólni a tartalmad

  • Tartalmad típusa - milyen formában osztod meg az üzeneted

  • Promóciós terv - hogyan éred el a célközönséged

Például, ha egy szépségipari termékeket forgalmazó oldal számára készítesz tartalmakat, a célod lehet a forgalom növelése a keresőoptimalizálással. A közönséged lehetnek fiatalok, akik érdeklődnek a szépségápolás iránt. Tartalmaid lehetnek blogposztok vagy videók, amelyek bemutatják a termékeket, vagy tippeket adnak azok használatához.

A terjesztéshez használhatod a közösségi médiát és saját weboldalad, hogy minél több embert vonzz be.

tartalmmarketing stratégia létrehozásához útmutató

Miért jó ha van tartalommarketing stratégiád ? 

Egy jól átgondolt terv nélkül a tartalommarketing kaotikus és iránytalan lehet. Egy hatékony stratégia viszont rengeteg előnnyel jár:

  • Összehangolja a tartalmaidat az üzleti céljaiddal, így nem vesztegetsz időt olyan dolgokra, amelyek nem hoznak értéket az üzleted számára.

  • Egyszerűsíti a folyamatokat, így gyorsabban és következetesebben tudod létrehozni és megosztani a tartalmaidat.

  • Lehetővé teszi az eredmények mérését és optimalizálását, mivel folyamatosan figyelheted a teljesítményed, és szükség esetén módosíthatsz a stratégián, hogy elérd céljaidat.

8 lépés hogy sikeres legyen a tartalommarketing stratégiád 

  1. Állíts be egy célt 

Az első lépés egy jól meghatározott cél kitűzése. Gondold végig, mit szeretnél elérni a tartalmaiddal, mivel ezek a célok fogják formálni a stratégiát.

A lehetséges célok lehetnek az alábbiak : 

  • Pozícionáld magad szakértőként a saját területeden

  • Növeld a keresőoptimalizálás hatékonyságát 60%-kal egy év alatt

  • Érj el 20%-os bevételnövekedést az év során

  • Javítsd az ügyfélmegtartást 40%-kal

  1. Értsd meg a közönségedet

A céljaid meghatározása után a következő lépés, hogy alaposan megismerd a célközönséged. Hiszen hiába készítesz kiváló tartalmakat, ha nem a megfelelő emberekhez juttatod el.
Tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Kik ők? Lépj túl a demográfiai tényezőkön, és próbáld megérteni az értékeiket, vágyaikat és problémáikat. 

  • Melyek a legnagyobb kihívásaik a terméked vagy szolgáltatásod kapcsán?

  • Hol töltik a legtöbb időt online, és mely információforrásokban bíznak?

Ehhez lehetséges szükséged lesz valódi adatokra felmérésekből, interjúkból és egyéb közönségkutatási taktikákból.

  1. Válaszd ki a tartalmaid típusát 

Sokféle tartalomtípus közül választhatsz, például 

  • blog posztok

  • videók

  • podcastok

  • e-könyvek

  • infografikák

  1. Témaötletek kidolgozása

Itt az idő, hogy összeállítsd azokat a témákat, amelyeket feldolgozni szeretnél.
Ha például blogposztokat írsz, válassz olyan témákat, amelyekre sokan keresnek, hiszen így érhetsz el több organikus forgalmat. 

tartalmmarketing stratégia létrehozásához útmutató

  1. Priorizáld a főbb témákat

Mostmár valószínúleg rengeteg ötlet  áll a rendelkezéssedre. De vajon melyikkel érdemes először foglalkoznod? 

Irányítsd a döntésed a céljaid szerint! Ha például az a cél, hogy több forgalmat szerezz a keresőmotorokból, akkor a legkeresettebb témákat részesítsd előnybe.

  1. Hozz létre egy tartalomnaptárt

Most hogy megvannak a témáid, amelyekkel tartalmat fogsz gyártani, itt az idő, hogy mindent betegyél egy naptárba. 

Ez a naptár segít a tervezésben és a szervezésben, és rögzíthetsz benne minden részletet, például:

  • Téma és cím 

  • Ki készítse el a tartalmat

  • Tartalom típusa

  • Státusz ( írás alatt, felvétel alatt, szerkesztés alatt, közzétéve )

  • Mikorra esedékes

A tartalomnaptár lehetővé teszi, hogy következetes és szervezett maradj, miközben céljaidat követed.

Ezenkívül győződj meg arról, hogy meghatározod a csapattagok szerepeit és felelősségeit. Így mindenki tudja, mit és mikor kell tennie.

  1. Promótáld a tartalmaidat

Minden sikeres tartalommarketing-stratégiának tartalmaznia kell egy tervet arra vonatkozóan, hogyan terjeszted a tartalmakat, hogy elérd a célközönséged.

Íme néhány hatékony promóciós módszer:

  • E-mail marketing: Hírlevél segítségével értesítsd a feliratkozóidat az új tartalmakról 

  • Közösségi média: Használd a platformokat, hogy minél több embert elérj és elköteleződést érj el.

  • Fizetett hirdetések: Google Ads és közösségi média hirdetésekkel növelheted a láthatóságot.

  • Keresőoptimalizálás (SEO): Optimalizáld a tartalmaid, hogy jobban teljesítsenek a keresési találatokban

  1. Kövesd nyomon a teljesítményt 

Egy hatékony tartalommarketing-stratégia nem áll meg a tartalmak létrehozásánál és terjesztésénél. Fontos, hogy folyamatosan mérd a teljesítményt és szükség esetén finomíts a stratégián. 

Például a Google Analytics segítségével nyomon követheted a forgalmi adatokat, vagy a YouTube Analytics-szel figyelheted videóid hatékonyságát.

Most, hogy megismerted a tartalommarketing-stratégia alapjait, ideje átgondolni, hogyan alkalmazhatod mindezt a saját üzletedben. Azonban tudjuk, hogy egy hatékony stratégia kialakítása és a rendszeres, értékes tartalmak előállítása időigényes és alapos szakértelmet igényel.

Ebben a mi csapatunk a legjobb partner! Szakértőink sokéves tapasztalattal rendelkeznek tartalommarketing-stratégiák megtervezésében és megvalósításában. Legyen szó akár blogposztokról, videókról, közösségi média tartalmakról vagy SEO-optimalizált cikkekről, mi gondoskodunk róla, hogy minden tartalom a célközönséged érdeklődésének megfelelően készüljön el. 

Válaszd a mi csapatunkat, és biztos lehetsz benne, hogy tartalmaid nemcsak figyelemfelkeltőek, de hatékonyan támogatják üzleti céljaid elérését is!  Kérj tőlünk ajánlatot, és kezdjük el a közös munkát még ma!

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat