Milyen egy tökéletesen optimalizált weboldal?

Biztosan nagyon sokat hallottál már a „meta tag”-ek(metaleírás) és a kulcsszavak fontosságáról.

Ha praktikus stratégiákat keresel az oldalad fejlesztéséhez, akkor ez a cikk tetszeni fog.

Itt egy egyszerű lista arról, hogyan szerezz még több keresési forgalmat minden egyes tartalmadra, amit megosztasz.

Használj SEO-barát URL-eket

A Google szerint az URL első 3-5 szava kapja a legnagyobb figyelmet. Tehát az URL legyen rövid és érthető, mindig tartalmazza a cél kulcsszót. Kerüld a „végtelen” hosszú és a felhasználó számára érthetetlen URL-t. Mint például:  http://commerce.wsj.com/auth/logi?mg=contentwsj&url=http%3A%2F%2Fonline.wsj.com%2Fpage%2Fmost_popular.html%3Fmod%3Dtopnav

 A címsort kezd kulcsszóval

Ez a legfontosabb tényező. Nem muszáj mindig betartani, de ha van egy kulcsszó, ami különösen fontos, akkor mindenképp így helyezd el a címsorban.

 

Itt jól látható, hogy a Google előrébb helyezi a rangsorban azokat az oldalakat, amelyeknél a kulcsszó a címsor elején van.

TEHÁT: A kulcsszó mindig a címsor elején legyen!

 Használj meghatározásokat a címre

Mint „2016” „legjobb” „útmutatás” stb. Ezek segítenek rangsorolni a cél kulcsszó hosszú verzióját.

A blogbejegyzésed címéhez adj hozzá egy H1 tag-et

A H1 tag másnéven címsor tag. A legtöbb CMS automatikusan hozzá adja a H1 tag-et a bejegyzés címéhez. Ebben az esetben nincs más dolgod.

Viszont, ahol ez nem alapértelmezett, ott ellenőrizd, hogy biztosan a megfelelő H1 tag-et kapja-e a cím. Érdemes azt is megnézni, hogy oldalanként csak egy H1 tag legyen és ez tartalmazza-e a cél kulcsszót.

Lásd el multimédiával a tartalmaidat

A megnyerő képek, videók és diagramok alakítják a két legkritikusabb tényezőt: csökkenthetik a visszafordulási arányt és növelhetik az oldalon eltöltött időt. A Google is egyre nagyobb hangsúlyt fektet erre ezért. Növeli a tartalom értékét és ennek köszönhetően az emberek gyakrabban hivatkoznak. Minden Blog bejegyzésed tartalmazzon legalább egy multimédiás elemet.

Alcímek H2 tag-ekkel

Az alcím tartalmazza a célkulcsszót legalább egyszer és adj hozzá egy H2(alcím)-tag-et.

Az első száz szóban helyezd el a kulcsszót

A kulcsszónak a cikk első 100-150 szava között kell szerepelnie. Ez segít megérteni a Googlenak, hogy mi az oldal lényege.

Használj reszponzív design-t

A Google elkezdte a nem mobilbarát oldalak büntetését 2015-ben. És a jövőben is megfogják állítani az ilyeneket. Ha azt szeretnéd, hogy a webhelyed mobilbarát legyen, használj reszponzív design-t.

Használj outbound linkeket (kimenő link)

Ez egy könnyű stratégia, hogy még több forgalmat szerezz.

A kimenő linkek a kapcsolódó oldalakhoz segítenek a Google-nek megfejteni az oldalad témáját.

Használj belső linkeket

Bejegyzésenként legalább kétszer-háromszor. A legjobb példa erre a Wikipedia. Minden bekezdésben elhelyeznek kulcsszó gazdag belső linkeket. Nyilván ez nem olyan egyszerű, ezért csináld úgy, hogy minden új bejegyzésben helyezz el 2-3 belső linket a régebbi bejegyzéseidhez kapcsolódóan.

Emeld ki a webhelysebességedet

A Google kijelentette, hogy az oldal betöltési sebessége rangsorolási tényező. A webhelysebességet növelheted CDN használattal, képek tömörítésével vagy egy gyorsabb tárhelyre váltással. Ellenőrizd le, hogy az oldalad betöltődése nem több mint 4 másodperc. Egy felmérés alapján kiderült, hogy a látogatók több mint fele nem tér vissza egy weboldalra, ha 4 másodpercnél több ez az idő.

LSI kulcsszavak (Látens Szemantikus Indexelés)

Használj szinonimákat a kulcsszavak megadásánál, hogy a Google könnyebben tudja kategorizálni az oldalunk témáját. A hosszú tartalmak növelik az esélyét annak, hogy természetesen használod a szinonimákat.

Kép optimalizálás

Legalább egy kép fájl neve tartalmazza a cél kulcsszót és benne van a képleírásban (alternatív képleírás) is. Ezzel is segítesz a keresőmotoroknak a bekategorizálásban és ezzel együtt a rangsorolásban.

Használj közösségi megosztás gombokat

A szociális tényezők nem játszanak közvetlen szerepet a rangsorolásban, de a közösségi megosztások nagyobb nézettséget eredményeznek.

Legyen nagy tartalom

A nagyobb tartalmak előrébb kerülnek a rangsorolásban.

Növeld a dwell ( tartózkodási) időt

A Google szerint, ha valaki megérkezik az oldaladra és azonnal rányom a „vissza” gombra, akkor nem túl jó minőségű az oldal. Azért használja a Google a tartózkodási időt, hogy fellendítse a tartalmad minőségét. Ha hosszú tartalmakkal megfogod az olvasót, akkor azzal növelheted az ott tartózkodás idejét.

 

Néhány további fontos tényező:

Minőségi tartalom:

Segít visszatérő látogatókat szerezni

Növeli a helyszínen töltött időt és a kereséseket a cégedre.

Tehát mindenképpen hasznos, minden alkalommal ossz meg valami érdekes tartalmat.

Ösztönözd a kommentelést a Blogodhoz:

A sok jó minőségű komment is feljebb vihet a keresési találatokban.

Maximalizáld a CTR-t:

A CTR az egyik legfontosabb rangsorolási tényező.

Több kattintás, nagyobb forgalom.

 

Neked mennyire optimalizáld a weboldalad? Ha van még ötleted írd le kommentben!

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat