Azt minden vállalkozó tudja, hogy az üzleti életben aztán igazán farkastörvények uralkodnak és folyamatosan nyitottnak kell lenni, meg kell tudni újulni. A marketinges fogásoknak különböző válfajai vannak, mindegyik terület közül az egyik legspeciálisabb a szállodai marketing, hiszen a turizmusra külön szabályok érvényesek.
Mit tehetünk mégis azért, hogy szállodánk, panziónk megfelelően működjön és felvegye a kesztyűt egy képzeletbeli marketing bokszmeccsen?
Egy alapos vállalkozó figyeli a konkurenciáját, főként a közösségi oldalakat, ugyanitt megjegyeznénk, hogy nem kell rossz néven venni, ha mások jobbak vagy sikeresebbek. Ezek az ideális helyzetek, ahol folyamatosan lehet megfigyelni a technikákat, amelyeket később átformálva a saját mondanivalónkra és kommunikációs csatornánkra, marketing stratégiaként be lehet vetni.
A stratégiázáson felül elengedhetetlen szempont egy abszolút vendégbarát honlap kialakítása, hiszen ebben az iparágban egy igényes weboldal igencsak vendégcsalogató lehet, tehát sok múlik rajta! Nem lehet eléggé kihangsúlyozni ezt az alappillért, ha hasonlítanunk kellene, a honlapja olyan szerepet tölt be, mint a tornáca vagy az előszobája, tehát azt látják meg először az önhöz látogatók.
Ugyanitt megjegyeznénk, hogy a weboldala régebbi bejegyzéseit is érdemes visszanéznie, az elavult írásokat kitörölni vagy felfrissíteni.
A tört linkek ellenőrzése szintén hasznos időnként, így nem lesznek olyan linkek, amiket a Google keresője nem szeret, ezáltal a vállalkozás is előbbre kerülhet a keresési találatok között, ami szintén több látogatót eredményez.
Egy szálláshely vendégkörének kialakítása igen sokrétű feladat: mióta világ a világ, mindig működött a “szájról-szájra marketing”, de erre önmagában nem lehet alapozni, ugyanakkor adatbázis felépítésével és hírlevelek - nem heti szintű - kiküldésével fenn lehet tartani a visszatérő- és az új vendégek érdeklődését.
A vendégbarát kampányok, nyereményjátékok igen kecsegtetőek lehetnek, ugyanakkor hírnevet a közösség megteremtésével teremthet magának, ami a folyamatos közösségi jelenlétet és aktivitást igényel. Ha pedig már aktivitás: egy jóravaló, amennyiben nem ért hozzá, egy tehetséges grafikusra is szüksége lehet, ha igényes grafikai munkákat szeretne viszontlátni.
Több felületen lehet már találkozni a kuponos akciókkal, ahol az adott cég a háttérben üzletet köt a szolgáltatóval és vevőeket garantál neki. Nem rossz gondolat, ugyanakkor vigyázzon, hogy ne értéktelenedjen el, sok a kuponvadász vendég, aki csak a kedvezményes megoldásokra utazik és nem feltétlenül tér vissza ismét.
Ha folyamatosan kuponos akciókkal operál, a törzsvendégek - akik teljes árat fizetnek - idővel jogosan teszik fel a kérdést, hogy nekik miért kerül többe ugyanaz a pihenés.
Amennyiben a szállásnak van említésre méltó, kiemelkedő része, kuriózuma, egy percig se hallgassa el.
A minőségi szolgáltatások mellett mindig fektessen hangsúlyt az egyediségre és az apróságokra. Mint például a tisztálkodó szerek esetében, amiket a vendégek rendre magukkal visznek - a külcsín mellett a minőség is kiemelkedő fontosságú.
Akárcsak a hangulat és a megfelelő személyzet kiválasztása. Hangulat alatt értjük a recepció környéki zenét, a hangulatvilágítást, minden apróságot, ami a vendég kényelmét szolgálja és tudat alatt azt sugallja számára, hogy ez az a hely, ahova rendszeresen vissza akar térni.