Az előző részben arról írtam, hogy a tartalommarketing alapvetően nem egyszemélyes műfaj, a hatékony működéshez csapatra, méghozzá kreatív és nagy szaktudással rendelkező csapatra van szükség. De hol van ilyen csapat?
Sikeres tartalommarketing – sikeres cég
Talán túlzásnak tűnik ez a párhuzam, pedig a legkevésbé sem az, ugyanis, ha sikeres a tartalommarketing, az egyrészt megmutatkozik a konverziós arányban, másrészt ez az jelenti, hogy pontosan tisztában vagy a terméked/szolgáltatásod eladhatóságával, potenciális célközönségével stb.
Egy cég, amely jó tartalommarketinget képes vezényelni, a következőket tudja felmutatni:
Saját weboldala képes pontosan reprezentálni a cég arculatát, stílusát (ez megjelenik grafikai-, strukturális- és szövegszinten is)
Folyamatosan frissül az oldala, hétről-hétre, vagy akár napról-napra, de minimum hónapról-hónapra. A szöveges frissítések (pl. blogbejegyzések) rendszeresek. A Google számára is ez az egyik mutatója annak, hogy az adott oldal egzisztál.
Azok a szövegek, melyekhez a nevét adja, amelyek weboldalán megjelennek, minőségiek, sokszínűek és legfőképpen egyediek, ráadásul megmutatják írójuk szakértelmét a témában.
A szövegek, azon túl, hogy olvasói aktivitást váltanak ki, szem előtt tartják a marketingcélokat is, promótálják a céget, a téma szakértőit, nem-konkurens, de szakértő partnereket stb.
Gondold végig, hogy a saját tartalommarketing stratégiáddal ezeket sikerül-e teljesíteni. Ha igen, akkor ettől a pillanattól kezdve fölöslegesen ölöd az idődet a cikk olvasásába, jobb, ha máris abbahagyod, és inkább iszol egy kávét, vagy eszel egy jó melegszendvicset.
Azonban, ha úgy érzed nem teljesülnek ezek a feltételek, akkor azt kell mondanom, hogy a tartalommarketing stratégia, amit jelenleg folytatsz: hibás.
Segítek, hogy ezen változtatni tudj, s cserébe annyit kérek csupán, hogy olvasd el a következő részeket is, melyekben lépésről lépésre leírom, hogy miként építheted ki álmaid tartalommarketing stratégiáját.