Egyre többet halljuk, mégis sokan értetlenül néznek, ha meghallják ezt a három betűt. Mit jelent és mire jó a CRM, miben segíti ez a mindennapi cégvezetést. CRM-alapozó a Onesoft blogon.
Egykor a nagyvállalatok privilégiuma volt az ügyfélkapcsolat-kezelési rendszerek használata, az IT-szektor fejlődésével, és a technikai eszközök árának zuhanásával azonban ma már a KKV-szektornak is elérhető a Customer Relationship Management, vagyis a CRM.
A CRM a '90-es években terjedt el, az olyan rendszereket értjük alatta, amik valamilyen formában köthetők az ügyfelekkel való kommunikációhoz, együttműködéshez, ügyvitelhez. Meglévő ügyfelek kiszolgálása, valamint újak felkutatása, és persze újraértékesítés, erre mind jó a CRM.
Az ügyfélkapcsolat-kezelési szoftverek főleg a marketing, a call center és az ügyfélszolgálati területeket támogatják.
A CRM szoftverek a következőkben könnyítik meg a dolgodat:
- Az ügyfél és a kapcsolattartó adatok kezelése
- A különböző marketing kampányok, események rendszerezése, kezelése
- Az esetleges értékesítési lehetőségek rendszerszintű nyilvántartása és kezelése
- Az ügyfelek részéről érkező bejelentések kezelése
- A call centerben folyó munka rendszerezése, a feladatellátás segítése
- Valamennyi felsorolt terület átfogó elemzésének lehetősége
CRM rendszereket azért szoktak bevezetni a cégvezetők, mert a teljesítményük minőségét és természetesen a hatékonyságát szeretnék növelni. A különböző részfeladatok komplex elemzése megmutatja a munkafolyamat hiányosságait és gyengeségeit, ennek törvényszerűsége, hogy a különböző termékegységre jutó fajlagos költségek csökkenthetők.
Amellett, hogy a vevőközpontú folyamatok kezelését megkönnyíti, a kinyert adatok a kritikus vezetői döntések meghozatalában is nagy segítségére vannak a cégvezetőnek.
Keress minket, ha testreszabott CRM szoftverre van szükséged, a Onesoft egyedi megoldásaival Te is nyereségesebb lehetsz. Kérd ingyenes tanácsunkat, és Te is megtudhatod, hogy szükséged van-e CRM rendszerre, és ha igen, akkor szerintünk mi lenne Neked az ideális megoldás.