Duplikált tartalom – az Ördög beceneve – 3. rész

A második részben kísérletet tettünk egy kategóriarendszer felállítására, melynek segítségével kiszűrhetőek a legfontosabb hibák, melyek duplikált tartalomhoz vezetnek. A felosztás a következő: magas prioritású, közepes prioritású és alacsony prioritású hibák.

Az alapelv, hogy mindent kezelni kell, de nem mindegy, hogy milyen sorrendben. Azonban ismételten érdemes kiemelni: a duplikált tartalmak legnagyobb része nem elsősorban a hátrasorolás veszélye miatt jelentős (ahol ez a helyzet – tüköroldalak, kiemelt pozícióban, nagy mennyiségben stb. – ott jeleztük), hanem azért, mert meggátolják az organikus találati listában (angolul: SERP) való dinamikus előrejutást.

duplikalt-tartalom-3

Duplikált tartalom – lelőhelyek

Nézzük az utolsó természetes előfordulási helyüket, vagyis az alacsony prioritású duplikált tartalmat. Ne legyenek kétségeink: attól, hogy ezt a besorolást kapták, még árthatnak a helyezésünknek hosszútávon, így kezeljük őket kemény kézzel.

Alacsony prioritású hibák – Tipikus alacsony prioritású hiba például a hozzászólások átvétele CTRL + C, CTRL + V módszerrel. Ezek ugye egy másik oldalon jelentek meg (pl. Facebook), és különböző marketing célokat szem előtt tartva a saját oldalunkon is szeretnénk megjeleníteni, gondolván, hogy mivel rólunk és hozzánk szól, a mienk.

Megoldás: Ilyen, és ehhez hasonló problémák megoldására tökéletesen alkalmazható a már ajánlott Noindex parancs beillesztése a forráskódba. Ezekkel a bejegyzésekkel ugyanis nem a találati listán akarunk előrébb kerülni, hanem a felhasználóink bizalmát kívánjuk megnyerni azáltal, hogy a pozitív visszajelzéseket közzétesszük. Ezt a célt akkor is kiválóan szolgálja ez az átvétel, ha közben jelezzük a Google felé, hogy nem kívánjuk indexelni, vagyis tisztában vagyunk vele, hogy a szöveg egy másik weboldalon már a miénk előtt megjelent.

Ezt egyébként általános elvként tudjuk javasolni minden ilyen típusú hiba kiküszöböléséhez. Vagyis ilyen esetekben a marketing érdekek és a SEO érdekek elválaszthatóak egymástól.

MozBar – amit egy SEO mesternek ismernie kell

A keresőoptimalizálás nem magányos harc, amit egy szál karddal a kezünkben, szakadt csizmában róva az utakat kell véghez vinnünk. Ha ismerjük a legalapvetőbb fogásokat, és tudjuk, hogy hova kell nyúlni, vagy kihez kell fordulni segítségért, akkor nagy örömmel konstatálhatjuk, hogy tele vagyunk lehetőségekkel. Ebben a blogbejegyzésben az egyik legalapvetőbb böngésző kiegészítőkre (igazi SEO nyelvtörő ez) szeretnénk felhívni a figyelmet.

Azok a jó Mozos fiúk és lányok!

Aki keresőoptimalizálással kíván foglalkozni, annak a Moz a barátja. Ez kulcsfontosságú alapelv (angoltudással rendelkezők előnyben). A Moz 2004 óta foglalkozik keresőoptimalizálással, és ez idő alatt hatalmas tapasztalatra és még hatalmasabb presztízsre tettek szert a szakmában. Érdemes olvasgatni a blogjukat, megnézni az oktatóvideókat, illetve használni az általuk fejlesztett és kínált, felhőalapú analizátor programot (bár ez fizetős, úgyhogy talán nem mindenkinek éri meg). Van azonban egy ingyenes böngésző kiegészítőjük, ami nagyon király!

MozBar kicsiknek és nagyoknak

A MozBar pár kattintással telepíthető, és előnye, hogy a Firefox és a Google Chrome alatt egyaránt használható. És mit tud? Gyakorlatilag ad egy gyors, egyszerű, ugyanakkor nagyon hasznos áttekintést a vizsgált oldalról. Ráadásul nincs más dolgunk vele, mint megnyitni az oldalt, s máris lecsekkolhatjuk annak adatait.

Pontosan mire is használhatjuk a MozBart? Ellenőrizhetjük egy adott oldal linkstruktúráját (kifelé, befelé mutató linkek, linkmetrika), ami ugye kiemelt fontosságú, hiszen tudjuk, hogy a linkeknek mekkora szerepe van a találati listán való versenyben. Ezen kívül ellenőrizhetjük a meta beállításokat (mi hiányzik, jó-e amit írtam stb.). Plusz kapunk egy gyors Page Authority mérőszámot és láthatjuk az oldal http státuszát.

Gyakorlatilag ellát minket egy alapvető On-page elemzéssel, mely ugyan nem mentesít a mélyebb analízis fáradalmaitól, de a hirtelen felmerülő problémákat orvosolhatjuk a segítségével, illetve elvégezhetünk egy életmentő ellenőrzést, ami nem kis segítség ebben a szakmában.

Hozzászólások

Ügyfeleink elégedettsége
a mi legnagyobb büszkeségünk

mobil_app_fejlesztes1
facebook_app3
crm_rendszer_fejlesztes
webshop_keszites
mobil_app_fejlesztes3
facebook_app_4
^