Így írj szöveget webre

Mondanunk sem kell, hogy a webszövegírás mára már egy külön szakterületté nőtte ki magát, mivel számos irányelvet kell betartani a webre szánt szövegek elkészítésénél. Ennek ellenére a legtöbb cég inkább „házon belül” szeretné megoldani a dolgot: a titkárnő vagy a cégvezető próbálja megírni a honlapszövegezést vagy a termékleírásokat.

Egy valamit ne feledj: Mindenki tud írni, de nem mindenki tud eladni!

De ami a legrosszabb: sokszor szöveget lopnak más webhelyről! Ez ahhoz vezet, hogy a duplikált szöveggel hátrébb kerülsz a Google keresőben, romlik a honlapod PageRank értéke, valamint elveszíted azt a rengeteg ügyfelet, aki éppen a Te termékeid vagy szolgáltatásaid után kutat.

Mi lesz a vége? Az ügyfél nem talál meg, és nem vásárol tőled.

szovegiras

Üzleti sikered kulcsa az ütős szöveg


Gondold csak végig... Van egy ütős terméked vagy szolgáltatásod. Mi adja el ezeket? A programozás? A webdizájn? Nem! Hanem a webszöveg! Lehet akármilyen jó a honlapod, lehet akármennyire dizájnos és trendi: ha rossz a szöveg, nem fogják megvenni! Persze érdemes leszögezni, hogy az itt felsoroltak szoros kapcsolatban állnak egymással. Ennek okán lehet akármennyire jó a szöveg ha a grafika rossz, stb.

Nem akarod megírni? Nem baj! Szervezd ki hozzánk!

A webszövegírás 3 vastörvénye

Ha a webre írsz szöveget, akkor az alábbi három alapelvet kell követned:

  1. Tömören kell fogalmazni! Minden felesleges szöveget mellőzni kell, mivel az ügyfél önző és csak azt olvassa el amire kíváncsi. Persze vannak esetek, amikor nem számít milyen hosszú az írás, mert akik érdekel az elolvassa: szakmai cikkek, tanulmányok, stb.

  2. Tagold a szövegeket! Szövegeidben 5-6 soronként használj alcímeket. Ezenkívül a fontosabb kulcsszavaidat és üzeneteidet emeld ki. Akárcsak ez a cikk, amit éppen olvasol.

  3. Használj linkeket és CTA (call-to-action) gombokat! Ne várd az olvasótól, hogy azonnal tudni fogja, hogy mi a következő lépés azon az oldalon ahova belépett. Megfelelő linkekkel iránytani kell a felhasználót. Példa: Cikkeknél: olvasd el az előzményeket, erről itt olvashatsz bővebben, rendeld meg, stb. Termékeknél: Megrendelem, Kosárba teszem (gomb).

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat