Ha ezt a 4 tippet megfogadod, soha többet nem lesz bajod a blogírással

Miután a KKV-csapból folyamatosan ez folyik, valószínűleg te is tapasztalod, hogy a branded felfuttatásának egyik fontos marketing alapja a tematikus blog - ezt az állítást marketingtipp.hu is megerősíti.

Bloggal nem csak a SEO-elérésedet erősítheted, de cselekvésre/vásárlásra is ösztönözheted a vevőidet és növelheted a látogatottságodat.

Az elején sokkal könnyebb írni a tematikus témákról, főleg ha előtte összeírtad az ötleteidet, de idővel ugyanúgy fenn kell tartanod a közönséged érdeklődését, ezért a legjobb, ha mindig van betárazva pár téma, amit elővehetsz, ha ötlettelen vagy.

A következő szint, hogy a gondolataidat és a fejedben lévő szavakat összerendezd. Hol is kezdd? Most 4 lépésben eláruljuk, hogyan építsd fel a tökéletes bejegyzést.

Blog írási tippek

Kezdetnek ajánlunk neked 3 blogbejegyzés típust, amik mindig beválnak:

  • A listaalapú bejegyzés egyszerű felsorolás, informatív termékbemutató, összesítő, amit könnyen átlát, megemészt az olvasó.
  • A válogatott posztokban általában korábbi cikkek linkjeit szedjük össze, de van hozzá körítés, nem csupán egymás alá kerülnek az addigi írások. Ez lehet jolly joker is, ha teljesen ötlettelennek érzed magad, vagy éppen akkor érkeztél vissza szabadságról és még nem rázódtál vissza a normál kerékvágásba.
  • A slide-alapú cikknek már a nevében is benne van a tartalma. Itt a képeken, videókon van a hangsúly, ahol leginkább a branded kép világát erősítheted az olvasóid részére.

A sikeres blogbejegyzéshez pedig pár egyszerű formát kövess:

Első lépés: Értsd meg a közönségedet.

Mielőtt elkezdenél bármit is írni, legyél tisztában a célközönségeddel. Mit akarnak tudni? Mi szól nekik? A blogod az a hely, ahol tudatosan a vevőid személyiségéhez és életkorához kell alakítanod a kommunikációt, valamint a témák választását.

Második lépés: Találd ki a témát és a munkacímet. 

Még mielőtt bármit is leírnál, válaszd ki a bejegyzésed témáját, az inspirációhoz átfuthatsz néhány hasonló, szisztematikus blogot vagy oldalt. Ha például vízvezeték szerelő vagy, kezdheted az irányt a csöpögő csapokkal, majd a továbbiakban témába vágó munkafolyamat részleteire is kitérhetsz.

A téma megközelítésének különböző módjai segítik a változatos írásokat - így akár pontokba is szedheted a szivárgó csaptelepek okait. A munkacímet a legérdekesebb dologból kiindulva vagy kérdésként indítsd el, például: “A csöpögő csaptelepek leggyakoribb okai: ezért fordul elő önnél is.”

A munka - és a végleges cím között nincs mindig különbség, a kiinduláshoz képest olykor elég csak egy-egy szót, információt hozzárakni, kicserélni.


Tipp: ha kifogynál a szavakból, használd az online szinoníma szótárat, amennyiben a sokak által keresett, SEO barát kifejezésekre vagy kíváncsi, vedd igénybe a Google Trendset.


Harmadik lépés: Írd meg a lényeget és ragadd meg a figyelmet.

Az elsődleges dolgod, hogy megragadd az olvasó figyelmét. Írhatsz a számodra érdekes atomfizikáról, tudományos nyelven, rendkívül érdekfeszítően, de ha már az első bekezdésnél elveszíted az olvasót, nyugodtan kijelenthetjük, hogy minden igyekezeted hiába való volt.

Először kezdd az érdekességgel: mutass be statisztikát, mondj el egy történetet, fogalmazd meg a véleményedet. Az ezt követő néhány mondatban pedig logikus gondolatmenettel fejtsd ki a cikked lényegét.

Negyedik lépés: Találd ki a tartalmat és írj!

Előfordulhat, hogy a blogbejegyzések túlnyomó többsége nem izgalmas - az olvasó és az író számára sem. A trükk az információk rendezésében rejlik, nem csak abban, hogy előre vedd az izgalmasabb figyelemfelkeltéseket, hanem a tördelésben is. Formáld, szedd pontokba az írást, így nem fog túl hosszúnak tűnni és könnyedén végig tudja olvasni minden szem.

Most, hogy megírtad a vázlatot vagy előkészítetted a sablont, csak kezdd el kitölteni, ha szükséges végezz további kutatásokat a témában, gyűjts össze példákat, adatokat, így körvonalazódhat a bejegyzésed. A bosszúság elkerülése végett mindeközben ne felejtsd el menteni az írásodat, főleg ha azt wordben készíted.

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat