Milyen bannert válassz?

Biztosan sokunkban felmerült már az a kérdés, hogy milyen a megfelelő méretű, illetve típusú banner. Általában fixen meg vannak kötve, hogy milyen méretekből választhatunk, ezért jó ha tisztában vagyunk vele, hogy melyik milyen és miért jó vagy éppen nem a megfelelő. A költségek szempontjából sem elhanyagolható, hogy tudjuk a nagyobb bannaerek nagyobb felületet vesznek igénybe a megjelenítő weboldalon, ezért értelemszerűen nagyobb összeget is kell érte kifizetni. Másrészről pedig a nagyobb bannerek befolyásolják az oldal betöltődési idejét is., ezért a megjelenítő oldalak sokszor korlátozzák a banner típusát. A meglepetések elkerülése végett ezért ajánlott tájékozódni a honlap üzemeltetőjétől a bannerek irányelveit illetően. Majd ennek függvényében elkészíteni a megfelelő méretű bannert. Célszerű több méretben is elkészíteni egy adott bannert.

A standard banner méretek és típusok a következők lehetnek:

Micro button

A nevéből már kitalálható, hogy tulajdonképpen egy kis gombról van szó, ami 88x31 pixel méretű mindössze.

Button

Szintén egy aprócska méretű banner a 120x90 vagy 120x60 pixeles méretével.

Roll-over banner

Olyan banner, ami kinyílik ha a felhasználó fölé húzza a kurzort.

Billboard banner

Nagyméretű és figyelemfelkeltő banner, amelyet a felhasználók bármikor bezárhatnak, de újra is nyithatják. A felhasználók figyelmét felkelti és interakcióra is buzdíthatja őket. A mérete 330x247 pixel.

Popup banner

Mikor a felhasználó megnyitja a weboldalt, akkor egy kis ablak egyből előugrik a hirdetéssel.

Shaped Popup

A hirdető márkájának a logó formájára formázva jelenik meg a kis ablak. Erős figyelemfelkeltő hatása lehet.

Skyscraper

160x600 vagy 120x600 pixeles nagy méretű álló hirdetések.

Interstitial

A teljes képernyőt elfoglaló hirdetés, ami előbb jelenik meg, mint maga weboldal.

Rich médiás banner

Interaktív elemekkel gazdagított hirdetések. Például játék, teszt, ezzel felkeltve a látogatók figyelmét.

Sticky

Ahogy a felhasználó görgeti az oldalt, a banner úgy követi a kurzort.

Take-over

Ennél a típusnál a figyelem maximálisan a hirdetésre terelődik, hiszen a teljes felületet foglalja el.

Floating-ad

Ez a típus két részből áll: az általános bannerből és egy flash animációból. A lebegő animáció elvezeti a látogatót a hozzátartozó bannerhez.

Pointer reklám

Olyan kis méretű animáció, amely követi a kurzort egy kis lemaradással. A felhasználók rákattinthatnak.

Expanding-ad

Időzítésre vagy kattintásra jelenik meg, ami azt jelenti, hogy az eredeti banner többszörösére növekszik.

Neked melyik a kedvenced?

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat