Nem vesz észre a Google? Ne hagyd annyiban! – 5. rész

Sorozatunk ötödik részéhez érve szeretnénk megköszönni, hogy olvasod a blogbejegyzéseinket, és reméljük, hogy hasznos tanácsokat tudunk adni. Mi egyértelműen túl akarunk lépni a SEO központú tartalomgyártáson, és ezt tanácsoljuk Neked is, ha blogot vezetsz az oldaladon. Ez fontos, hiszen sokan félreértik a SEO-elveket. Persze, kell frissülő tartalom, de sohasem szabad megfeledkezni az olvasóközönségről! Ismételjük önmagunkat: SEO és marketing nem állhatnak szemben egymással!

responsive-webdesign

Tessék mobilra optimalizálni!

Keress fel találomra egy külföldi weboldalt, amely keresőoptimalizálással foglalkozik, s azt fogod tapasztalni, hogy a 2015-ös rangsorolási faktorok között rendre szerepel a „mobilbarát weboldal” mint kritérium. Ez nem véletlen, hiszen a Google bejelentette, hogy komoly tényezőként fogja kezelni az algoritmusában azt, hogy egy weboldal mobilbarát-e, vagy sem. Ennek nyilvánvaló oka van: manapság egyre többen keresnek az okostelefonról, s én még azokkal is vitatkoznék, akik azt állítják, hogy ez a jövő. Nem! Ez már a kézzelfogható jelen.

Az, aki nem remélhet forgalmat mobiltelefonról, szinte biztosra veheti, hogy lemarad azon versenytársaihoz képest, akik dolgoztak az ügy érdekében. Egyébként nem egy nagy etwas a mobilra való optimalizálás. A Wordpress például eleve olyan sablonokat kínál, amelyek reszponzívak. Ha nem CMS motoron nyomul az ember, akkor sincs félnivalója, bár ebben az esetben több dologra kell majd odafigyelni.

Van néhány alapelv, melyekről érdemes a Google saját útmutatóin keresztül tájékozódni, de azért álljon itt is néhány fontosabb alapelem:

  • Egyszerűsíteni kell az oldalon (mobil felület) való navigációt
  • Bizonyos elemeket, melyek a képernyőméret vagy bármi egyéb miatt előnytelenek, vagy éppen használhatatlanok a mobilon, ki kell venni
  • A megjelenített telefonszámoknak kattintásra hívhatóaknak kell lenniük stb.

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat