Landing page puska, hogy semmi ne maradjon ki

Szerkeszd épp az első, vagy az egymilliomodik landing page-edet, bármikor előfordulhat, hogy elfelejtesz valamit. Annak ellenére, hogy ez csak egy aloldala a weboldaladnak, rengeteg olyan apró dolog van, amivel varázsolhatsz a minél jobb konverzió érdekében. Ha a versenytársaid jobban rakják össze a landgin page-üket mint te, akkor értékes konverziókat fogsz veszíteni. Ezzel a checklisttel segítünk, hogy ez ne történjen meg.

landing-page-puska

A lista hosszú, tehát vágjunk is bele: mi az, amit nem hagyhatsz ki, ha ütős landing page-re vágysz. A következő 16 pontot minden landing page összerakásakor ellenőrizd le, lehetőleg duplán.

  1. A tartalom
    • A headline figyelemfelkeltő, érdekes
      • Unalmas témára senki nem kíváncsi, keltsd fel az olvasó érdeklődését, tedd érdekeltté abban, hogy kattintson.
    • A headline-od a forrásoldalról szól
      • A headline-od szövege ne szóljon másról, mint az oldal, vagy a hirdetés szövege, mint ahonnan a látogatód jött.
    • Az alcím röviden leírja az ajánlatod előnyeit
      • Világosan, tömören leírja az ajánlatodat, itt még nincs szükség részletes kifejtésre.
    • A szövegtörzs átlátható, görgethető és ösztönző
      • A szövegtörzs valóban hasznos információkat tartalmaz a termékről, vagy ajánlatról, a hosszát Te határozod meg. A szöveg legyen bármilyen hosszú, átláthatónak kell lennie, a vázlatos szerkesztés előnyt jelent.
    • Az oldal neve, az URL és a meta-leírás egyaránt kereső optimalizált
      • A kulcsszavak legyenek ott az oldal címében, az URL-ben és a meta-leírásban egyaránt. Hosszútávon nagyon jól fog jönni.
  2. A képek
    • A képen azt látni, amiről az ajánlatod szól
      • Ha kávéfőzőt adsz a feliratkozásért cserébe, akkor a képen kávéfőző legyen, ne egy kutya gyerekkel. Bármennyire is vonzónak tűnik az utóbbi, őszintén kell kommunikálnod.
    • Alt-text! Legyen leírása a képednek
      • Előfordul, hogy nem jelenik meg a beillesztett kép a landing page-en, ilyenkor jó, ha legalább azt látja a látogató, amit a kép leírásába írtál.
  3. Az űrlap
    • Az űrlapod (pl. a feliratkoztatód) hosszúsága csak Tőled függ
      • A rövidebb szöveg jellemzően több, bár kevésbé „minőségi” feliratkozót eredményez, a hosszabb viszont kevesebb, ámde biztosabb bázist hoz. Döntsd el, hogy Neked melyikre van szükséged.
    • A „Feliratkozás” gomb legyen testreszabható
      • Kerüld a sablonos megoldásokat. A „Feliratkozás” helyett sokkal jobb az „Igen, kérem az ajándék kávéfőzőt!” szöveg.
    • A visszatérő vendégeidnek készülj külön űrlappal
      • Valószínűleg olyanok is érkeznek majd a landing page-edre, akik már korábban feliratkoztak a weboldaladon. Felesleges még egyszer ugyanazokat az adatokat elkérni tőlük, inkább készülj külön űrlappal és tudj meg róluk többet.
  4. A vizuális megjelenítés
    • Végezd el a villámtesztet
      • 5 másodpercig nézd a landing page-ed, majd zárd be az oldalt. Ha ennyi idő alatt megtudtad, hogy miről szól az oldal, mi az ajánlat legfőbb előnye és hogyan juthatsz hozzá, akkor átment az oldalad a teszten. Ha bármelyiket nem tudod, akkor van még munka az oldallal.
    • Reszponzív design
      • Mindegy, hogy milyen eszközről netezik a látogatód, mindig tökéletesen kell látnia az oldalad. Vertikális navigációra van szükséged, különben máshová navigál a potenciális ügyfél.
  5. Az a bizonyos felhasználói élmény
    • Az automatizált tartalom könnyen visszaüthet
      • Jó ötlet, ha extrán szeretnéd perszonalizálni az oldalad, de ha a kedves látogatódat a „Szia FIRSTNAME!” köszönti, az kontraproduktiv. Menj biztosra, a „Szervusz Nálunk!” mindenkire vonatkozik.
    • Törekedj a mobil-barát harmóniára
      • Jó, ha a design mobil-barát, de ha a feliratkozás pillanatában szétesik az oldal, akkor fújhatod. Tökéletes harmóniára van szükséged, hogy a látogatód akár feliratkozás közben, vagy azután is könnyedén tájékozódjon a termékről, vagy ajánlatról.
    • A köszönőoldal és a visszaigazoló mail is rendben van
      • Végül, de nem utolsósorban győződj meg róla, hogy a feliratkozás után minden rendben van a köszönőoldallal, és a visszaigazoló e-mail is rendben megérkezik a feliratkozóhoz.

Tartsd be a fentieket és egy kontaktod sem fog elveszni egy kis apróság miatt. Nyugodtan nyomtasd ki ezt a cikket, és menj végig az egyes pontokon, mielőtt élesíted a landing page-ed.

Hozzászólások

Ügyfeleink elégedettsége
a mi legnagyobb büszkeségünk

mobil_app_fejlesztes1
facebook_app3
crm_rendszer_fejlesztes
webshop_keszites
mobil_app_fejlesztes3
facebook_app_4
^