Az érzelmi kötődés tudománya és művészete

Az emberek a reklámokat elsősorban nem racionális szempontból közelítik meg, hanem az érzelmi oldalról. Erre Te magad is biztos számtalan példát láttál már.
Gondolj csak a karácsonyi reklámokra, amelyek nem véletlenül lettek annyira népszerűek a világ összes pontján.
Ha igazi minőségi tartalmat szeretnél előállítani, fontos, hogy hass az érzelmekre, ez ugyanis az eszköztárad egy nagyon fontos eleme lehet, és segít majd aktivitást generálni. 
Mai bejegyzésünkből megtudhatod, hogyan állíthatod elő a tartalmadat úgy, hogy az művészi legyen, és a fogyasztók együtt tudjanak érezni a jelentőségteljes mondanivalóddal.

A design

A design sajnos sokszor unalmassá válhat, ha mindenki a legújabb trendeknek megfelelően akarja alakítani. Azok a grafikák azonban, amelyek valamiben eltérnek a többitől, képesek érzelmi reakciót előidézni, pl. meglepődést.

Ha valami nem átlagos, és kilóg a többi közül, az felkelti az emberek érdeklődését, és később is nagyobb eséllyel emlékeznek majd rá.

A színek

A színek szintén nagyban befolyásolják a fogyasztók érzelmeit.
Kutatások kimutatták, hogy az emberek a színeknek köszönhetően akár 80%-kal többen olvasnak el egy adott cikket.

Bizonyos színek használata hatással lehet a hangulatodra is, pl. a piros mindig erős emóciókat generál, a világos sárga boldogságot áraszt, a kék pedig nyugodtságra és megbízhatóságra utal.

A Coca-Cola esetében megfigyelheted, hogy az évek folyamán márkaépítés során mindig csak a piros színt használták. Ennek köszönhetően a fogyasztók is szeretnének kapni ebből a pozitív, barátságos energiából.

coca-cola-blog

A képek

Az agyunkig eljutott információ 90%-át képekben visszük be. Sőt, az ábráknak köszönhetően az adott dologgal kapcsolatban nagyobb bizalom és hit is kialakulhat a fogyasztókban.
A fotók szintén alkalmasak bizonyos érzelmek előidézésére, pl. ha embereket látsz rajtuk, empátiát érzel majd, ha pedig vonzó személyeket, valószínűleg sokkal nagyobb érdeklődést mutatsz majd az adott termék vagy szolgáltatás iránt.

A márkák

Sokan nem szeretik a különböző brandeket, így a tőlük származó információt tudat alatt rögtön el is utasítják. Kutatások kimutatták, hogy amennyiben nem annyira arcba mászóan márkázott egy hirdetés, akár 20%-kal eredményesebb is lehet.

Az érzelmek művészete

Tartalom készítése közben vajon hol húzódik a határ a mély elköteleződés elérése és a manipuláció között?

Empátiára lesz szükséged, rengeteg gyakorlásra, és mindenekelőtt egy releváns történetre.

A sztorid mindenképpen legyen hihető, különben elveszíted az emberek bizalmát, és már nem is fogja őket érdekelni, mivel próbálod őket megközelíteni.

Legyél egyedi és őszinte.

Figyeld meg a közönséged motivációját. Miért fordultak hozzád? Inspirációért? Okosodni szeretnének? Hasznos tanácsokra van szükségük? Vagy a legújabb hírek érdeklik őket? Ennek függvényében tudod eldönteni, milyen eszközökkel és hogyan szeretnél az érzelmeikre hatni.

Próbáld elérni, hogy aktívan részt vegyenek, így sokkal mélyebb érzelmi csatorna alakul majd ki köztük és közted. Az interaktív tartalmaknak köszönhetően az emberek úgy érzik, ők irányítják a dolgokat, és így Te is látni fogod, mire reagálnak szívesen.

Optimalizáld a tartalmakat: próbáld megtalálni a megfelelő témákat és stílust, ami megegyezik a célközönségedével. Ehhez persze rengeteg tesztelésre lesz szükséged.

interaktiv-tartalom1

Vizsgáld meg az eredményeidet, és tartsd meg, ami a legjobban működött.
Ha már sikerült ráérezned, hogy mi működik a legjobban, az emberek szívesen osztják majd meg a tartalmaidat, és jönnek vissza máskor is.

Kezdjük el a közös munkát, 

kérje díjmentes ajánlatunkat