Számtalanszor osztja meg az internet népe más-más weboldalak linkjét. Történhet ez egy közösségi honlapra, vagy akár egy saját blogbejegyzésre. A kérdés az, mi a célunk vele?
Az ausztráliai DejanSeo nevű cég által készült egy felmérés, több mint 2000 felhasználó válasza alapján. Miért linkelünk más weboldalakat? A válaszadók mindegyike átlagos ember, főként bloggerek. Lássuk az eredményt!
A válaszadók többsége marketinghirdetés és bevételszerzési okokból használja a weboldal linkelést. A második helyen azok a linkek vannak, amiknek célja, hogy az adott cikkről, weboldalról több részletet nyújtsanak az olvasóknak. Valójában ez az, ami természetes linknek tekinthető. Ami ezután következik, az nagyon megdöbbentő… A linkelők 17%-a egyáltalán nem tudja megmondani, miért linkel más weboldalakat. A negyedik helyen azok állnak, akiknek az adott téma könnyű hozzáférhetősége a cél. Ezt követi 9%-al a promóciós, kapcsolati és szponzori link, majd a SEO célú linkek jönnek. Utolsó három helyen pedig a referenciaként szolgáló linkek, és a bosszantó, rossz szándékúak szerepelnek.
Most akkor ezek után felmerül a kérdés, hogy mi számít természetes linknek?
Ha összevonjuk a fent említett kategóriákat, akkor az egyik fele anyagi célból keletkezik, míg a másik nem. A következő ábra ezt mutatja:
51% és 34%, ilyen elosztásban találhatóak. A végén pedig marad az ismeretlen.
Tehát a természetes linkelést főként anyagi előny motiválja. És hogy mit takar az anyagi előny? Például, hogy népszerűsíteni akarjuk a weboldalunkat, hiszen minél több ügyfél szerzése a cél.