„Tartalommarketing itt, tartalommarketing ott.” Akár egy mondóka is kezdődhetne így, de én ezzel csupán a leghétköznapibb valóságunkra szeretnék rámutatni. Ma ugyanis, az internet világában a tartalommarketing egészen mást jelent, s egészen más szinteken van jelen, mint az újsághirdetések hőskorában.
A tartalommarketing csapatjáték
Először is azt kell elmondanom a tartalommarketingről, hogy nem lehet egyedül csinálni, csapat kell hozzá, méghozzá olyan csapat, amely „megéri a pénzét”, amely közösségi műhelyként dolgozik.
Ha egyedi szívószálak tervezésével foglalkozol (végre ismét felhasználhatom a kedvenc példám), akkor valószínűleg nagyon sok mindent tudsz a szívószálakról, amit egy átlagos szívószál-használó nem is sejt. Lehet, hogy még vicces vagy tanulságos, szívritmust befolyásoló sztorikat is ismersz a szívószálakról, az általad írt szövegeket mégsem olvassa senki. Miért van ez?
Mert a tartalommarketing esetében, legyen ez bármennyire is meglepő, valójában nem maga a tartalom számít, hanem a tálalás. Megértem, hogy szívószál-készítőként azt gondolja az ember, hogy a szívószálnál izgalmasabb dolog nincs a nap alatt, a legtöbbeket sajnos – és ezt garantálom – hidegen hagyja. De így van ez az atomkutatással, sőt az Intel legújabb fejlesztésével is.
Ha a közös hangot nem találod meg az olvasóiddal, ha nem ismered a célközönség viselkedését, nem tudsz hatékony részese lenni egy kollektív munkafolyamatnak és még csak hírből sem ismered a „brainstorming” fogalmát, az elemzésnek pedig még az említésétől is pánikrohamot kapsz, akkor a sikertelenséged okait már fel is derítettük.
Az imént felsorolt lista ráadásul „tájékoztató jellegű” csupán, vagyis még ennél is többre van szükség ahhoz, hogy egy magas olvasottságú, 2000 karakteres cikk megszülessen. A „lista” minden egyes pontjának teljesítésére pedig egyetlen ember sajna képtelen. Ehhez egy kiváló csapat kell, és egy céges kultúra, ami lehetővé teszi a hatékony tartalommarketinget.