A Facebook felhasználók rajongása sokszor csak múló fellángolás. A legtöbbjük, miután csatlakozott, vagy lájkolt egy oldalt, többet rá se néz. Ez alapján felmerülhet a kérdés, hogy a rajongók vajon haszontalanok-e?
Lehet, hogy önmagukban igen, de faraghatunk belőlük potenciális vásárlókat.
Ahhoz viszont, hogy megértsük a rajongók valós értékeit, és kategorizálni tudjuk őket, tudnunk kell, miért csatlakoztak az oldalhoz, miért lájkolták azt, honnan szereztek tudomást a cégről?
Steve Kerho, az Organic Inc. marketingfejlesztési és média osztályvezetője szerint a Facebook rajongók 5 csoportba oszthatóak. Lássuk, melyek ezek!
- Márkarajongók
Ők azok, akik megszállottan szeretnek egy márkát. Folyton azon morfondíroznak, hogy hogyan tudnak folyamatosan a cég közelében maradni és használni a termékeit. Belőlük válhatnak a valódi toborzók, hiszen lelkesedésük határtalan.
- Akik mindenkit szeretnek
Az összes márkák kedvelői. Azért lehetnek az ilyen rajongók hasznosak, mert megvan a lehetőségünk, hogy megkülönböztessük magunkat és a termékeinket a többi kedvenctől.
- Átlagos fogyasztók
Általában megveszik a szolgáltatásinkat, termékeinket, de nem különösebben érdekli őket a cég, és akár egy perc alatt el is csábíthatja őket egy másik márka. Ha valamivel felkeltjük az érdeklődésüket és megfogjuk őket, akkor viszont nyert ügyünk van.
- Nyereményjáték rajongók
Ha reklámajándékokat és kuponokat kínálunk az újonnan csatlakozó rajongóinknak, azzal lehet, hogy csak olyan vásárlókat szerzünk, akiket nem is érdekel maga a márka, csak az ingyen megszerezhető termék.
- Az alkalom szülte rajongók
Ha cégünk tett valami olyan dolgot, ami tetszik a felhasználóknak, például kiálltunk egy nemes ügyért, akkor ezek a rajongók azért csatlakoznak hozzánk, hogy ”megjutalmazzanak”. Ki kell használni a fogékonyságukat, vegyük rá őket a vásárlásra.