Célkeresztben a vásárló

Nem irigyeljük a közelmúlt kisvállalkozóit és marketingeseit, Facebook ugyanis csak 2004 óta van, előtte azért nehéz volt olcsón hirdetni. Emlékszünk még a ’90-es, valamint a korai 2000-es évekre?

Olcsó hirdetést legfeljebb az azóta már megszűnt Expresszben adhattunk fel, aztán jött az expressz.hu, de sok köszönet abban sem volt. A jól célzott Facebook-hirdetésekkel össze sem lehet hasonlítani ezeket az „aprókat”, a költségeket tekintve pedig nem sok különbség van a kettő között.

 

celkeresztben-a-vasarlo

A Facebook-hirdetések legnagyobb előnye, hogy minden másnál pontosabb célzást tesznek lehetővé. Célközönség és célzás persze korábban is létezett, üzleti hetilapban ritkán találkoztunk az ital diszkont heti akcióival, és a bulvárújságok sem hemzsegtek a felső kategóriás autók hirdetéseivel. Vagyoni, demográfiai és területi alapon tehát korábban is tudtunk volna szűrni (bár a példaként felhozott Expresszben pont nem), de olyan pontos célzást, mint ma a Facebookon, korábban nem érhettünk el.

 

A Facebook-hirdetésed létrehozásánál különböző paraméterek szerint szűkítheted a hirdetésed elérését, a minél hatásosabb hirdetési kampány eléréséért. Mivel a Facebook a hirdetésed elérése, illetve a kattintások alapján vonja le a hirdetés díját tőled, ezért nagyon fontos, hogy ne menjen feleslegesen akárki Facebook-felületére a hirdetésed.

 

A Facebook-hirdetésed beállítása előtt ragadj tollat, és egy üres lap tetejére írd fel a terméked, szolgáltatásod, éttermed, kocsmád, eseményed, vállalkozásod nevét csupa nyomtatott nagybetűvel. Ezután a következő kérdésekre kell megtalálnod a választ:

 

  • Hol élnek a vásárlóim?
  • Férfiak, vagy nők vásárolnak tőlem?
  • Melyik korosztályban lehet nyerő a termékem?
  • Mit csinál a szabadidejében a célközönségem, mik érdekelhetik őket?

 

Nagyon fontos, hogy ezekre a kérdésekre tudd a választ, mert ezek nélkül a Facebookon sem tudod úgy beállítani a hirdetésedet, hogy az a lehető legtöbb megtekintést, kattintást, végeredményben pedig vásárlást hozza.

 

A Facebookon sikeresen hirdetni egyszerűbb, mint hőlégballonnal megkerülni a Földet, de azért igényel némi háttértudást és gyakorlatot. Sok pénzt szórhatsz el a nem megfelelő beállítások miatt, ezért ezt a cikket inkább vedd kedvcsinálónak, mint gyorstalpalónak. A OneSoftnál évek óta foglalkozunk online marketinggel, a Facebook-hirdetések minden trükkjét ismerjük. Keress meg minket, ha te sem szeretnéd kidobálni a pénzt az ablakon, segítünk fölépíteni egy sikeres Facebook hirdetési kampányt.

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat