Kíváncsi vagy, hogyan tudnád elérni, hogy az olvasóid feliratkozzanak a hírleveledre?

Most, hogy az információs marketing korát éljük, sokan úgy tartják, hogy a hírlevél a leghatékonyabb formája annak, hogy növeljük a bevételünket. Hatékonyabb lehet, mint a keresőoptimalizáló vagy a kattintás alapú hirdetések.


Az e-mail-es lista az egyik legfontosabb tényező az online vállalkozásodban. A hírlevél lehetőséget nyújt számodra, hogy kapcsolatot ápolj ügyfeleiddel, más platformokkal szemben. Lehetővé teszi, hogy intimebb hangvételben szólítsd meg a feliratkozóidat. Nincs szükség agresszív taktikákra, hogy felépítsed a saját levelezőlistádat.

 

 Megosztjuk veled azt az 5 taktikai pontot, amely az olvasóidat lehetséges ügyfelekké alakíthatja.  

Légy tapintatos

Létrehozhatsz „leadek”-et közvetlenül a blogodon az úgynevezett „opt-in forma” segítségével. Azonban óvatosan kell vele bánni, hiszen könnyen „spam-jellegűvé” válhat az olvasók számára. A jó marketingesek úgy pozícionálják ezeket, hogy jól láthatóak legyenek az oldalra érkezők számára. A legalkalmasabb hely erre az oldalsáv, ami körülbelül az oldal egyharmadát jelenti. Azért a legmegfelelőbb hely ez az opt-in számára, mert így az olvasót nem zökkented ki a tartalomból.

 

Egyéb alkalmas területek, ahol elhelyezheted:

  • Az oldal fejlécén
  • Az oldal láblécén
  • Akár a cikken belül: Esetleg ha tetszik nekik, miért ne kínálhatnád fel a lehetőséget számukra, hogy még több tartalomhoz jussanak?

 

Használj pop-upokat

 A pop-up már egy kicsit agresszívabb forma, mint az előbb említett opt-in. Ha egy weboldalon vagyunk, akkor a pop-up ablakok felugranak, és azonnal informálnak az olvasó beleegyezése nélkül. Nagymértékben meghatározza a konverziós arányok számát az oldaladon. Gyakori hiba, hogy ezzel kényszerítik az olvasót arra, hogy iratkozzanak fel a hírlevélre.

Ha szeretnéd, hogy feliratkozzanak, érdemes ingyenes tartalmat felajánlani számukra, hogy felkeltsd az érdeklődésüket.

 A pop-upjaid konverziós arányát lemérheted az A/B testing szoftverek segítségével. Ez alapján válogathatod az ajánlataidat az olvasók számára.

Létezik az exit pop-up, ami hasonló a sima pop-uphoz, akkor jelenik meg, amikor a látogató úgy dönt, hogy elhagyja az oldalad.

Van egy lehetőség, amely a közönséged viselkedését veszi figyelembe, például beállítod, hogy csak akkor jelenjen meg a pop-up ablak, ha az olvasó egy bizonyos időintervallumot már eltöltött az oldalon. Így már felkelthetted az érdeklődését a tartalmaddal kapcsolatban.

 Próbáld ki mind a három verziót és mérlegelj, hogy melyik a leghatásosabb számodra.

 

Használd a közösségi médiát

 Rengeteg közösségi platform van ma már a világhálón, de lényegében az összes ugyanazt a lehetőséget nyújtja számunkra.

Az emberek szórakozni és tanulni szeretnének a közösségi oldalakon, ezért meg kell találnod a megfelelő módját annak, hogy olyat tudj nyújtani, ami érdekes számukra. Ha követőket szeretnél, ezt tartsd szem előtt. Szolgáltass nekik egy különleges okot arra, hogy kövessék a marketing lépéseidet, anélkül, hogy azt éreznék, hogy meg akarod őket győzni.

Használd például a Facebookot, tételezzük fel, hogy egy szakmai blogot vezetsz, ahelyett, hogy simán csak megosztod a blogod landing page-ét, szólítsd cselekvésre őket. Például: „Csatlakozz a „Marketing Bloghoz” kedden és sajátítsd el a hírlevelezés alapszabályait, hogy te is profi lehess.”

Bannerek

A banner is egy formája a lead-ed létrehozásának. A legtöbb látogató nem biztos, hogy az egész tartalmat megfigyeli majd, vagy lehet, hogy azonnal elhagyja az oldalt. De ha valaki az egész cikket elolvassa, akkor fontos, hogy kihasználd az érdeklődését. Erre a legjobb mód lehet, ha a láblécben elhelyezel egy bannert. Ahhoz, hogy átmenjenek a lead-edre, olyan ajánlatot kell felmutatnod a bannereden, ami az igényeikhez passzol. Általában a bannerhirdetésnek úgy kell kinéznie, hogy megtalálható legyen rajta a főcím, szöveges és képi elemek. Ilyen formában kínáld az ingyenes tartalmadat. Például: „Töltsd le ingyen az útmutatót a hírlevelek formázáshoz!” Mindig figyelj a banner nyelvezetére.

 

Frissítsd a cikkek tartalmát

Lead létrehozásához hasznos lehet, ha frissíted a tartalmadat. Ha érdekesnek találják a cikkeidet az olvasók, akkor mindig nyitottak lesznek, egy újabb témára vagy többet akarnak majd megtudni egy-egy termékről vagy témáról. Használj a cikkekben olyan kifejezéseket, amelyek akcióra buzdítják az olvasót. PL: „Kattints ide a legfrisseb marketing tippekért!”

 Ez az öt stratégai elem segíthet számodra megérteni, hogy milyen fontos lehet egy hírlevél, és levelezőlista, ahhoz, hogy megbízható és hűséges kapcsolatot építs ki ügyfeleiddel vagy leendő ügyfeleiddel.  Próbáld ki még ma!

 

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat