Sokat írtam már a tartalommarketingről, ehhez kapcsolódó stratégiákról, elkerülendő hibákról stb., ahogy azt is több alkalommal hangsúlyoztam, hogy fontos a tartalomgenerálás előtt tisztában lenni a célközönséggel. Biztosan sokan bólintanak erre, majd gyorsan haladnak tovább a szavak folyamán. Most azonban azt mondom, álljunk meg egy pillanatra!
Mivel mérhetek?
Sajnos sokan nem tudják, de mindenki számára elérhető és használható a Google saját fejlesztésű programja, a Google Analytics. Pontosabban csak annyi kell hozzá, hogy legyen egy weboldalad, és végigcsinálj egy csupán néhány percet felemésztő regisztrációt. Ezután, ha van Gmail fiókod, azzal bármikor be is tudsz lépni.
A Google még mindig a legnagyobb kereső, bár sok kihívója van, mai napig tartja a pozícióját az élen. Ebből kifolyólag rengeteg információval rendelkezik a felhasználók szokásairól, melyek oroszlánrészét a sütikből nyerik. Ezeket az információkat osztják meg Veled a saját oldaladra vetítve, teljesen ingyenesen! Ezt kihagyni: nettó vétek.
Mire jó?
A Google Analyticsből nyert adatok megnyitják előtted weboldaladnak azt az oldalát, amit azelőtt sohasem láttál: vagyis az oldaladat látogatók néhány fontos adatát, és az oldalhasználat minőségét, vagyis azt, hogy felhasználók hogyan viselkednek az oldaladon.
Ezek ismeretéből nyilvánvaló előnyöd származik. Olyan demográfiai adatokhoz juthatsz például, mint felhasználóid neme, illetve életkora. Ezekből az adatokból messzemenő következtetéseket vonhatsz le, stratégiákat építhetsz rájuk.
A hatékony direkt marketing elképzelhetetlen efféle információk ismeretének hiányban. Úgy is fel lehet fogni, hogy ezek által tudod, hogy mely csoportok felé nem érdemes fordulnod, hogy milyen típusú hirdetések jelentenének puszta pénzkidobást.
Ez a cikk csupán egy kis ízelítő, egy ajánlás, hogy igenis használd a Google Analytics által felkínált lehetőségeket! Azt tervezem, hogy a jövőben egy bejegyzéssorozatot is szentelek majd a témának.