A XXI. században egyre inkább egy digitális világban élünk. Az internet behálózza a teljes életünket. Interneten nézünk filmeket, rendelünk a kedvenc éttermünkből, átutalásokat intézünk, barátainkkal, távoli rokonainkkal tartjuk a kapcsolatot.
Minden ember napi 1-2 órát biztos a neten tölt, ha másért nem, hogy elolvassa a híreket, vagy számára érdekes témák között böngésszen.
Aki az interneten nézelődik és időt tölt az rögtön potenciális célponttá válik valamelyik cégnek, mint esetleges vásárlóerő. De hogy, egy látogató el is jöjjön az oldalunkra, ahhoz reklámozni is kell neki a cégünket, termékünket.
Ennek több módja is van, mi jelen esetben a google hirdetési rendszerét az AdWords-öt fogjuk kicsit bemutatni és néhány hasznos tanácsot adni .
Ne válassz olyan céget vagy „szakembert” aki fix díj-ért vállalja neked a folyamatos megjelenést és kampánykezelést.
Legyen egy fix munkadíjuk, ami tartalmaz x szolgáltatást, és + a költségkeretet, amit kimondottan a hirdetések megjelenésére kívánsz fordítani.
Ne dőlj be olyan cégnek vagy „szakembernek” aki folyamatos és első 4-5 helyes megjelenést ígér, mert az nem tudja neked senki se garantálni, főleg nem fix összegből.
Miért? Egyszerű oka van: az , hogy mennyit fizetsz egy kattintásért (a google mennyit von le a költségkeretedből) az nagyon sok tényezőtől függ.
Például, hogy a hirdetésed mennyire releváns, a hirdetési szöveged mennyire minőségi. A fogadó oldalad (landing page) milyen? És akkor vannak még a versenytársak, akik a képlet másik résztvevői, és van a téma és az adott keresési időszak.
Szóval ez egy több ismeretlenes egyenlet, amit nem nagyon tud tökéletesen megoldani a hirdetésedet kivitelező cég, maximum törekedhet rá, de nem garantálhatja.
A fix kulcsszavas megjelenéssel, amit a megrendelőnek kell megmondania, azzal az a baj, hogy a kimutatások szerint, az interneten a kereséséi szokások 90 naponta változnak, ami azt jelenti, hogy 90 nap múlva már nem lesznek jók ugyanazok a szavak.
Erre például egy remek eszköz az AdWords-ön belül a kulcsszó tervező. Ezt mindenképpen érdemes használni, mert látod a kereséséi szokásokat, és hogy egy-egy kulcsszó mennyibe kerül.
Nem biztos, hogy jobban jársz egy erős, drága kulcsozóval, mint egy közepes erősségűvel. És kettős haszna is van, mivel a kiválasztott szavak használatával a landing page-edet is relevánsabbá tudod tenni.
Mivel általában az a célunk, hogy vásároljanak tőlünk, eladjuk a termékeinket, szolgáltatásainkat, az másodlagos dolog, hogy hány látogatónk volt az adott hónapban. Nekünk az a lényeg, hogy aki az oldalunkra érkezik, az elköltse nálunk a pénzét, és a hirdetéseken keresztül érkező vevők megszerzése még rentábilis legyen.
Tehát, nem árt mérni az eredményeket, mert csak akkor fogjuk tudni, megérte e nekünk a hirdetésbe fektetett pénz.
Az való igaz, hogy, a google AdWords egy nagyon jól összerakott, jól működő, mérhető hirdetési rendszer. Ha ki szervezed a hirdetéseid kezelését, erre a pár dologra mindenképp figyelj.
DE! A hirdetéseid csak a kapuig (landing page) juttatnak el. Ha az oldalad nincs jól megszerkesztve, nincs rajta minőségi és mennyiségi (szövegezés) tartalom, akkor lényegesen kevesebben fognak nálad pénzt költeni.