A content marketing az egyik legfontosabb fogalom, ha online szeretne az ember sikereket elérni. Számos aspektusa létezik, én ebben a kis bejegyzés sorozatban a régi bejegyzések felújítására koncentrálok. Nézzük, miféle kincsek lelőhelye néhány régi bejegyzés!
Előrejutás a találati listán
Mondhat bárki bármit, végső soron ebben a folyamatosan szélesedő körben mindnyájunknak az a célja, hogy a Google találati listáján minél előkelőbb helyet foglaljon el, egy bizonyos kulcsszóra, esetleg kulcsszavak egy meghatározott csoportjára.
Bármi, ami az érvényes játékszabályokon belül megtehető, potenciális eszköznek számít, s használjuk, felhasználjuk, élünk vele. Legalábbis törekszünk rá. A régi bejegyzések felújítása több szempontból is előnyös ezen a téren.
Nyilván olyan bejegyzést újítasz fel, ami valamiért releváns, ami marketing szempontból számodra fontos, a témát illetően pedig érdekes lehet egy felhasználói csoport számára. Ez csak egy szűkös, definíció-jellegű meghatározása a „releváns bejegyzésnek”, a valóságban sokkal szerteágazóbbak a szempontok.
Ha tehát „releváns bejegyzést” újítasz fel, akkor ismételten értékes linkekre számítatsz! Ez túlhangsúlyozhatatlanul fontos, hiszen a linképítés a találati listán való felemelkedés egyik legbiztosabb hajtómotorja. Így tehát fontos linkekhez juthatsz (viszonylag könnyedén, a már bejáratott téma, vagy sikeres cikk hátán), s közben semmiféle „bűntettet” sem követsz el, amiért a Google esetleg hátrasorolna, vagy akár csak figyelmeztetne.
Fejlődik az ember
Még egy fontos érv a régi bejegyzés felújítása mellett: a fejlődés. Írd bár Te, vagy egy szövegmarketinges gárda a bejegyzéseidet, minden esetben fejlődés fog mutatkozni mind az íráskészség, mind a téma megragadásának hatékonysága, mind a mérés és közönség-meghatározás stb. terén.
Ha volt egy téma, amit 1-2 éve már „ellőttél/ellőttetek”, és akkor nem szólt akkorát, érdemes lehet újra nekiülni, hisz ezúttal, 1-2 év plusz tapasztalattal a zsebben lehet, hogy sokkal színvonalasabb lesz az a szöveg.