Nem vesz észre a Google? Ne hagyd annyiban! – 3. rész

Több taktika és sok alapvetés szól arról, hogy miképpen tudod felhívni magadra a Google figyelmét. Ha belegondolsz, hány olyan vagy legalább hasonló weboldal van, mint a Tiéd, akkor talán még lehetetlennek is tűnhet, hogy egy már több éve egzisztáló oldallal versenyezz. Pedig, bár nem egyszerű, nem állít eléd legyőzhetetlen akadályt. Csupán ismerned kell a játékszabályokat, és tudnod kell igazi taktikusként mozgatnod a figurákat.

A TITLE TAG nem másodlagos kérdés

Egy bejegyzés esetében a cím és a TITLE TAG nem feltétlenül azonos, ez az első, amit tudnod kell. A cím tipikusan a felhasználónak íródik, míg a TITLE TAG a keresőnek is. Egy figyelemfelkeltő cím lehet jó marketing szempontból, de nem biztos, hogy SEO szempontból is tökéletes.

title-tag-1

A kulcsszavak fontosságára már sokszor felhívtuk a figyelmet, s a TITLE TAG-ben különösen fontos a jelenléte. Ráadásul ezek a metaadatok nem csupán egy cikk, hanem az oldalak esetében is lényegesek, így fontos, hogy a weboldaladon belül az összes aloldalnak legyen kitöltve a TITLE TAG rubrikája.

Előnytelen megoldás – Bár azt írtuk, hogy nagyon fontos a TITLE TAG megadása, az üres boxnál nagyobb hiba a kulcsszóhalmozás, ugyanis ezt a Google keményen bünteti.

Előnyös megoldás – A jó TITLE TAG korrelál az oldal tartalmával, vagyis nem tartalmaz olyasmit (még ha az fontos kulcsszó is), ami abszolút nincs benne az alatta álló szövegben. Azonban, ha lehetőség van rá, élni kell vele, használni kell a kulcsszót, de csak ésszerű kereteken belül, tehát egy TITLE TAG-ben optimálisan egyet.

Példa – Áruljunk ismét szívószálat! A szívószál esetében egy jó CÍM hangozhat így: „Az apák jól megszívták!” – figyelemfelkeltő, nagy eséllyel kattintanak rá. Ugyan ennek a cikknek TITLE TAG-e viszont jobb, ha valahogy így néz ki: „Az idei apák napi ünnepségen 10.000 szívószál fogyott!” – szintén figyelemfelkeltő lehet, és benne van a legfontosabb kulcsszavunk, a szívószál is.

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat