Hogyan futtasd megfelelően az A/B teszteket

Amikor különböző tartalmakat készítesz a közönséged számára, valószínűleg közben el is képzeled, melyik fog nekik a legjobban tetszeni… Ez persze még nem feltétlenül jelenti azt, hogy végül igazad is lesz.


A konverziós arány növelésének egyik legnépszerűbb módszere az A/B tesztek futtatása. Sok vállalkozás számára már az első alkalommal sikeres a kísérlet, másoknak azonban problémája akadhat az eredmények értelmezésével, ha nem megfelelően jár el.

A/B teszt

Ebben a bejegyzésben összeszedjük neked, mire figyelj oda, ha hatékony teszteket szeretnél csinálni, amelyek alapján aztán könnyedebben növelheted a fogyasztóid számát.

• A megfelelő eszközt válaszd

Tudtad, hogy néhány teszt-szoftver jelentősen lelassíthatja a weboldalad? Ez pedig rossz hatással lehet a SEO-ra, és a konverziós arányra is. Ha akár csak egyetlen másodperccel később tölt be az oldal, az máris 11%-kal csökkentheti a megtekintések számát.


A megoldás: az A/B teszt előtt indíts egy A/A-t is, azaz győződj meg róla, hogy az adott program nem befolyásolja a site sebességét és teljesítményét. Azzal, hogy ugyanazt a verziót versenyezteted saját magával, könnyedén kiderítheted, hogy a szoftvered torzítja-e az eredményeket.

• Ne szakítsd meg a mérést

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy amint megjelennek látható különbségek a két variáció eredményei között, leállítják a tesztet. Ez pedig téves következtetésekhez vezethet, hiszen korántsem biztos, hogy hosszútávon is ez a verzió lenne a befutó.


A megoldás: ragaszkodj az előre meghatározott minta méretéhez. Ne hagyd, hogy a pozitív részeredmények befolyásoljanak!

• Állíts fel előre egy hipotézist

Annak érdekében, hogy ne csak a konverziókra koncentrálj, hanem a hosszú távú eredményeket is figyelembe vedd, állíts fel egy konkrét hipotézist, amit végül a releváns adatok alapján meg tudsz majd erősíteni, vagy cáfolni.


Egy egyszerű példa: ha a feliratkozók számát szeretnéd növelni, a sikert csak abban mérd, hogy hány új e-mail címmel bővült az adatbázisod, ne azzal, hányan kattintottak át magára a feliratkozó oldalra.

• Merj változtatni

Amikor elkészíted a különböző változatokat, ne csak a színekkel variálj. Különösen akkor, ha mindkét variáció a vártnál gyengébb eredményeket hoz, vezess be radikális változtatásokat.


Nagy kockáztatással nagyobb számokat érhetsz el. Fontos azonban, hogy ennek csak akkor állj neki, ha valóban van rá időd, az olcsó megoldásokkal ugyanis csak magad ellen dolgozol.

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat