Rendkívül gyorsan terjednek manapság a reklámblokkolók. Nem is csoda, hiszen rengeteg idegesítő, erőszakos hirdetés van az interneten, és bizony meg tudják nehezíteni a böngészés folyamatát rendesen.
A Facebook és a Google 64%-át teszi ki az online reklámpiacnak, így ezek a blokkolók igencsak veszélyeztetik fő bevételi forrásukat. A Google éppen ezért belekezdett egy kutatásba, melynek célja az volt, hogy rájöjjenek, miért van ez a nagy terjedési arány. Továbbá egy olyan reklámpolitikát akarnak létrehozni, amivel gátolni tudják a további növekedést.
Az egyik legismertebb reklámblokkoló, az AdBlock Plus alapítója szerint a felhasználók nem reklámellenesek, csak különböző reklámtípusok miatt döntenek a blokkoló használata mellett. Ezért aztán a cég elindított egy „Elfogadható Reklám” nevű programot, amely az AdBlock mellett engedélyt ad egyes reklámok megjelenítésére. Egyébként a letöltések száma mára már elérte az 1 milliárdot. (2015-ben még csak 150 millió volt.)
A fiatalabbak körében ez különösen felkapott program. Még egy régebbi felmérés szerint akkor ez 41 százalékukat jelentette az x és y nemzedéknek, nos, ez mára csak tovább nőtt valószínűleg.
És egy szintén korábbi tanulmány:
Jól látható, hogy az évek alatt rohamosan megnőtt a reklámblokkoló használata.
Vajon a felelősség a reklámiparé?
Természetes, hogy gyűlölik a blokkolókat, de lehetséges, hogy a sok idegesítő reklámnak köszönhető mindez?