Ha nem vagy tisztában azzal, hogy milyen fizetési módok vannak és nem tudod melyiket alkalmazd webáruházadban, segítünk!
Itt egy kis ismertető az egyes fizetési módok előnyeiről és hátrányairól.
Banki átutalás
A vásárlónak annyi a dolga, hogy átutalja a fizetendő összeget a webáruház bankszámlájára. Mivel sok felhasználó nem akarja banki adatait megadni az interneten, így számos webáruház alkalmazza ezt a verziót.
A banki átutalás gyorsan megy és biztonságos a vásárlók számára. A webáruház a vásárlások teljes összegét megkapja közvetlen. Nem kell plusz díjjal számolni. Viszont ennél a módnál megnőhet az értékesítés ideje, mivel amíg nem kap a webshop megerősítést az átutalt összegről, addig nem kerül feldolgozásra a megrendelés, és így az áru kiküldése sem történik meg. A webáruház feladata, hogy elküldje a vásárló számára az adatokat az utaláshoz e-mailben. A vásárló feladata, hogy befizesse az adott összeget, vagy a bankban személyesen, vagy online.
Fizetés bankkártyával
A webáruháznak a „saját” bankjával kell szerződnie arról, hogy a vásárlónak lehetősége legyen interneten fizetni kártyával, a bank platformján keresztül. A kifizetés elfogadása rögtön megtörténik, így a feldolgozási folyamat azonnal elindulhat. Biztonságos és gyors fizetési mód.
Utánvétes fizetés
Már kevésbé elterjedt ez a mód, de még mindig van rá példa, mert a vásárlók körében igen közkedvelt. Garancia számukra, hogy biztosan megkapják, amit megrendeltek, és mikor átveszik a csomagot, készpénzzel fizetnek és nem kell megadniuk a banki adatokat.
Plusz költséget jelenthet a fuvarozó díja vagy a postaköltség. Probláma lehet, ha a vásárló nem akarja átvenni a csomagot. Előfordulhat, hogy nem tart már igényt időközben az árura és letagadja a rendelést.
A közkedvelt PayPal
Az egyik legnépszerűbb és legelterjedtebb fizetési mód a webáruházakban. Azonnal feldolgozza a tranzakciókat és nem osztja meg a vásárló banki adatait a webshoppal. A PayPal-t könnyű beállítani a webáruházba, egy PayPal-os vallalati számla szükséges. Ha egy webshop ezt a módot használja az bizalomgerjesztő a vásárlók szàmára, hiszen a PayPal főként a vásárlók érdekeit helyezi előtérbe. Ingyenes a használata mindkét fél számára, de a jutalék a vásárlások után magasabb lehet, mint a bankkártyás fizetés esetében.