Az internetes vásárlás már évek óta hatalmas népszerűségnek örvend, így nem csoda, hogy a marketinges szakemberek is inkább az online felületekre szánnak több időt, mint a hagyományos médiumokra.
Ugyanakkor az is közrejátszik, hogy a mai felhasználók szánt szándékkal kerülik a reklámokat, még böngészés közben is. Abból kifolyólag pedig, hogy bármit is szeretnének vásárolni, végtelen a választék, elég nehéz dolguk van az értékesítőknek.
A fogyasztók tökéletes ismerete ma már elengedhetetlen: nem elég a figyelmüket felkelteni, számukra érdekes tartalmakkal is kell szolgálni. Ebben a bejegyzésben összeszedünk neked 5 nagyszerű tippet, melyek segítségével rövidtávon növelheted a konverziókat a honlapodon.
1. Az oldalon található gombok elhelyezése
Bizonyára te is tudod, hogy a legtöbb oldalon a vásárlásösztönzés elsőszámú módszere a különböző színes, feliratos gombok használata. Nem mindegy azonban, hogy ezek a gombok hol helyezkedek el, hiszen hiába ösztönöznek cselekvésre, ha a szem általános követési pályáján kívül esnek, nem lesznek hatékonyak.
Tesztelj többféle pozíciót, és ne felejtsd, hogy az emberi agy általában F-alakban térképezi fel a weboldalakat. Ez alatt azt értjük, hogy bal felül, a címmel kezdi, majd folyamatosan halad lefelé az egyre rövidebb sorok között.
A fontosabb tartalmakat tehát mindig tanácsos valahol ezen a részen elhelyezni.
2. A pop-upok és a beúszó űrlapok használata
Az gondolhatnád, a pop-up a legidegesítőbb módja a figyelemfelkeltésnek – és egyet is értünk veled – azonban itt is igaz, hogy nagyon sok múlik azon, hogyan használod. Ha valóban olyan dologra iratkozhatnak fel az emberek rajta keresztül, ami érdekli őket, akkor szükséged van a felugró vagy beúszó ablakokra.
Ha pl. az adott page egy termékleírást tartalmaz, akkor javasolt egy olyan üzenetet beállítanod, amely adott idő után megszólítja az oldalon tartózkodó usert, és felajánlja neki a vásárlási lehetőséget. Ez azonban nem zavarja a felhasználói élményt, hiszen valószínűleg amúgy is szüksége lett volna rá az illetőnek.
3. A blogod a stratégia része
Amikor írsz egy szuper új bejegyzést, fontos, hogy a szöveg végén elhelyezz olyan cselekvésre ösztönző gombokat és képeket, amelyek a különböző ajánlataidhoz köthetőek.
Ez sokszor azonban reklámszerű érzetet kelthet az olvasókban, aminek következményeként pedig nem fognak vele foglalkozni. Annak érdekében, hogy ezt elkerüld, használj inkább szövegeket, pl. két bekezdés között jegyezd meg, hogy „ide kattintva letöltheted az ezzel kapcsolatos ingyenes anyagunkat”. Bizonyítottan hatékonyabb módszer!
A hatékonyság növelése érdekében nyugodtan keress vissza régebbi posztokat, és oda is szúrd be ezeket a mondatokat.
4. Új kampányok támogatása
Amikor indítasz egy új kampányt, nagyon fontos, hogy írj róla a blogodban. Először egy összefoglaló cikket, amelyben az érdeklődők tájékozódhatnak az újdonságokról, majd később még több ugyanezzel a témával kapcsolatos posztot is.
Az előbbi kb. 150-300 szavas, általánosan bemutatja a kampány témáját, majd 4-6 pontban összefoglalja az ajánlat fő részeit, a végén pedig egy linkkel ellátott banner található. A nyomon követő bejegyzések pedig lehetnek bármilyen formátumúak és hosszúságúak, a lényeg, hogy ezekben is megtalálhatóak legyenek a kampányra mutató linkek.
5. A közösségi média megfelelő alkalmazása
A különböző social platformok nem csak a márkaismertség növelése során jönnek jól, hanem az érdeklődők bevonzásának folyamata közben is.
A különböző kampányok érkeztetési oldalának linkjeit nyugodtan oszd meg a különböző felületeken regisztrált céges profilokon. Sőt, a Facebook pl. extra segítséget is nyújthat, hiszen a céges oldalakon ma már egyedien beállíthatod, milyen gombot szeretnél felül elhelyezni.