Hogyan írjunk tökéletes blogbejegyzést?

Nem könnyű kitörni a blogok szerteágazó birodalmából: blogot bárki írhat és a legtöbben írnak is, hol magán, hol üzleti érdekektől vezérelve.

Mégis vannak olyan íratlan vagy kitapasztalásra váró szabályok, trükkök, amelyeket betartva lépéselőnyhöz lehet jutni és akár (titokban) az orruknál fogva vezetni az olvasókat, már a kezdetekkor.

A tökéletes blogbejegyzés

Jó cím

Minden blogbejegyzés alapja egy ütős cím, ami megragadja az olvasó figyelmét és arra kényszeríti őt, hogy többet tudjon meg a témáról - biztosan te is tapasztaltál már hasonlót. Az internetes olvasók meggyőzésére 8 másodperc áll rendelkezésre, általában ennyi idő alatt döntik el, hogy tovább olvasnak vagy elkattintanak

Ezt ki lehet kerülni:

  • Gondold át milyen széles skálán mozog a téma, ha konkrétumról írsz, törekedned kell az egyértelműségre.
  • Releváns kulcsszavak felkutatása: nagyon fontos, hiszen a Google a címeket veszi figyelembe rangsorolás esetén. Érdemes ezeket elhelyezni a szövegben, illetve hosszabb távon többször is használni különböző kontextusokban.
  • Ha tudatosan akarsz brandet építeni, vedd figyelembe, hogy az ideális cím hossza maximum 60 karakter. Ennél hosszabbon már ritkán akad meg egy szempár a közösségi oldalakon.

Amit a Google szeret: meta szövegek

A meta szöveg legalább annyira fontos, mint a blogbejegyzés, ugyanis a rövid leírás amolyan előnézetként jelenik meg a keresőben, éppen ezért a legfontosabb kulcsszavakat is érdemes elrejteni benne. Mondhatjuk úgy is, hogy a címsor, a cikk URL-je és a meta összedolgoznak és együtt csalogatják a látogatókat. Az amerikai Hubspot blog szerint itt sem kell túlzásba esni, azaz 155 karakterszámnál nem érdemes hosszabbra nyúlnia.

A szemet vezető bevezető

A folyamatos megvezetésre sajnos sok példát látunk a hatalmas feneket kerítő, végül csak semmitmondó hírek világában. Fontos, hogy a cím ne legyen hatalmas átverés, hiszen ha az olvasót átvágod, nem csak az oldalt fogja bezárni, de rossz élményei miatt az oldaladra sem fog többet visszatérni.

Miután “az elöljárók” behúzták és kattintásra bírták az olvasót, a bevezetőn (lead) lesz a sor. Lehet kérdés, egy érdekes kijelentés, figyelemfelkeltő szó vagy mondat is, ami bárkit olvasásra bíztat.

A vizualitás legyen rendben

A hatalmas online információ-áramlásban sokaknak csak a képeken akad meg a szemük, amikor végigpörgetik a Facebook-hírfolyamukat.

A képnek összhangban kell lennie a tartalommal: tükröznie a témát, elindítani a képzeletet, lehet provokatív is, a lényeg, hogy esztétikus legyen.

Ha nem saját forrásból vannak a képek, nem csupán azzal kell vigyáznod, hogy adott esetben a szerzőt feltüntesd, de meg kell győződnöd a kép jogtisztaságáról is, ha engedély nélkül veszed igénybe.

Már többféle stock fotó oldal létezik erre a célra, de emellett a Google keresőjében lévő újrafelhasználható képekkel is trükközhetsz. Mi több, eláruljuk, hogy szövegközi képeket tudsz embedelni is, ha Facebook-, Instagram vagy Twitter-bejegyzésről van szó.

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat