A hangalapú keresések segíthetnek a feladatok elvégzésében, amikor mondjuk túl elfoglaltak vagyunk, és kevés az időnk. Olyan ez tulajdonképpen, mint egy digitális személyi asszisztens.
Minden marketinges feltehetné magának a kérdést, hogy vajon hogyan fogja ez megváltoztatni a hirdetők világát?
A Microsoft szóvivője, Purna Virji szerint 2020-ra a keresések 50%-a hangalapú lesz.
Ki használja a hangalapú kereséseket? – Ahhoz, hogy megértsd, mire jók ezek a keresések, vegyük azt először, hogy miért használják a legtöbben:
- Gyors válaszok keresése;
- Más valamivel van elfoglalva;
- Nem tud éppen gépelni (pl.: főzés és vezetés közben)
Ha már érted, hogy kik és miért használnak inkább hangalapú keresést, akkor jöhet a következő lépés.
Purna körülírt pár olyan dolgot, amivel elő tudod segíteni, te, mint marketinges a keresést.
- Gondold át a kulcsszavakat! - A jelenlegi szövegkeresések 1-3 kulcsszóra összpontosítanak, míg a hangkereséseknél 3-4 szót is figyelembe vesz a kereső.
- Gondold át a helyi optimalizálást! - A hangalapú keresések sokkal inkább helyi-központúak mint a szövegesek. Tehát hasznosíts olyan kulcsszavakat, amiket akkor használsz, ha személyesen beszélgetsz valakivel. Például: „A tó mellett” vagy „A szoborkertnél”.
- Márkanevek - Azoknak a márkaneveknek, amiket nehezen lehet kiejteni, mint Porsche, Nutella, számításba kell venniük bármilyen hasonló szót, ami akár az adott márka is lehetne, csak rosszul írták, vagy rosszul ejtették ki. A marketingeseknek arra kellene használniuk a negatív/rossz kulcsszavakat és hirdetési kiterjesztéseket, hogy a vevőknek segítsenek megtalálni a márkájukat.
- Legyél kreatív! - Hozz létre kreatív hirdetéseket, tartalmakat. Adj meg minél több leírást a címben, (például: márkanév, méret), és megfelelő kulcsszavakat használj.
Eljön az az idő, amikor ezek a hangalapú keresések válnak majd a legnépszerűbbé, és ahhoz, hogy addigra profi legyél a témában, tesztelned kell. Ez azt jelenti, hogy teszteld fizetett kampányokkal a tartalmadat, hogy lásd, a felhasználók mit keresnek.