Miért osztunk meg tartalmakat a közösségi médiában?

Rengeteg információt osztunk meg a közösségi média felületein. 95 millió kép/videó feltöltés, 300 millió napi aktív felhasználó. Az Instagram egy napi jelentése. Ez mindent elárul…

Esküvő, találkozás, éjszakai program, egy tál sushi, naplemente, politizálás, macskás videók… ezek mind olyan pillanatok, amiket a felhasználó a személyes, saját részeként oszt meg a digitális univerzummal.

Mi döntjük el, hogy milyen gyakran és mennyire változatos tartalmakat osztunk meg. Ez  vajon mind annyira felbecsülhetetlenül értékes információ, hogy felmerülhet az a kérdés, hogy meg fogja változtatni az életünket a személyes digitális világunk? Ha valaki látta a te közösségi médiás tartalmaidat, akkor majd az esetleges személyes beszélgetés során meg fogja kérni, hogy mutasd meg neki azt a naplementét, vagy macskás képet? Nem és nem! Ez egyszerűen csak nem része a szokásos szemtől-szembe szituációnak.

De mégis miért érezzük annak szükségességét, hogy minél több tartalmat osszunk meg a közösségi média oldalain? Szerencsére van néhány érdekes és átgondolt kutatási tanulmány. Íme, néhány a leggyakoribbak közül:

  • Mutassuk meg magunkat

Ez igazán nem lesz túl nagy meglepetés. Kik akarunk lenni a közösségi médiában? Mit szeretnénk, hogy gondoljanak rólunk? Mit gondolunk mi? Ez az oka annak, hogy a megfelelő profil képet órákig tart megcsinálni magunkról. Kivétel, ha csak pár extra selfie-t szeretnénk feltenni.

szelfi

  • Magány

Ez egy közösség. Ami lehetőséget ad nekünk az emberi kapcsolatok, érzelmek létrehozására, akkor, amikor a legkényelmesebb mindenki számára. Néha egy megosztott tartalom, poszt képes egyfajta érzelmi kapcsolatot megteremteni az emberek között, még akkor is, ha ez nem a fizikai világban történik.

  • Éjjel-nappal

A közösségi média olyan környezet, ami nem követi szorosan a fizikai (hétköznapi) világ szociális (társadalmi) szerveződéseit. Tehát, mivel nem tudod felhívni mondjuk a barátaidat este 11 óra után, hogy elmond nekik, mi volt a Trónok harca befejező epizódjában, így kiposztolod azt. Azaz úgy közlöd másokkal amit szeretnél, hogy nem kell használnod sem arckifejezéseket, sem testbeszédet, és akkor teszed közzé, amikor csak szeretnéd, nem kell alkalmazkodni.

  • Azonnali visszajelzés

24 óra alatt a Facebookra kitett tartalom látogatottsága folyamatosan növekedhet. Kíváncsian várja a felhasználó a visszajelzéseket, a válaszokat a poszthoz, amit megosztott a világgal. Ha jönnek a visszajelzések, az ténylegesen létrehozhat az emberben egy nagy sikerélményt.

  • Tartozni valahova

Az embereknél fontos, szinte veleszületett tulajdonságnak is mondható, hogy tartozzanak valamilyen csoportba. Arra vágynak, hogy valami nagyobbnak részesei lehessenek, függetlenül attól, hogy ez egy sport csapat, vagy csak egy barátság. A megosztások lehetővé teszik a felhasználó számára, hogy megmutassa, milyen csoportba tartozik, hogy közölje a többiekkel, hogy bizony ő is tagja egy csapatnak.

 

Te mennyire vagy aktív a közösségi médiában? Esetleg magadra ismertél valamelyik pontnál?

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat