Cím kisokos: az emberek 37 százaléka ezért nem kattint rá a cikkedre!

Ha nekiesel egy szöveg megírásának, csupán az egyik fele, hogy érdekes legyen a tartalom, de mindezzel semmire nem mész, ha az olvasóid meg sem nyitják a linket. A címekkel adod el a tartalmat, azokat veszik alapul a keresőmotorok.

Mi szerepeljen a címben? Milyen szavakat kell gyakran használni? Mennyire kell belemerülni a témába?

headline

Lássuk:

Feltérképezés

Mielőtt elkezded rágni a körmödet, miközben a legjobb címen gondolkodsz, gondold ki a témaköröket, amelyekről szívesen blogonál. Ne csak témákat, hanem azon belül is konkrét dolgokat írj fel. Például ha a praktikus konyháról írnál, vegyél alapul ötleteket, tippeket, megoldásokat, kulcsrakész dolgokat.

Kerüld a megtévesztést

Sok cikk címében, sőt, még a bevezetőjében is a tartalomtól teljesen eltérő, megtévesztő dolgot állítanak, kizárólag a kattintásra utaznak. Bizonyára sokan kattintanak rá a “10 ember, aki tönkreteheti a Facebookot” című cikkre, de ha te valójában nem tudod felsorolni és alátámasztani ezeket a nagyhatalmú embereket, netán csak média hackről van szó, akkor egyszeri tömeges kattintás után ne számíts sok unique látogatóra és az olvasók bizalmára.

Legyen szexi

Igen, szexi és vonzó. Ha úgy érzed, a címedet elnyelné a Facebook és beszippantaná a Google, gondolj valamilyen merész, akár kétértelmű kifejezésre. Mindezek mellett ne veszítsd szem elől a vevőiddel való kommunikációs nyelvedet sem, de ha belefér, a szalagcímekben eljátszhatsz az alliterrációkkal, az erős szavakkal (pl. imádat, gyűlölet), a merész formátumokkal.

Tény, hogy a kirívóbb képek sokkal inkább felkeltik az olvasók figyelmét, de a címekkel is ugyanúgy lehet próbálkozni. A blog.hubspot.com kutatásai szerint a képekkel ellátott szexi címek átlagban 37 százalékkal teljesítenek jobban a hagyományos szalagcímekkel szemben.

A rövid a nyerő

A cím hossza sok mindentől függ, nincs rá egyöntetű válasz, de ne veszítsd szem elöl, hogy a 70 karakteres címek látszódnak elejüktől a végükig. Azt javasoljuk, hogy a megfelelő cím - és headline választáshoz futtass végig több ötletet, próbálgasd az ingerküszöböt és az érdeklődési rátákat.

Optimalizálás

Már a csapból is ez folyik, még fontos szerepe van. Olyan kulcsszavakat használj a címeidben, amik megragadják a figyelmet, társalgást generálnak.

Címadásnál alkalmazz olyan gyakran használatos szavakat, amiket a célközönséged gyakran írhat be a keresőjébe. Ha ezt szem előtt tartod, biztos lehetsz abban, hogy elkapja az olvasód figyelmét és a keresőmotorok is nagylelkűen előrébb fogják a cikkedet helyezni.

Kérd ki mások véleményét

Ez főleg abban a helyzetben igaz, ha több ütős címet is kitaláltál. Egy jó cím komoly időt és agyi energiát igényel sokszor, az ötletelés folyamatának lényeges része.

Egyes vállalatoknál külön ember van, aki elemzi olvasói, míg mások SEO szempontból, utána egy harmadik még átfutja a biztonság kedvéért.

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat