Nem vesz észre a Google? Ne hagyd annyiban! – 1. rész

A rangsorolási faktorokról (ranking factors) azt kell tudni, hogy számosak ugyan, de van egy jól behatárolható keménymagjuk, melyeket érdemes szem előtt tartania mindazoknak, akik keresőoptimalizálásra adják a fejüket. Szeretném kiemelni: a most felsorolt tényezőkön túl vannak egyebek is, fontosabbak, és kevésbé fontosak egyaránt, hiszen a SEO egy szakma, ami nem adható át egy néhány ezer karakteres cikkben. Az alapokat azokban el lehet sajátítani így is. Lássunk is hozzá!

seo-google

ALT TAG-ek kitöltése

Nem véletlenül vettem ezt az első helyre, mert bár nem ez a legfontosabb tényező, ez az, amit talán a leginkább elhanyagolnak. Sokan ráadásul félreértik az ALT TAG jelentőségét, és úgy gondolják, hogy az egyet jelent a képaláírással.

Tévedés! A képaláírásnak megvan a maga szerepe, de ez alapvetően a cikk, a bejegyzés stb. része, míg az ALT TAG egy metaadat. Miért fontos tehát kitölteni? A Google alapesetben semmit nem lát az oldaladon lévő képekből, illetve egy automatikus beállítás esetében kb. ennyit: image1.jpg – ez pedig, lássuk be, nem túl sok.

De ugyan ez vonatkozik azon felhasználókra is, akik a betöltési sebesség növelése érdekében letiltják a képeket. Ha tehát azt szeretnénk, hogy a Google-nek, és minden felhasználónak hasznos legyen a képünk (márpedig csak ezért van értelme terhelni a szerverünket), érdemes leírást készíteni hozzá, vagyis ki kell tölteni az ALT TAG-et.

Írd le néhány szóban, hogy mi látható a képen. Ha igazán szemfüles akarsz lenni, akkor itt is elhelyezhetsz pár kulcsszót, ha találsz ezzel bármilyen összefüggést a képen. Fontos azonban, hogy ez nem a kulcsszóhalmozásról szól, annak ma már semmi értelme! Azonban gondolj bele hány kép van jelenleg az oldaladon, és hány kihasználatlan hely, ahonnan dobálhatnád a Google-t, hogy vegyen már észre!

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat