A tartalommarketing, a marketingnek azon ága, amely a közönséged számára érdekes és értékes tartalmak megosztását jelenti.
Ez az egyik legjobb módja annak, hogy az üzleted növekedjen. Ahhoz, hogy sikeres legyél ebben, elengedhetetlen, hogy egy átgondolt tartalommarketing-stratégiát alakíts ki.
Mi az a tartalommarketing stratégia?
A tartalommarketing-stratégia egy terv, amely meghatározza, hogy milyen tartalmat hozol létre, és mikor osztod meg azokat a célközönségeddel. Emellett segít az üzleti célok elérésében is.
Bár bonyolultnak tűnhet egy stratégia kialakítása, valójában egyszerűbb, mint gondolnád. Elég, ha az alapokat tisztán látod.
Legalább a következő információknak benne kell lennie:
Konkrét célok - mit szeretnél elérni a tartalmaiddal
Közönség betekintések - kinek fog szólni a tartalmad
Tartalmad típusa - milyen formában osztod meg az üzeneted
Promóciós terv - hogyan éred el a célközönséged
Például, ha egy szépségipari termékeket forgalmazó oldal számára készítesz tartalmakat, a célod lehet a forgalom növelése a keresőoptimalizálással. A közönséged lehetnek fiatalok, akik érdeklődnek a szépségápolás iránt. Tartalmaid lehetnek blogposztok vagy videók, amelyek bemutatják a termékeket, vagy tippeket adnak azok használatához.
A terjesztéshez használhatod a közösségi médiát és saját weboldalad, hogy minél több embert vonzz be.
Miért jó ha van tartalommarketing stratégiád ?
Egy jól átgondolt terv nélkül a tartalommarketing kaotikus és iránytalan lehet. Egy hatékony stratégia viszont rengeteg előnnyel jár:
Összehangolja a tartalmaidat az üzleti céljaiddal, így nem vesztegetsz időt olyan dolgokra, amelyek nem hoznak értéket az üzleted számára.
Egyszerűsíti a folyamatokat, így gyorsabban és következetesebben tudod létrehozni és megosztani a tartalmaidat.
Lehetővé teszi az eredmények mérését és optimalizálását, mivel folyamatosan figyelheted a teljesítményed, és szükség esetén módosíthatsz a stratégián, hogy elérd céljaidat.
8 lépés hogy sikeres legyen a tartalommarketing stratégiád
Állíts be egy célt
Az első lépés egy jól meghatározott cél kitűzése. Gondold végig, mit szeretnél elérni a tartalmaiddal, mivel ezek a célok fogják formálni a stratégiát.
A lehetséges célok lehetnek az alábbiak :
Pozícionáld magad szakértőként a saját területeden
Növeld a keresőoptimalizálás hatékonyságát 60%-kal egy év alatt
Érj el 20%-os bevételnövekedést az év során
Javítsd az ügyfélmegtartást 40%-kal
Értsd meg a közönségedet
A céljaid meghatározása után a következő lépés, hogy alaposan megismerd a célközönséged. Hiszen hiába készítesz kiváló tartalmakat, ha nem a megfelelő emberekhez juttatod el.
Tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
Kik ők? Lépj túl a demográfiai tényezőkön, és próbáld megérteni az értékeiket, vágyaikat és problémáikat.
Melyek a legnagyobb kihívásaik a terméked vagy szolgáltatásod kapcsán?
Hol töltik a legtöbb időt online, és mely információforrásokban bíznak?
Ehhez lehetséges szükséged lesz valódi adatokra felmérésekből, interjúkból és egyéb közönségkutatási taktikákból.
Válaszd ki a tartalmaid típusát
Sokféle tartalomtípus közül választhatsz, például
blog posztok
videók
podcastok
e-könyvek
infografikák
Témaötletek kidolgozása
Itt az idő, hogy összeállítsd azokat a témákat, amelyeket feldolgozni szeretnél.
Ha például blogposztokat írsz, válassz olyan témákat, amelyekre sokan keresnek, hiszen így érhetsz el több organikus forgalmat.
Priorizáld a főbb témákat
Mostmár valószínúleg rengeteg ötlet áll a rendelkezéssedre. De vajon melyikkel érdemes először foglalkoznod?
Irányítsd a döntésed a céljaid szerint! Ha például az a cél, hogy több forgalmat szerezz a keresőmotorokból, akkor a legkeresettebb témákat részesítsd előnybe.
Hozz létre egy tartalomnaptárt
Most hogy megvannak a témáid, amelyekkel tartalmat fogsz gyártani, itt az idő, hogy mindent betegyél egy naptárba.
Ez a naptár segít a tervezésben és a szervezésben, és rögzíthetsz benne minden részletet, például:
Téma és cím
Ki készítse el a tartalmat
Tartalom típusa
Státusz ( írás alatt, felvétel alatt, szerkesztés alatt, közzétéve )
Mikorra esedékes
A tartalomnaptár lehetővé teszi, hogy következetes és szervezett maradj, miközben céljaidat követed.
Ezenkívül győződj meg arról, hogy meghatározod a csapattagok szerepeit és felelősségeit. Így mindenki tudja, mit és mikor kell tennie.
Promótáld a tartalmaidat
Minden sikeres tartalommarketing-stratégiának tartalmaznia kell egy tervet arra vonatkozóan, hogyan terjeszted a tartalmakat, hogy elérd a célközönséged.
Íme néhány hatékony promóciós módszer:
E-mail marketing: Hírlevél segítségével értesítsd a feliratkozóidat az új tartalmakról
Közösségi média: Használd a platformokat, hogy minél több embert elérj és elköteleződést érj el.
Fizetett hirdetések: Google Ads és közösségi média hirdetésekkel növelheted a láthatóságot.
Keresőoptimalizálás (SEO): Optimalizáld a tartalmaid, hogy jobban teljesítsenek a keresési találatokban
Kövesd nyomon a teljesítményt
Egy hatékony tartalommarketing-stratégia nem áll meg a tartalmak létrehozásánál és terjesztésénél. Fontos, hogy folyamatosan mérd a teljesítményt és szükség esetén finomíts a stratégián.
Például a Google Analytics segítségével nyomon követheted a forgalmi adatokat, vagy a YouTube Analytics-szel figyelheted videóid hatékonyságát.
Most, hogy megismerted a tartalommarketing-stratégia alapjait, ideje átgondolni, hogyan alkalmazhatod mindezt a saját üzletedben. Azonban tudjuk, hogy egy hatékony stratégia kialakítása és a rendszeres, értékes tartalmak előállítása időigényes és alapos szakértelmet igényel.
Ebben a mi csapatunk a legjobb partner! Szakértőink sokéves tapasztalattal rendelkeznek tartalommarketing-stratégiák megtervezésében és megvalósításában. Legyen szó akár blogposztokról, videókról, közösségi média tartalmakról vagy SEO-optimalizált cikkekről, mi gondoskodunk róla, hogy minden tartalom a célközönséged érdeklődésének megfelelően készüljön el.
Válaszd a mi csapatunkat, és biztos lehetsz benne, hogy tartalmaid nemcsak figyelemfelkeltőek, de hatékonyan támogatják üzleti céljaid elérését is! Kérj tőlünk ajánlatot, és kezdjük el a közös munkát még ma!