A TikTok bejelentett egy új tanúsítványt, a “TikTok Egyetem” kezdeményezés mellett, amely lehetőséget nyújt a marketingeseknek arra, hogy hivatalos “Media Buying” vagyis Médiavásárlás képesítést szerezzenek, amellyel be tudják bizonyítani a platformmal kapcsolatos szakértelmüket.
Ez a tanúsítvány egy rendszer tudáson alapul, amihez egy 120 perces teszt is kapcsolódik. Igaz, nincs még ehhez specifikus oktatás (mint a többi TikTok Egyetemes kínálathoz képest), de van egy 124 oldalas tanulási segédlet angolul, amely segít felfrissíteni a TikTok hirdetésekkel kapcsolatos ismereteket, valamint lefedi az ott történő hirdetések minden aspektusát.
Azonban, ha már rendelkezel 1 vagy több éves tapasztalattal hirdetések terén a platformon, akkor megcsinálhatod a vizsgát enélkül is. A TikTok szerint a kurzus azoknak a marketingeseknek szól, akik ismerik a TikTok for Business szolgáltatást, és rendelkeznek kampányok futtatásában is tapasztalattal.
Azok, akik megszerzik ezt a tanúsítványt 2 évig igazolható érvényes akkreditációval rendelkeznek. Ennek a minősítésnek a hivatalos hitelesítő adatait az önéletrajzban, valamint online is feltüntethetik, ezzel bizonyítva a TikTok-on való szakértelmüket.
Ez egy jó út lehet arra, hogy bemutassuk a TikTokkal kapcsolatos tudásunkat és még több üzletet generáljunk magunknak az adott platformon.
De ez egy remek lehetőség annak is, hogy többet tudjunk meg arról, hogyan is működik a TikTok hirdetési platformja.
Milyen témaköröket fed le a vizsga?
A vizsga olyan témákban teszteli a szakembereket, mint a TikTok hirdetési platformja és annak termékei, kreatív alapismeretek, kampánybeállítástól az optimalizáláson keresztül a mérésig mindent.
Az, aki regisztrál, hozzáférést kap anyagokhoz, amik segítenek neki felkészülni a vizsgára, beleértve az útmutatót és a gyakorló tesztet. Jelenleg ez a vizsga csak angolul van, de a jövőben tervezik több nyelven is kínálni a tanfolyamot.
Hogyan szerezheted meg a TikTok minősítést?
A vizsga ellenőrzött körülmények között zajlik (személyesen egy tesz központban vagy online). Azok a vizsgázók, akik sikeresen teljesítik a vizsgát, hivatalosan is megkapják a tanúsítványt.
Ez a kezdeményezés kiváló lehetőséget biztosít a marketing szakembereknek, hogy mélyítsék el tudásukat a digitális hirdetési stratégiák terén, és maximalizálják hatékonyságukat a gyorsan változó digitális környezetben.
