Minden marketinges tudja, mennyire összetett ez a szakma, és azt is, hogy az ezen a területen dolgozó emberek sokszor feszített időbeosztásban végzik a munkájukat, valamint kapkodással, rohanással jár az életük.
Bár ma már rengeteg képzés tanít meg és fókuszál arra, hogyan küzdj meg a marketinggel járó kihívásokkal, mi ma egy sokkal egyszerűbb és kézenfekvőbb megoldásról szeretnénk beszélni: az automatizálásról.
Íme négy módja annak, hogyan dolgozz hatékonyabban a módszer segítségével, és milyen előnyöd származik majd belőle:
Ahelyett, hogy mindig mindent a nulláról kezdenél, ma már könnyedén megteheted, hogy klónozod a korábbi munkáidat.
Amikor pl. egy webinárium összeállításáról van szó, az, hogy egy érkeztetési oldalt elkészíts, és megtervezd az e-maileket, amiket ki szeretnél küldeni, legalább két óra szükséges. Azonban ha korábbi anyagokból dolgozol, rengeteg időt megtakaríthatsz.
2. Személyesebb, többet mondó marketing
Bizonyára te is tudod, milyen fontos, hogy a közönséged különböző szegmensekre bontsd, mielőtt eldöntöd, hogyan szeretnéd őket megszólítani. Fontos erre akkor is gondolnod, amikor a weboldaladról van szó.
Az automatizálás segítségével manapság könnyen beállíthatod, hogy mást lásson az, aki először jár a honlapodon, és mást azt, aki visszatérő látogató. Minél személyesebbé teszed az emberek számára az élményt, annál könnyebben generálsz aktivitást és növeled a konverziót.
3. Minél több potenciális vásárló elérése
Az automatikus megoldásoknak köszönhetően lerövidítheted azt a folyamatot is, amíg a felhasználó egyszerű érdeklőből fizető ügyfél lesz. A rendszer megfigyeli a közönséged, így tudni fogja, mi tartozik az érdeklődési körükbe, és melyik vásárlási szakaszban vannak.
Ma már számtalan olyan önműködő program áll rendelkezésedre, amely mindezt nyomon követi, és pontokkal kiértékeli, így az értékesítéssel foglalkozó kollégáidnak jóval könnyebb dolga lesz.
4. Mérhető eredmények
Végül, de nem utolsó sorban: az automatizálás révén egyszerűen megfigyelheted a marketing eredményeit. Ennek segítségével gond nélkül átlátható, melyik kampány hogyan teljesített, melyik értékesítési csatorna volt a legnépszerűbb, illetve az is, hogy az idő haladtával melyik érték hogyan változott.
Vizuálisan is tanulmányozhatod a vásárlási menet folyamatát, pontról pontra megvizsgálva, hogyan haladt végig az adott felhasználó az olvasgatástól a fizetésig.