Ezeket a SEO hibákat kerüld el

Ezeket a SEO hibákat kerüld el

Még mindig nem rangsorolsz a legjobb kulcsszavakra? Lehet, hogy nem a tartalom minősége vagy a visszamutató linkek száma a probléma.

Lehetséges, hogy alapvető SEO-problémák hátráltatják webhelyedet.

A SEO-hibák sajnos gyakoriak, és a rossz hír az, hogy így a webhelyed sem fog jól rangsorolni. A jó hír viszont az, hogy ezek a hibák könnyen javíthatók.

Kulcsszó szerinti célzás

Két kulcsszóval kapcsolatos problémát látunk a kezdő keresőoptimalizálóknál: a rossz kulcsszavak megcélzása és azok túlhasználata.

Az új vagy tapasztalatlan SEO-szakemberek gyakran általános, versenyképes kulcsszavakra fókuszálnak kulcsszókutatásuk során, mivel ezek rendelkeznek a legnagyobb keresési mennyiséggel. Ez azonban nagyobb versenyt jelent, és kevés esély van arra, hogy egy új webhely megelőzzön egy már bevált domaint ezekre a kifejezésekre.

Ehelyett azt javasoljuk, hogy célozz meg hosszú kulcsszavakat. Ezek három vagy több szóból álló kifejezések, amelyek sokkal kevésbé versenyképesek, és általában jobb minőségű forgalmat hoznak, mivel annyira specifikusak.

Ha megvannak a megfelelő kulcsszavak, ügyelj arra, hogy ne használd túl sokat őket.

Ez akkor fordul elő, ha több oldal ugyanazt a kulcsszót célozza meg. A Google nem tudja biztosan, melyik oldalt rangsorolja a kifejezésre, ami azt jelenti, hogy mindkét oldal szenved.

Ezt elkerülheted, ha minden oldalhoz egyedi kulcsszót rendelsz. Ez célt ad minden oldalnak, és biztosítja, hogy ne versenyezzenek egymással ugyanarra a kifejezésre.

Ezeket a SEO hibákaz kerüld el

Keresési szándék

A nagyszerű tartalom létrehozása nem elég ahhoz, hogy helyet kapj a Google találati listájának az elején. Győződj meg arról, hogy az oldal tartalma összhangban van a keresési szándékkal.

A keresési szándék az oka annak, hogy a felhasználó egy kérdést beír a Google-be. Lehet információ (Mi az a SEO?), kereskedelmi (Melyek a legjobb SEO-eszközök?), vagy tranzakciós (SEO-val foglalkozó cégek árlistája).

Ha például a „Mi az a SEO?” kifejezést célzom meg, akkor egy informatív blogbejegyzést kell írnom. Ha azonban a „legjobb SEO-eszközöket” szeretném megcélozni, jobban járok, ha létrehozok egy terméklistát vagy egy összehasonlító cikket a legjobb SEO-eszközökről.

A keresési szándék megértése egyszerű. Csak írd be a kulcsszót a Google-ba, és nézd meg, milyen típusú oldalak rangsorolnak.

Tartalom minősége

Rengeteg tartalom található az interneten. Ha komolyan gondolod, hogy a Google élére kerülj, akkor kivételes, egyedi, megbízható és tapasztalattal alátámasztott tartalmat kell létrehoznod.

Nem kell Dickensnek vagy Hemingwaynek lenned, de nem úszhatod meg, hogy minden témáról csak 100 szót írj. Az informatív és kiváló minőségű tartalom a legtöbb esetben legalább 1500 szavas legyen.

A tapasztalat, a szakértelem, a tekintély és a megbízhatóság az a négy tényező, amelyet a Google a tartalom értékeléséhez használ. Így javíthatod ezeket:

  • Együttműködés szakértőkkel
  • A hitelesítési adatok megjelenítése a „Rólunk” oldalon
  • Egy téma első kézből szerzett tapasztalatainak bemutatása

A tartalom rendszeres frissítése is fontos. Ez segít lépést tartani a legújabb trendekkel, és biztosítja, hogy tartalmad friss maradjon a Google szemében.

Végül kerüld el az ismétlődő tartalmak megjelenését webhelyeden. Ezek akkor fordulnak elő, ha két vagy több oldal azonos vagy nagyon hasonló tartalommal rendelkezik. Ez különösen problémás, ha az eredeti verzió egy másik webhelyről származik. Ezt úgy kerülheted el a legegyszerűbben, ha gondoskodsz arról, hogy minden tartalom egyedi legyen. 

Ezeket a SEO hibákat kerüld el

Aluloptimalizált metaadatok

Minden oldalnak egyedi metaadatokkal kell rendelkeznie – és nem csak SEO célokra.

