Miről is van szó egyáltalán?
A kifejezés viszonylag új, úgyhogy nem csoda, ha felkaptad rá a fejed. Tömören úgy tudnám összefoglalni, mindenki ebbe a csoportba tartozik, akinek a technológia minden egyes napjának szerves részét képezi.
Nem csak az okostelefonokról beszélek, hanem a közösségi oldalakról, az intelligens kütyükről, szóval mindenről, ami a digitális életstílus eleme. Ahhoz, hogy hatékonyan tudj velük kommunikálni, ismerned kell a szokásaikat. Mai bejegyzésünkben bemutatjuk Neked a C-generációt és ha elolvasod a blogot tudni fogod, hogyan érheted el őket.
A fogalom egyébként régebbi, mint gondolnánk, hiszen már 2004-ben elkezdtek kutatásokat végezni azokkal a fogyasztókkal kapcsolatban, akik generációtól függetlenül online közösségek részeivé váltak, tartalmakat rendszereztek, és különböző, egyedi módokon vásároltak termékeket.
De miért is pont a C betűt választották az elnevezéshez?
Erre többféle válasz is létezik, lehet például collaboration – azaz együttműködés, community – azaz közösség, computerized – komputerizált vagy content – mint tartalom.
Fontos azonbn, hogy ezen generáció tagjai egyáltalán nem egy korcsoportba tartoznak, ez sokkal inkább egy gondolkodásmód, egy életstílus.
Így tehát lehetsz 15, vagy akár 75 is, teljes jogú része lehetsz a közösségnek.
Itt nem számít sem a társadalmi-gazdasági státuszod, sem bármelyik másik klasszikus demográfiai adatod, mint az etnikum vagy a földrajzi hovatartozás.
Az emberek nem csupán állandóan online módban vannak, hanem aktívak is, és beszélgetéseket kezdeményeznek, legyen szó akár a social médiáról, akár egy termék vagy szolgáltatás weboldaláról.
A tartalmaknak nem csak fogyasztói, hanem előállítói is egyben.
Mondhatnád persze, hogy ezt már ismerjük, és mindez a 2000 után született emberre igaz. A C-generáció elgondolása viszont pont ezért hasznos, mert nem szűkíti le a csoportot csupán a kor alapján.
Hogyan kommunikálnak a világgal?
A digitális médián keresztül.
Ide tartoznak a hagyományos eszközök, mint a televízió és a rádió, de a laptopok, a tabletek, az okostelefonok is – és gyakran előfordul, hogy akár egyszerre több készülékről is aktívak.
Az online időtöltésük meghatározó részét képezik a közösségi oldalak, a videó streaming szolgáltatók. Még a híreket is inkább a Facebookról, a Twitterről, a LinkedInről és egyéb hálózatokról szerzik.
Természetesen mindenre reagálnak is, akár kommentben, akár egy emotikonnal vagy egy tweettel. Minden személyre szabott és optimalizált.
Hogyan érheted el őket?
A hagyományos média módszerein keresztül semmiképp. A jól bevált, régi reklámokat ők már automatikusan kizárják. Egyedül abban az információban bíznak, ami a saját ismerettségi körükből származik.
A cégek számára épp ez az, ami remekül működik, hiszen amikor egy ajánlás szájhagyomány útján terjed, könnyű dolguk van.
Elég egy ajánlás a Facebookon, egy vicces mém ami aztán vírusszerűen terjed a Twitteren, vagy egy híres véleményvezér lájkja, és máris fogyasztók százait vagy ezreit érték el.
A legbiztosabb mód tehát a megosztható, szórakoztató, hasznos és vizuálisan is élvezhető tartalom előállítása.
Egy olyan világban, ahol az információk forrásai kimeríthetetlenek, egy egyszerű reklám nem fogja megragadni senki figyelmét. Legyél jelen mindenhol, ahol tudsz, és figyelj oda a minőségi mondanivalóra.
Vajon mennyi emberről beszélünk a gyakorlatban?
Rengetegről. A mobilos technológiák és a szélessávú internet kiforgatta a világot a sarkaiból. A C-generáció tehát mindenhol jelen van.
Persze számtalan olyan ember tartozik bele, aki 2000 körül született, de ne gondold, hogy az 50-es, 70-es korosztály kimaradna a csoportból.
A digitális transzformáció és az összes kulturális változás, amit magával hozott, már simán átlépi a hagyományos demográfiai korlátokat. Többé nem tudunk egyértelműen csak az Y-generáció tagjairól beszélni – és amúgy is lerágott csont már.
Mostantól ideje a C-generációt emlegetni mind a marketingben, mind a kapcsolatok építése során.