Biztosan nagyon sokat hallottál már a „meta tag”-ek(metaleírás) és a kulcsszavak fontosságáról.
Ha praktikus stratégiákat keresel az oldalad fejlesztéséhez, akkor ez a cikk tetszeni fog.
Itt egy egyszerű lista arról, hogyan szerezz még több keresési forgalmat minden egyes tartalmadra, amit megosztasz.
Használj SEO-barát URL-eket
A Google szerint az URL első 3-5 szava kapja a legnagyobb figyelmet. Tehát az URL legyen rövid és érthető, mindig tartalmazza a cél kulcsszót. Kerüld a „végtelen” hosszú és a felhasználó számára érthetetlen URL-t. Mint például: http://commerce.wsj.com/auth/logi?mg=contentwsj&url=http%3A%2F%2Fonline.wsj.com%2Fpage%2Fmost_popular.html%3Fmod%3Dtopnav
A címsort kezd kulcsszóval
Ez a legfontosabb tényező. Nem muszáj mindig betartani, de ha van egy kulcsszó, ami különösen fontos, akkor mindenképp így helyezd el a címsorban.
Itt jól látható, hogy a Google előrébb helyezi a rangsorban azokat az oldalakat, amelyeknél a kulcsszó a címsor elején van.
TEHÁT: A kulcsszó mindig a címsor elején legyen!
Használj meghatározásokat a címre
Mint „2016” „legjobb” „útmutatás” stb. Ezek segítenek rangsorolni a cél kulcsszó hosszú verzióját.
A blogbejegyzésed címéhez adj hozzá egy H1 tag-et
A H1 tag másnéven címsor tag. A legtöbb CMS automatikusan hozzá adja a H1 tag-et a bejegyzés címéhez. Ebben az esetben nincs más dolgod.
Viszont, ahol ez nem alapértelmezett, ott ellenőrizd, hogy biztosan a megfelelő H1 tag-et kapja-e a cím. Érdemes azt is megnézni, hogy oldalanként csak egy H1 tag legyen és ez tartalmazza-e a cél kulcsszót.
Lásd el multimédiával a tartalmaidat
A megnyerő képek, videók és diagramok alakítják a két legkritikusabb tényezőt: csökkenthetik a visszafordulási arányt és növelhetik az oldalon eltöltött időt. A Google is egyre nagyobb hangsúlyt fektet erre ezért. Növeli a tartalom értékét és ennek köszönhetően az emberek gyakrabban hivatkoznak. Minden Blog bejegyzésed tartalmazzon legalább egy multimédiás elemet.
Alcímek H2 tag-ekkel
Az alcím tartalmazza a célkulcsszót legalább egyszer és adj hozzá egy H2(alcím)-tag-et.
Az első száz szóban helyezd el a kulcsszót
A kulcsszónak a cikk első 100-150 szava között kell szerepelnie. Ez segít megérteni a Googlenak, hogy mi az oldal lényege.
Használj reszponzív design-t
A Google elkezdte a nem mobilbarát oldalak büntetését 2015-ben. És a jövőben is megfogják állítani az ilyeneket. Ha azt szeretnéd, hogy a webhelyed mobilbarát legyen, használj reszponzív design-t.
Használj outbound linkeket (kimenő link)
Ez egy könnyű stratégia, hogy még több forgalmat szerezz.
A kimenő linkek a kapcsolódó oldalakhoz segítenek a Google-nek megfejteni az oldalad témáját.
Használj belső linkeket
Bejegyzésenként legalább kétszer-háromszor. A legjobb példa erre a Wikipedia. Minden bekezdésben elhelyeznek kulcsszó gazdag belső linkeket. Nyilván ez nem olyan egyszerű, ezért csináld úgy, hogy minden új bejegyzésben helyezz el 2-3 belső linket a régebbi bejegyzéseidhez kapcsolódóan.
Emeld ki a webhelysebességedet
A Google kijelentette, hogy az oldal betöltési sebessége rangsorolási tényező. A webhelysebességet növelheted CDN használattal, képek tömörítésével vagy egy gyorsabb tárhelyre váltással. Ellenőrizd le, hogy az oldalad betöltődése nem több mint 4 másodperc. Egy felmérés alapján kiderült, hogy a látogatók több mint fele nem tér vissza egy weboldalra, ha 4 másodpercnél több ez az idő.
LSI kulcsszavak (Látens Szemantikus Indexelés)
Használj szinonimákat a kulcsszavak megadásánál, hogy a Google könnyebben tudja kategorizálni az oldalunk témáját. A hosszú tartalmak növelik az esélyét annak, hogy természetesen használod a szinonimákat.
Kép optimalizálás
Legalább egy kép fájl neve tartalmazza a cél kulcsszót és benne van a képleírásban (alternatív képleírás) is. Ezzel is segítesz a keresőmotoroknak a bekategorizálásban és ezzel együtt a rangsorolásban.
Használj közösségi megosztás gombokat
A szociális tényezők nem játszanak közvetlen szerepet a rangsorolásban, de a közösségi megosztások nagyobb nézettséget eredményeznek.
Legyen nagy tartalom
A nagyobb tartalmak előrébb kerülnek a rangsorolásban.
Növeld a dwell ( tartózkodási) időt
A Google szerint, ha valaki megérkezik az oldaladra és azonnal rányom a „vissza” gombra, akkor nem túl jó minőségű az oldal. Azért használja a Google a tartózkodási időt, hogy fellendítse a tartalmad minőségét. Ha hosszú tartalmakkal megfogod az olvasót, akkor azzal növelheted az ott tartózkodás idejét.
Néhány további fontos tényező:
Minőségi tartalom:
Segít visszatérő látogatókat szerezni
Növeli a helyszínen töltött időt és a kereséseket a cégedre.
Tehát mindenképpen hasznos, minden alkalommal ossz meg valami érdekes tartalmat.
Ösztönözd a kommentelést a Blogodhoz:
A sok jó minőségű komment is feljebb vihet a keresési találatokban.
Maximalizáld a CTR-t:
A CTR az egyik legfontosabb rangsorolási tényező.
Több kattintás, nagyobb forgalom.
Neked mennyire optimalizáld a weboldalad? Ha van még ötleted írd le kommentben!