A közösségi média kulcsa, avagy hashtag-használati útmutató

A hashtagek (kettőskeresztek) már olyannyira beleivódtak a kultúránkba, hogy ritka, ha valaki nem ismeri őket. Ismertségének másik bizonyítéka, hogy 2010-ben az Oxford szótárba is bekerült.

A hashtag lehetővé teszi a releváns tartalmak kategoriázálását és elérhetőségét, összefogja, akár össze is hozza a közösségi felületek látogatóit. Ennek ellenére a mai napig vannak olyanok, akik a közösségi oldalak egyik fő kategorizáló elemét és sikerét nem tudják hogyan is kell rendeltetésszerűen használni.

hashtag

Hogyan használjuk a hashtageket?

1. Specifikus szavak

Amikor egy vállalkozás vagy brand kapcsán posztol, használjon konkrét, a cégét vagy szlogenjét érintő, megkülönböztető hashtaget. Tegyük fel, hogy bébiétel a fő profilja, ebben az esetben (magyarul és angolul is érdemes) a releváns, a vevő közönséget érintő hashtageket helyes formátumban, csak egy szóközzel elválasztva használni (pl. #baby vagy #food stb.), valamint kreálni egyet, ami a termékének a neve vagy hozzá kapcsolódik. Ha ezt több poszt alatt megismétli, sokkal könnyebben célozza meg a potenciális ügyfeleket, vásárlókat.

2. Lássa el hashtagekkel a szociális felületeit

Persze ez nem azt jelenti, hogy kizárólag így kommunikáljon, de minden posztjánál legyenek jelen a kettőszkeresztek. A legtöbb fotó és videó megosztó platformon összpontosított leírásnak számít, ezért is érdemes időt fektetni a legnépszerűbb, önnek legrelevánsabb hashtagek megkeresésébe. Ezt egyszerűen megteheti: írja be a kívánt szót kettőskereszt előtaggal a platformok keresőjébe és láthatja hányan használták addig. Érdemes a leglényegretörőbb, leginkább használt szavakat alkalmazni. Egy percig se gondolja, hogy ez a tevékenység elvesztegetett idő, fogja fel piac-feltérképezésnek.

3. Márkanév vagy sem?

A brand hashtagek nem említik a márkanevet, de kell, hogy utaljanak rá. Egy külföldi idegenforgalmi cég megalkotta az #exploreBC hashtaget, amelyet a festői kanadai tartományról, British Columbiáról megosztott fényépei alatt tesz közzé. A képeket látva sokan akadnak, aki érdeklődnek vagy jelentkeznek az irodánál. Miért? Mert a hashtag pszichológiailag azt sugallja számukra, hogy fedezzék fel az adott helyet.

De ugyanezen az elven elindíthat egy nyereményjátékot is, amely egy kitalált hastagre épül. Akik használják a megadott szót a saját oldalukon, azok nyerhetnek, ráadásul ön is nyertes lesz, hiszen így egyre jobb pozícióba fog kerülni a terméke/vállalkozása a keresőben.

Hogy NE használjuk a hastageket?

1. Ne legyen hosszú és okoskodó

Ha egy márka hashtagjét hozza létre, az legyen rövid és lényegretörő. Vegyük például az #AvocadoToastLovers példát. A megadott szót csak egy speciális közönség fogja beírni a keresőjébe, ráadásul hosszú is. Minél bonyolultabb egy hashtag, annál nehezebben fognak rátalálni. A helyes példa ebben az esetben pedig #avocadotoast lenne.

2. Kevesebb jel, több szó!

Sok közösségi média felhasználó ironikusan vagy viccből használja a kettőskereszteket, már-már túlzott mennyiségben. Több Instagram-felhasználó él abban a tévhitben, hogy a hashtagáradat fellendíti a népszerűségüket. Így telespamelik saját képeiket akár 30 (teljesen felesleges, híg) mondanivalóval is - persze hibásan. Ahogy fentebb is említettük, a siker érdekében az egyediségre érdemes helyezni a fókuszt.

3. Végül a legfontosabb: ne hashtageljen mindent!

Ahogy már szó is esett róla, a felfedezhető tartalmakat szolgálják a széles közönség számára. Nem kell mindent belefogni ebbe a kategóriába. Üzleti gondolkodással kell mérlegelni, hogy mikor és milyen szavak passzolnak leginkább, legyen szó egy hír megosztásáról vagy blogbejegyzésről. Egy jól kiválasztott hashtaggel jó benyomást lehet tenni a médiaközönség előtt, az agyon kettőskeresztezéssel ennek éppen az ellenkezőjét lehet elérni. Ha megfogadja a tanácsokat és specifikusabban bánik ezzel a kis jellel, az igen nagy dolgokra lehet majd képes.

Hozzászólások

Ügyfeleink elégedettsége
a mi legnagyobb büszkeségünk

mobil_app_fejlesztes1
facebook_app3
crm_rendszer_fejlesztes
webshop_keszites
mobil_app_fejlesztes3
facebook_app_4
^