Naponta rengeteg e-mail kerül kiküldésre marketing célból. Ezért fontos, hogy a tied kitűnjön a sok közül. Ha legközelebb e-mail-t írsz jusson eszedbe ez a három lépés, hogy fel tudd venni a versenyt a figyelem felkeltés területén.
Titokzatos és rövid címsorokkal jobban felkeltheted az érdeklődést
A címsor feladata egy e-mail esetében, hogy rávegye az olvasót az e-mail megnyitására, elolvasására. A kutatások szerint csak minden negyedik ember nyitja meg az e-mailedet. Ahhoz, hogy kíváncsivá tedd egy tömör címsor a kulcspont, ami vágyat ébreszt benne a tovább olvasásra.
Vond össze a tartalmat az ajánlatoddal
Sokszor állították már azt, hogy az e-mail marketing nem működik. De ez nem így van, mert az e-mail marketing az egyik legmegtérülőbb formája az online marketing tevékenységeknek. Közvetlenül és viszonylag olcsón megcélozhatod a közönségedet. Az 1990-es években elöntötték a levelezőrendszereket a SPAM levelek és működtek, azonban ma már ez nem így működik, mivel már számtalan szűrő áll rendelkezésre, és egyből kiszűrésre kerülnek ezek a fajta e-mailek. A megoldás az, ha az értékesítés és ajánlat mellett minőségi tartalmat is szolgáltatsz a leveledben. Ha unalmas vagy, nagymértékű leiratkozásokat érhetsz el.
Mindent vizsgálj
Mikor kiküldesz egy e-mail-t lehetőséged van arra, hogy szinte mindent megvizsgálj és azonnali visszajelzést kapj. Ennek alapján folyamatosan tudod optimalizálni a kampányodat. A legegyszerűbb módja az eredmények mérésének, ha készítesz egy A/B tesztet. Két e-mailt küldj ki és figyeld a visszajelzések alapján, hogy melyik a hatékonyabb.
Három dolog, amit érdemes megvizsgálnod:
Címsorok: A legfontosabb eleme a levélnek. Ha nem elég jól működik, nem fogják megnyitni, elolvasni a tartalmat. Próbálj ki több variációt.
Design: Próbálj ki több féle színvilágot, grafikai elemeket.
Időpontok: Találd meg azt a napot és időszakot, amikor a legtöbb embert el tudod érni.
Légy személyes hangvételű és legyenek hétköznapi témák is a kiküldött e-mail-eidben. Így a feliratkozóid közvetlenebbül állnak majd az általad küldött levelekhez. Kísérletezz, hogy minél eredményesebben megtaláld a helyes utat a sikeres e-mail kampányaid felé.