Az oldalak címeinek leíró jellegűnek és vonzónak kell lenniük, mivel megjelennek a keresési eredmények között és amikor az emberek megosztanak egy linket.

A meta leírások ugyanolyan fontosak. Ezek egy 160 karakteres értékesítési ajánlat az oldaladhoz a keresési eredmények között, és arra kell ösztönözniük a felhasználókat, hogy kattintsanak a webhelyedre.

Hogyan optimalizáld őket:

  • Adott esetben kulcsszavak beillesztése
  • Győződj meg arról, hogy a címek és leírások megfelelő hosszúságúak, hogy a Google ne rövidítse le őket az eredményoldalakon
  • Biztosítsd, hogy mind a címek, mind a leírások tükrözzék a keresési szándékot

Mobiloptimalizálás

A Google 2016 óta használja a mobil-első indexelést. Miért? Mert a Google tudja, hogy az emberek többsége mobileszközöket használ az internet böngészésére. Kutatások szerint ez az arány eléri a 60%-ot.

A mobil-első indexelés azt jelenti, hogy a Google a webhelyed mobil verzióját helyezi előtérbe az indexben, és ezt a verziót használja a tartalom rangsorolásakor. Ez azt jelenti, hogy mobilra optimalizált webhellyel kell rendelkezned, ha jó helyen szeretnél szerepelni a Google-on.

Sajnos a tapasztalat az, hogy a webhelyek több hibát is elkövetnek, többek között:

  • Lassú betöltési idő
  • Nem reszponzív weboldalterv
  • Gyenge minőségű felhasználói élmény

Képek

A képek vonzóbbá teszik a tartalmat, és újabb rangsorolási lehetőséget biztosítanak (a Google Képtalálatok között). De az olyan alapvető problémák, mint az alternatív szöveg hiánya, a nagy fájlméretek vagy a rossz minőségű képek, romba dönthetik a SEO-erőfeszítéseidet.

Különösen problémás az alternatív szöveg hiánya. Az alternatív szöveg leíró metaadat, amelyet a keresőmotorok és a látássérült látogatók használnak a képek megértéséhez. Ha ez hiányzik, mindkettőjüknek nehezebb lesz megérteni a webhelyedet.

Javítsd ki ezt úgy, hogy minden képhez leíró alternatív szöveget adsz. Ha lehetséges, próbálj meg kulcsszót is belefoglalni, de kerüld a kulcsszóhalmozást, mert ez negatívan befolyásolhatja a SEO-t.

Ezeket a SEO hibákat kerüld el

Nem a konverziókra összpontosít

Hiába van magas rangú oldalad, ha nem optimalizálod webhelyedet a konverziókra. Előfordulhat, hogy egy webhely elkerüli az összes többi SEO-problémát, mégsem hoz jelentős bevételt, mert nem tudja a látogatókat ügyfelekké alakítani.

Számos stratégia létezik, amellyel egyszerre fókuszálhatsz a SEO-ra és a CRO-ra (konverziós arány optimalizálásra).

Az első lépés a magas szándékú kulcsszavak megcélzása, amelyeknél a látogatók nagyobb valószínűséggel konvertálnak. Ezeknek a kifejezéseknek általában van valamilyen kereskedelmi vagy tranzakciós szándékuk, ami az értékesítési csatornán lejjebb vonzza a felhasználókat.

Miután a látogatók megérkeznek a webhelyedre, győződj meg arról, hogy többféle módon is rögzítheted adataikat. Ez lehet egy hírlevél-feliratkozási űrlap, egy e-kereskedelmi kedvezménykód új látogatók számára, vagy egy letölthető tájékoztató. A legtöbb látogató nem vásárol az első látogatás alkalmával, de ápolhatod a kapcsolatot, ha megkapod az e-mail címüket.

Végül A/B teszteld webhelyed konverziós elemeit a konverziós arány maximalizálása érdekében. Ez olyan elemeket tartalmaz, mint a szövegezés, a CTA-gombok és az ajánlatok.

Ha úgy érzed, hogy weboldalad SEO-ja fejlesztésre szorul, és szeretnéd megelőzni versenytársaidat a keresési eredményekben, mi itt vagyunk, hogy segítsünk neked! Csapatunk tapasztalt szakértőkből áll, akik örömmel dolgoznak veled együtt a legjobb eredmények elérése érdekében. Ne habozz, vedd fel velünk a kapcsolatot, és együtt kidolgozzuk a legmegfelelőbb stratégiát számodra. Legyen szó kulcsszókutatásról, tartalomfejlesztésről vagy technikai optimalizálásról, számíthatsz ránk. Lépj velünk kapcsolatba még ma, és indítsuk el közösen weboldalad sikeres SEO-útját! 

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat