Az utolsó részben szeretnék még néhány fontos részletet megosztani Veled a témával kapcsolatban! Remélem az előző részekben sikerül tisztáznom a Google indexelési mechanizmusát, és az ebből következő feladatokat, melyeket el kell végezned ahhoz, hogy felkerülhess a találati listára.
Egyedi is, releváns is, mégsem indexeli a Google
Az előző részben négy szempontot említettem, melyek különböző vegyületei alapján dönti el a Google, hogy megfelelő minőségű-e az oldalad az adatbázisba kerüléshez. Egyediség, relevancia, külső linkek és interakció – ezek vezetnek a Google szerint egy jó oldalhoz.
Előfordulhat azonban, hogy ezek nagyrészt teljesülnek (friss megjelenéskor nyilván az első két szempont a legfontosabb), s a Google mégis ignorál. Leírom, hogy milyen hibák lehetnek a háttérben:
Előfordulhat, hogy nem tetted nyilvánossá az oldalt (ez elsősorban CMS motoroknál gyakori)
Lehet, hogy kitiltottad a Google robotot az oldalról
Egyszerűen türelmetlen vagy (ami érthető)
Más hiba áll a háttérben
Az első hibapont könnyen áthidalható: tedd nyilvánossá az oldalt!
A második egy fokkal bonyolultabb, de azért nem eget rengető. Nézd meg az oldaladon érvényben lévő utasítást, amely a Google robotok tevékenységét meghatározza. Ehhez a következőt írd az URL-be:
Ha ebben azt látod, hogy a robot ki van utasítva, akkor ezt változtasd engedélyezettre.
Végül ejtenék néhány szót arról is, hogy milyen egyéb hibák állhatnak a háttérben. A válasz: sokféle. Látod, komolyan gondoltam azt a „néhány szót”.
Viccet félretéve, tényleg sokféle hiba gátolhatja az indexelés zavartalan működését. Ezek felsorolása helyett ajánlok két programot, egészen pontosan a Google Webmaster Tools-t és a MOZ elemzőprogramját. Ezek átfogó képet adnak a weboldaladról, megmutatják, hogy pontosan hol van a hiba és még tanácsot is adnak arra nézvést, hogy ezeket miként háríthatod el.