Elsőre talán lehetetlen küldetésnek tűnhet, hogy egy nagy weboldallal szállj versenybe, de egy kisvállalkozás kis website-ja is épp ugyanannyi előnnyel indul a SEO szempontjából.
Ebben a bejegyzésben megmutatunk Neked néhány lehetőséget arra, hogyan szerezhetsz előnyt a nagy honlapokkal szemben.
A nagy halak privilégiumai:
- ők birtokolják a legjobb domaineket,
- rengeteg forrásból érkezik hozzájuk átkattintás, minőségi oldalakról is, ennek
- köszönhetően a keresőmotor feljebb értékeli a tartalmukat,
- megbízhatóak, hiszen már kiépített márkával rendelkeznek,
- több pénzügyi forrással rendelkeznek,
- és emiatt be tudnak fektetni számukra nyereséges ötletekbe.
A kis oldalak előnyei:
Gyorsaság: amikor hirtelen szeretnél valamin változtatni, nem kell adott számú felettessel beszélned és jóváhagyatnod a döntést, így sokkal több dolgot végezhetsz el, mint a nagy csapatok.
Kreativitás: a megadott kereteken kívül is gondolkozhatsz, és meg is valósíthatod az ötleteidet, szintén az imént említett jóváhagyási rendszer nélkül.
Fókusz: kis vállalkozásként könnyen megteheted, hogy egy ideig csak egy online marketing csatornára koncentrálsz. Ha jelenleg úgy gondolod, a SEO a legfontosabb, akkor egy időre félreteheted a PPC-kampányaidat és minden mást is, míg egy nagyobb cégnél egyszerre kell működnie mindennek.
Kis célközönség: a nagyobb cégek közönségének mérete általában hatalmas, Te viszont vállalkozóként megteheted, hogy csak egy kisebb, specifikusabb réteget célozz meg a termékeddel vagy szolgáltatásoddal, amiből szintén számtalan előnyöd származhat.
Hitelesség: egy nagy márkáról az emberek fejében mindig van már egy kialakult kép, amely nem feltétlenül pozitív. Egy kisebb cég könnyen elérheti, hogy a (természetesen jóval kisebb) közönsége pozitív asszociációkat társítson hozzá, amikor meghallja a nevét.
A versenyzés 5 módja
Íme néhány tipp arra, hogyan vedd fel a versenyt a nagy oldalakkal:
1. Célozz meg olyan kulcsszavakat, amelyeket a nagyobb versenytársaid nem akarnak, nem tudnak, vagy még nem alkalmaznak!
Ilyenek lehetnek pl. a hosszabb kifejezések, az összehasonlító keresések.
2. Célozz nagyon specifikus, szűk csoportokat!
3. Törekedj nehezebben pénzzé tehető tartalmak teremtésére, azaz elsősorban a bizalmat építsd!
A nagyobb halak úgyis arra játszanak, hogy minden egyes látogató vásárlóvá váljon, Te inkább arra játssz, hogy az adott célcsoport fejében Te jelenj meg először, amikor a területedre gondolnak.
4. Költs többet egy-egy hirdetési csoportra!
Mivel a nagy weboldalak tulajdonosai egyszerre párhuzamosan számtalan hirdetést futtatnak, ha csak egy adott kulcsszó-csoportra koncentrálsz, abban megelőzheted őket.
5. Építs ki mély kapcsolatokat!
Ne csak minőségi tartalmakkal szórakoztasd a közönséged, hanem törekedj a mélyebb kötelék kialakítására is. A nagyobb vállalatok nem engedhetik meg maguknak, hogy személyes kapcsolatokat ápoljanak, náluk minden tömegekhez szól, és ezt előnyödre fordíthatod.
A kulcs egy kisvállalkozás számára tehát abban rejlik, hogy mire összepontosítasz, hiszen a nagy cégek mindent nagyban csinálnak. Ebből származhat a legtöbb előnyöd, és így törhet élre a kis weboldalad is.