Marketingesek a Facebookon és az Instagramon észrevettek olyan glitch -eket a platformon, ami miatt magasabb az áral és kevesebb a bevétele az egyszer nagyon megbízható platformon.
A nagy méretű szoftver, amely az algoritmust alkalmazza annak eldöntésére, hogy mikor és hol jelenítsen meg hatékonyan különféle reklámüzeneteket, a Bloomberg jelentése szerint komoly teljesítménybeli problémákkal küzd. Ugyanakkor a Meta maga nem adott ki hivatalos közleményt az esetről.
A szakemberek egyöntetűen azt tapasztalták, hogy bár egy hirdetés futtatásának költsége jelentősen nőtt, a hirdetések eredményei vegyesek voltak és az eladások száma csökkent.
Többen is jelezték, hogy az 1000 hirdetés megjelenítésenkénti költség, vagyis a potenciális ügyfelek megtekintései, kétszeresére, sőt helyenként háromszorosára emelkedett az elmúlt pár hónapban. A kattintásonkénti költség, amely azt számolja, hogy mennyit kell fizetni egy hirdetőnek minden alkalommal amikor valaki a hirdetésben szereplő linkre kattint, szintén szignifikánsan megnőtt.
A Meta azt nyilatkozta, hogy voltak hibák, de ennek ellenére, ezek nem olyan gyakoriak, “ A hirdetési rendszerünk a hirdetők túlnyomó többségénél az elvárásoknak megfelelően működik. “Hozzátették, hogy “ Nemrég kijavítottunk néhány technikai problémát és a hirdetők kis mennyiségű további jelentését kutatjuk, hogy a lehető legjobb eredményeket biztosítsuk az alkalmazásainkat használó vállalkozások számára. “
A globális digitális hirdetési piacnak az Instagram és Facebook által vezetett platofmok a 2023-as évben nagyjából a 22%-át tették ki. A Google ehhez képest 27,4% -kot tett ki. Sok kisvállalkozás számára a metán történő hirdetés alapvető bevételi tényező, különösen a vállalat automatizált rendszere és a felhasználók pontos megcélzásának lehetősége miatt, ami gyakran vezet több leadhez és kevesebb feleslegesen elköltött hirdetési költséghez.
A Meta kiszámíthatatlansága az elmúlt néhány hónapban új küzdelmeket jelentett a hirdetők számára. Válaszul néhányan olyan internetes vetélytársakra fordították a költségüket, mint a TikTok vagy Google. Egyes marketingesek emiatt a hiba miatt, vissza vettek a Facebook és Instagram kiadásait és ehelyett új platformokat teszteltek, például a Snapchatet és Pinterestet. Voltak akik 30% vagy akár 40%-al csökkentették a Meta költségvetésüket és ezt a pénzt átmozgatták a Youtube vagy TikTok platformjára.
“Ez egy nagyon jó időszak a Google vagy TikTok számára” - tette hozzá egy hirdető, hiszen a Meta súrlódása “ a lehető legjobb marketingkampány, amit valaha remélhettek volna.”
A lényeg az, hogy figyelemmel kell kíssérni a Facebook-hirdetéseid, és a költségek ingadozására, mert lehet, hogy van olyan hiba, amely hatással lehet a fiókjára