A Facebook rajongók csoportjai

A Facebook felhasználók rajongása sokszor csak múló fellángolás. A legtöbbjük, miután csatlakozott, vagy lájkolt egy oldalt, többet rá se néz. Ez alapján felmerülhet a kérdés, hogy a rajongók vajon haszontalanok-e? 

Lehet, hogy önmagukban igen, de faraghatunk belőlük potenciális vásárlókat.

Ahhoz viszont, hogy megértsük a rajongók valós értékeit, és kategorizálni tudjuk őket, tudnunk kell, miért csatlakoztak az oldalhoz, miért lájkolták azt, honnan szereztek tudomást a cégről?

Steve Kerho, az Organic Inc. marketingfejlesztési és média osztályvezetője szerint a Facebook rajongók 5 csoportba oszthatóak. Lássuk, melyek ezek!

  1. Márkarajongók

Ők azok, akik megszállottan szeretnek egy márkát. Folyton azon morfondíroznak, hogy hogyan tudnak folyamatosan a cég közelében maradni és használni a termékeit. Belőlük válhatnak a valódi toborzók, hiszen lelkesedésük határtalan.

  1. Akik mindenkit szeretnek

Az összes márkák kedvelői. Azért lehetnek az ilyen rajongók hasznosak, mert megvan a lehetőségünk, hogy megkülönböztessük magunkat és a termékeinket a többi kedvenctől.

  1. Átlagos fogyasztók

Általában megveszik a szolgáltatásinkat, termékeinket, de nem különösebben érdekli őket a cég, és akár egy perc alatt el is csábíthatja őket egy másik márka. Ha valamivel felkeltjük az érdeklődésüket és megfogjuk őket, akkor viszont nyert ügyünk van.

  1. Nyereményjáték rajongók

Ha reklámajándékokat és kuponokat kínálunk az újonnan csatlakozó rajongóinknak, azzal lehet, hogy csak olyan vásárlókat szerzünk, akiket nem is érdekel maga a márka, csak az ingyen megszerezhető termék.

  1. Az alkalom szülte rajongók

Ha cégünk tett valami olyan dolgot, ami tetszik a felhasználóknak, például kiálltunk egy nemes ügyért, akkor ezek a rajongók azért csatlakoznak hozzánk, hogy ”megjutalmazzanak”. Ki kell használni a fogékonyságukat, vegyük rá őket a vásárlásra.

 

Ne feledd, a cél mindig ugyanaz: a vezető szerep elérése, a vásárlói hűség megszerzése és az eladások növelése!

Ha tetszik, kérjük oszd meg

Kezdjük el a közös munkát, kérje díjmentes ajánlatunkat

Ajánlatkérés »