Nem vesz észre a Google? Ne hagyd annyiban! – 4. rész

Elérkeztünk a 4. részhez, szóval biztosan serényen nézegeted már a Google Analytics elemzéseit. Látod már a fejlődést, a javulást? Nyilvánvalóan nem. El ne keseredj, és semmiképp se veszítsd el a hited, hiszen ez így természetes! A SEO beállításoknak idő kell, hogy hasznot hozzanak, hogy meglátszódjon az eredménye annak, amit csináltál. Várj türelemmel, de addig se hagyjon alább a lelkesedésed, optimalizáljunk tovább!

keresooptimalizalas-4

Horgonyozzunk le!

Biztosan sokat hallottál már a linképítésről. Volt idő, hogy még a csapból is az folyt, hogy vajon hasznos-e még, hogy a büntető algoritmusok miatt inkább több kárt csinál-e mint hasznot. Azt tudnod kell, hogy a Google algoritmusaiban használt rangsorolási faktorok között a linkek száma és minősége volt a legeslegfontosabb tényező. Ez a mai napig így van, csak a körülmények változtak meg némiképp. Sok csalás és visszaélés volt (blackhat SEO), s ezért is indul útjára – ha nem is a Déli-sarkvidékről – a Penguin.

A linkelés azonban máig meghatározó eleme a keresőoptimalizálásnak, és ma különösen a belső linképítésre szeretném felhívni a figyelmed! A belső linképítés egyik legjobb módja a horgonyszövegek (anchor text), más néven a linkre rakott szövegek alkalmazása. Mit is jelent ez?

Tegyük fel, hogy szívószálakat árulsz (déjá vu igaz?), s a weboldaladon blogot is vezetsz. Ha írsz egy beszámolót a hétvégi Gigapartyról, amin a Te céged is jelen volt, akkor nyilván meg fogod említeni a szívószálakat is, mert Te már csak egy ilyen kis szakbarbár vagy. Leírod például, hogy „döbbenetesen sok kék szívószál fogyott, ami meglepő, hiszen tavaly a piros ment nagyon” stb. A „kék szívószálra” teszel egy linket, ami a webáruházad vonatkozó részére vezet. Ez a belső linképítés egyik leghatékonyabb formája.

Fontos megértened, hogy a kulcsszóhalmozás itt is károdra lehet. Egy rövid szövegben (2000 karakter) maximum 3-4 alkalommal villants fel kulcsszót!

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat