Az online marketing világában az egyes kampányok hatékonyságának mérésére számtalan mutató áll rendelkezésre, amelyek segítségével a marketing szakemberek képesek finom hangolni stratégiáikat és maximalizálni a hirdetési költségek megtérülését.
Az alábbiakban megemlítünk 5 olyan hatékonysági mutatót, amelyek segítségével megítélhetjük kampányaink sikerességét és eldönthetjük, melyek azok, amelyekbe érdemes több pénzt befektetni a jobb eredmények érdekében.
Konverziós arány
Ez a konverziók átlagos száma a hirdetésekkel való interakciókhoz képest. Ez méri azt, hogy az adott marketing tevékenység során hány érdeklődő végez egy olyan kívánt cselekvést, amely a vállalkozás üzleti céljainak elérését segíti.
Ennek nyomon követése segít a vállalkozásnak növelni az online hatékonyságot, javítani a felhasználói élményt és növelni a bevételt is. Különböző módszerekkel és eszközökkel tudjuk optimalizálni, mint A/B tesztek, webanalitika és célzott marketing kampányok.
Mi a jó konverziós arány? Ez iparágtól függő. Vegyünk például egy elektronikai eszközökkel foglalkozó céget. Itt valószínűleg nagyobb a konverziós arány, mint egy online ruházati kiskereskedéssel szemben, ahol pedig alacsonyabb számokra lehet számítani, hisz nagy valószínűséggel az emberek csak böngésznek és árakat hasonlítanak össze.
Átkattintási arány ( CTR )
A click-through rate vagy magyarul az átkattintási arány, egy olyan arányszám, amely megmutatja, hogy milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésekre. Ennek segítségével mérhetjük, hogy a kulcsszavak és hirdetések mennyire teljesítenek jól.
Segít meghatározni, hogy a kampányunk mennyire hatékonyan működik. Egy magas átkattintási arány arra utal, hogy szívesen kattintanak a hirdetésünkre, tehát jól van megfogalmazva, mutatós kép tartozik hozzá, jó helyen és jó embereknek jelenik meg.
Azonban, ha ez a százalék alacsony, akkor ott javítanunk kell az adott hirdetésen, mert valami nem jól lett beállítva vagy nem jó embereknek célzunk.
Befektetésarányos megtérülése (ROI)
A befektetésarányos megtérülés olyan teljesítménymutató, amelyet egy befektetés hatékonyságának a számszerűsítésére vagy több befektetés összehasonlítására használunk. Célja, hogy közvetlenül tudjuk lemérni, mennyire térül meg jól egy befektetés annak költésgeihez mérten.
Marketing csatornák esetében jól lehet követni, hogy havi, heti vagy időközönként hogy változik a ROI, valamint kampányok közötti ROI is sok esetben összevethető, így jobb döntést tudunk hozni abból a szempontból is, ha a döntési helyzet előtt állunk, hogy melyi csatornára és kampányra allokáljunk nagyobb marketing büdszét.
Kulcsszavak rangsorolása
A kulcsszavak rangsorolása alatt azt az eljárást értjük, amely során egy weboldalnak pozícióját mérjük a keresőmotorok találati listáján bizonyos kulcsszavak vagy kifejezések alapján. A magasabb rangsorolás növelheti a weboldal láthatóságát, ezáltal több látogatót és potenciális ügyfelet vonzva az oldalra.
Egy jól megválasztott kulcsszó, amely releváns a célcsoportunk számára, jelentősen javíthatja a weboldalunk forgalmát.
A kulcsszavak használata segíthet a vállalkozásunknak abban, hogy elérjük a célzott piacot, növeljük az érdeklődők számát és javíthassuk az online eladásokat.
Ügyfélszerzési költség (CAC)
A CAC, magyarul az ügyfélszerzési költség, egy olyan mérőszám, amely azt méri, hogy egy szervezet mennyit költ az új ügyfelek szerzésére. Ezzel a mérőszámmal meg tudjuk állapítani, hogy a vállalat hatékonyan működik-e vagy sem.
Ez a szám segíthet egy vállalatnak kiszámítani egyes ügyfelek teljes értékét. Ez a szám segít mérni a kampányok hatékonyságát és összehasonlítani a különböző marketing csatornák teljesítményét.
Így, ha példaképp vesszünk egy Facebook kampányt, amelynél a hirdetésből jövő vásárló ügyfélszerzési költség magasabb, mint egy Google Ads kampányból származó, akkor érdemes lehet mindaddig a Google hirdetésekre többet költeni, amíg ez az érték tartható.
Kattintásonkénti költség (CPC)
Ahogy az a nevében is benne van, a CPC, az a kattintásonkénti költséget jelenti. Ez az érték azt fejezi ki, hogy mennyit fizetünk egy-egy hirdetésre való kattintásért egy kampány során.
Ez határozza meg a fizetett keresőkampányaidnak a sikerét és hogy mennyibe is kerül majd a kampányok futtatása a Google Ads rendszerben.
Minél kevesebbet fizetünk egy kattintásért, annál sikeresebbnek mondható a kampányunk. Ennek az értéke sok tényezőtől függ, mint a hirdetések szövegezése, a megfelelő landing oldallal való összekapcsolás.
Ezek a mérőszámok értékes eszközök a digitális marketing stratégiák finomhangolásában, segítenek felmérni, hogy mely területeken szükséges javításokat eszközölni, és hol érjük el a legjobb eredményeket.
Ezen metrikák alkalmazásával vállalkozásod képes lesz tudatosan és hatékonyan növelni nem csak a láthatóságot, hanem az ügyfélkörét és bevételét is.