Ha az ember keresőoptimalizálásra adja a fejét, kevés látogatót vár annyira, mint a Google pókokat. Az előző részben írtam az indexelés folyamatáról, illetve arról, hogy ez mennyire fontos, hogy indexelés nélkül nem jelenik meg a weboldalad a Google organikus találati listáján akkor sem, hogy pontosan a Hozzád vezető kulcsszót írja be a felhasználó. Éppen ezért nem mindegy, hogy sikerül-e a Google-t indexelésre bírnod!
Pontosan mit is néz a Google?
Szerencsére az indexelés folyamata az esetek messze túlnyomó többségében zavartalanul történik, hiszen a Google-nek is érdeke, hogy dinamikusan frissüljön, hogy adatbázisa releváns legyen. Nézzük meg pontokba szedve, hogy mi alapján értékeli weboldaladat a keresőóriás!
Először is, ahogy azt már több cikkünkben is jeleztük, nagyon-nagyon fontos, hogy a tartalom egyedi legyen. Nem másolt, nem átvett, és semmi esetre sem a „CTRL + C, CTRL + V mechanizmus”.
Figyeli még a Google algoritmusa azt is, hogy a tartalom mennyire szakmai, mennyire részletekbe menő. Ne legyenek illúzióid, mára már van olyan intelligens a Google algoritmusa, hogy ezt bizonyos faktorok hálózata alapján el tudja dönteni. Summa summarum, a Google sejteni fogja, hogy nem vagy atomfizikus, s árgus (pók)szemekkel vizsgálja majd a maghasadásról szóló cikkedet.
Számít még, nagyon is számít, hogy vannak e külső linkek, melyek az oldaladra mutatnak. Ez alapján a legkönnyebb eldönteni, hogy értékes-e egy ismeretlen weboldal. Gondolj bele, Te is szívesebben fogadod olyasvalaki kézfogását, akit előzetesen egy jó barátod mutatott be.
Végül figyeli a Google azt is, hogyan viselkednek az oldaladon a felhasználók. Aktívak, vissza-visszatérnek, keresnek stb.?
Fontos megjegyezni, hogy nem szükséges ezek mindegyikének megléte ahhoz, hogy a Google indexelje az oldalad. De vannak főbenjáró bűnök: ilyen például egy másik oldal tükörmásolása.