Vállalkozóként Te is tudod, milyen fontos, hogy valódi kapcsolatot alakíts ki a közönségeddel. Így könnyebben építheted ki a bizalmat, és a márkád is ennek segítségével lesz egyedi.
Manapság rengeteg eszköz áll már ehhez rendelkezésre, ami nagyban megkönnyíti a munkád. Az egyik legújabb ezek közül a Facebook Live, melynek segítségével élő videón keresztül kommunikálhatsz a követőiddel. Olvasd el mai bejegyzésünket és járj 2 lépéssel a versenytársaid előtt!
Mi az a Facebook Live?
A történet viszonylag egyszerű: elindítod a kamerát, az emberek pedig élőben nézhetik és kommentálhatják a történteket.
A statisztikák kimutatták, hogy ezekhez a videókhoz tízszer annyian szólnak hozzá, mint a hagyományosokhoz. De hogyan lehetsz benne biztos, hogy a videód aktivitást generál majd? Összeszedtünk neked néhány tippet, amelyek megkönnyítik majd a dolgod.
1. Fektess be a felszerelésedbe
Fontos, hogy a videóid igazi minőséget képviseljenek, és profin nézzenek ki, a szakszerűtlenség ugyanis elijeszti az érdeklődőket. Állíts össze egy alapfelszerelést, amivel megfelelő minőséget tudsz elérni.
Nem kell semmi bonyolultra vagy drágára gondolnod, elég egy állvány, hogy a kép sose remegjen.
2. Kísérletezz a világítással
A fények nagyban befolyásolják a videó színvonalát. Ha kültéren filmezel, nem lesz gond, amennyiben legalább egy kicsit is süt a nap. Ha bent rögzíted az anyagot, próbálj ki többféle megvilágítást is, hogy lásd, mi mutat a legjobban.
3. Tesztelj, mielőtt élőben elindítod
Eleinte biztosan bakizol majd néhányszor, és ez teljesen rendben van. Talán kicsit ideges is leszel, főleg, ha sok követőd nézi majd, hogy mit alkotsz. Ezért javasolt előre ellenőrizni és kipróbálni mindent, és szokni a kamera előtti szereplés érzetét.
Az adatvédelmi beállításokat állítsd be úgy, hogy csak te lásd a videót, és máris tudsz gyakorolni. Vegyél fel néhány tesztet, amíg rá nem érzel a dologra, így élesben minden simán megy majd.
4. Győződj meg róla, hogy elég erős a jel
Az akadozó internet mindenképp problémát jelent, szóval mielőtt nekilátsz, bizonyosodj meg róla, hogy elég erős a kapcsolat. WiFi-vel könnyebb dolgod lesz, de ha csak 4G áll a rendelkezésedre, az sem baj.
5. Legyen vázlatod
Mielőtt nekilátsz, mindenképp találd ki előre, hogy miről szeretnél beszélni. Valamilyen szinten persze eltérhetsz majd a koncepciótól, de fontos, hogy a körvonalakat, és a témák sorrendjét tisztázd a fejedben.
Mivel a videó élő lesz, természetesen belefér egy kis spontaneitás is, hiszen biztosan akadnak majd random tényezők, melyekkel nem tudsz előre számolni.
6. Tarts bevezetést
Mielőtt a lényegre térsz, fontos, hogy röviden összefoglald az előzményeket. Mutatkozz be, mondd el, hol is vagy pontosan, és miről fogsz beszélni, így a közönség tudja majd, miről van szó.
7. Foglald össze a történteket
Mindenki máskor fog bekapcsolódni, így az is elengedhetetlen, hogy időnként összegezd, mi történt idáig. Lehet, hogy az elején még csak 10 néződ lesz, és öt perccel később már 100. Ezért szükséges, hogy időként mindenkit újra tájékoztass, és elmondd, ki vagy, és mi történik.
Azt javasolom, ezt tedd meg az első 2-3 perc után, majd 10 perccel később, és a 25. perc körül is. Elég egy rövid összefoglaló, hiszen többen lesznek, akik az elejétől nézik az adást.
8. Add magadat
Ez persze közhelyesen hangzik, de attól még fontos, hogy megtaláld a saját hangod, ami illik a márkádhoz is. Ne próbálj meg olyannak látszani, amilyen nem vagy, mert az csak ellenérzetet vált ki a nézőkből. A megjátszott embereket ugyanis senki sem kedveli.
Legyél udvarias, kedves és barátságos. Ha szeretsz cinikus és viccelődő lenni, azt se titkold, a lényeg az őszinteség. És ami a legfontosabb: próbálj meg lazítani, akkor is, ha elsőre nem megy olyan könnyen.
9. Reagálj a kommentekre
Az idő egy részt szánd arra, hogy elolvasd az emberek hozzáfűznivalóját, ettől lesz a videó igazán személyes és egyedi. Ha teheted, még a nevüket is olvasd fel.
Amennyiben egyedül erre nincs kapacitásod, legyen veled valaki, akinek csak az a feladata, hogy reagál a hozzászólásokra, miközben Te beszélsz.
10. A hosszabb jobb
Minél tovább maradsz élő adásban, annál több potenciális érdeklődőt érsz majd el. A minimum, amit javasolni szoktak, 10 perc, de a Facebook akár 90 percig is enged sugározni.
Kezdetnek persze bőven elég lesz 15-30 perc is, és minél magabiztosabb vagy, annál hosszabb és hosszabb ideig videózhatsz majd később.