Új Google kutatás – mobil felhasználók a webáruházakban

Ma a mobil weboldalak teljesítménye messze elmarad az asztali verzióhoz képest. Az emberek kevesebb időt töltenek a weboldalakon, hamarabb visszafordulnak, és kevesebb oldalt nyitnak meg, ez pedig jelentős hatással lehet az e-kereskedelemre.

Az új kutatás arra kereste a választ, hogy mi befolyásolja a mobil felhasználók visszafordulási arányát és konverzióját a webáruházak esetében.

Túlléptek a hagyományos elemzési módszereken, és egy gépi tanulásos módszerhez fordultak. Két ilyen modellt építettek fel. Az egyik feladata a visszafordulási arány, míg a másiké a konverzió előrejelzése volt. Mindkét modell 93 különböző oldaltulajdonság hatását vizsgálta, és mindkettő már meglévő mobilbarát webáruházak adataiból indult ki. 90% feletti pontossággal működtek!

Az eredmények

Az első eredmény azt mutatta, hogy minél komplexebb egy oldal, annál alacsonyabb a konverzió. A Google szerint a két legfőbb konverziógyilkos a weboldal elemeinek száma és a képek száma. A weboldal elemei alatt azt kell érteni, hogy mennyi fájlt, képet és más elemet kell beolvasni ahhoz, hogy a weboldal összeálljon. Aztán minél több képet tölt be egy oldal, annál rosszabb a konverzió. Átlagosan egy olyan munkamenet, amely konverziót eredményezett 19 képet töltött be, míg egy átlagos nem-konvertáló munkamenetnek 31 képet kellett betöltenie.

A kutatása szerint a mobilról érkező látogatók visszafordulási arányára a weboldal sebessége volt a legjelentősebb hatással. A weboldal sebességnél 2 mérőszámról kell beszélni.

  1. DOM betöltődési idő: amíg a weboldal kódja előállítódik és azt a böngésző feldolgozza. Minden a felhasználó által látható vizuális elem megjelenítése csak ezt követően következik. Amikor a látogató visszafordul átlagosan 55%-kal lassabb volt a DOM betöltődési ideje, mint egy olyan látogatás esetén, amikor nem volt visszafordulás. Kiderült még, hogy alapvetően a legelső oldal betöltődési ideje volt a meghatározó a látogatók számára.
  2. Az oldal teljes betöltődési ideje: egy olyan munkamenet, amely nem eredményezett visszafordulást, átlagosan 4,65 másodperc alatt betöltötte a weboldalt, míg a visszafordulást eredményező munkamenetek betöltődési ideje átlagosan 6,96 másodperc volt.

Tehát a kutatás lényege röviden: minél összetettebb és lassabb a weboldal annál magasabb a visszafordulási arány és alacsonyabb a konverzió.

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat